تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن – دانلود

new1 new1
سپتامبر 27, 2016 0 Comment

دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :  تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن

تکه ای از متن پایان نامه :

 

2معیار سنجش این تکنیک براساس مدل فوقانی، یادآوری (بخاطر آوری[1]) و تشخیص (شناسایی)[2] می­باشد و به همین خاطر به این روش، روش سنجش یادآوری و شناسایی نیز می­گویند. کاربرد این مدل در فرآیند خرید و تاثیر تبلیغات به این شکل می باشد که وقتی مصرف کننده اولین بار تبلیغات کالای مورد نیاز را می­بیند آغاز توجه اش را جلب می­کند. سپس به آن علاقمند می­گردد و به دنبال این علاقمندی تمایل به خرید کالا در او پیدا می­گردد و سپس کالا تبلیغ شده را می­خرد. (آرام،1384)

  • تکنیک­های تست­های روانی[3]:

این تکنیک برای عکس­العمل­های احساسی- عاطفی مصرف کننده نسبت به تبلیغات بازرگانی انجام می­گیرد و شامل بخش عکس­العلهای روانی و فیزیولوژیکی مصرف کننده می­باشد. مصرف کننده در اثر آگهی­های بازرگانی عکس­العملهای متفاوتی از خود نشان می­دهد. این عکس­العمل­ها عبارتند از: سرعت پلک زدن چشم در حین نگاه کردن آگهی­های بازرگانی، سرعت تنفس، عکس­العملهای پوستی، الکتریکی، میزان انبساط و انقباض ماهیچه­ها، میزان گشاد شدن مردمک چشم. اندازه­گیری این عکس العملها از دستگاههای متفاوتی بهره گیری می­کنند. پس از اندازه­گیری این عکس­العملها، تأثیرات آن ارزیابی می­گردد. مثلاً سرعت پلک زدن چشم شدت علاقه به آگهی­های بازرگانی را نشان می­دهد. البته سنجش این عکس­العملها خیلی گران تمام می­گردد و بدین جهت کمتر مورد بهره گیری قرار می­گیرد. Chisnoll and Peter M.,1997))

  • تکنیک ترغیبی[4]( داگمار)[5]:

داگمار که به صورت مخفف ارائه شده عبارت می باشد از« تعریف اهداف تبلیغاتی جهت سنجش تبلیغات بازرگانی». سنجش این تکنیک بر اساس مدلی می باشد که( کلی) آن را ارائه داده می باشد و معیار سنجش آن ترغیب می باشد. یعنی، تعیین اینکه تبلیغات بازرگانی تا چه اندازه مصرف کننده را به خرید کالا و خدمات ترغیب می کند. او معتقد می باشد که پیامهای بازرگانی از طریق یک روند چهار مرحله ای توسط ادراک) عام و متعارف متوسل شده می باشد. یعنی فاکتورهای موجود در این مدل قابل درک برای همۀ مصرف کنندگان بوده و همچنین همۀ‌ مصرف کنندگان آنها را تجزیه کرده اند.

البته بدیهی می باشد که یک پیغام تبلیغاتی نمی تواند قبل از آگاه شدن مصرف کننده از وجود آن درک گردد و تا وقتی که پیام تبلیغاتی دریافت نشده و با نیازهای مصرف کننده ارتباط مستقر نکرده باشد، در شرایطی نخواهد بود که درک گردد و یا بعکس العمل مثبتی مانند جستجوی بیشتر راجع به محصول مورد تبلیغ دریافت کند. (Chisnall and Peter. M,1997, p. 214)

  • تکنیک آزمایش های فروش:

با در نظر داشتن اینکه هدف هر برنامه تبلیغاتی، افزایش فروش شرکت می باشد، از این رو برای سنجش تأثیر تبلیغات بازرگانی، میزان فروش شرکت اندازه گیری می گردد. و نتیجه کار برای بهتر کردن نحوۀ تبلیغ مورد بهره گیری قرار می گیرد. نتایج فروش، بهترین عامل برای اندازه گیری اثر یک آگهی یا یک برنامه تبلیغاتی می باشد. زیرا تبلیغ کنندگان اصولاً به تأثیر میزان فروش علاقه دارند. بنابراین اندازه گیری مستقیم بیش از روشها اندازه گیری غیر مستقیم، مانند یاد آوری و شناسایی، مورد توجه و علاقۀ آنهاست.

[1] Recall

[2] Recognation

[3] Psychological tests techniques

[4] Persuasive Techniques

[5] Defining Advertising Goals Measuring Advertising Resautl (D.A.G.M.A.R)

 

 

تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن

تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن

 برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

دانلود از لینک پایین صفحه

پایان نامه ارشد: تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن