دانلود پایان نامه ارشد در رابطه با : تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن

new1 new1
سپتامبر 27, 2016 0 Comment

دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :  تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن

تکه ای از متن پایان نامه :

 

مسئله اندازه گیری اثر تبلیغات در فروش، موضوع دشواری می باشد. زیرا تبلیغات خود جزئی از کوشش ها و فعالیتهای مربوط به فروش می باشد. بنابراین جدا کردن و اندازه گیری اثر آن مشکل می باشد. مثلاً فروش مواد مصرفی اغلب تحت تأثیر تبلیغات، فعالیتهای فروشندگان، تغییراتی که در طرق فروش پیش می آید و همچنین تغییرات قیمت می باشد. اثر هر یک از عوامل مذکور ارتباط کامل با سایر عوامل داشته و به همین علت جدا کردن و اندازه گیری اثر عامل تبلیغ کار ساده ای نیست(روستا ، ونوس و ابراهیمی، 1389).

پس تفاوت­های موجود در عقاید به بخشی از تفاوت­های موجود در دانش و اطلاعات آن بر می­گردد. طرز فکر نسبت به پدیده­هایی قابل بحث می باشد که هویت واقعی داشته باشد، نه نسبت به پدیده ای که در طبیعت و یا محیط اجتماعی موجود نباشد. جزء شناختی طرز فکر دارای اهمیت زیادی می باشد، زیرا عقاید نسبت به یک پدیده منجر به کنترل کردن تغییری می گردد که ممکن می باشد در طرز فکر روی دهد.

(2) جزء احساسی[1]: این جزء به علاقه و احساسات( اعم از دوست داشتن و نفرت و …) فرد پاسخ دهنده نسبت به عامل یا پدیده ای بر می گردد. این احساسات از ویژگیهای شخصیتی، انگیزه ها و هیجانهای اجتماعی ناشی شده اند.

(3) جزء رفتاری[2]: جزء رفتاری به قصد خروج پاسخ دهنده و رفتار واقعی خریدار اطلاق می گردد، قصد خرید، تمایل پاسخ دهنده به خرید می باشد، قبل از اینکه تصمیم قطعی گرفته باشد. یعنی این جزء به آمادگی جهت ارائه یک رفتار خاص نسبت به یک شیئ بر می گردد. این به آن مفهوم نیست که ضرورتاً یک ارتباط مستقیم بین طرز فکر و رفتار موجود هست. به عنوان مثال یک طرز فکر مطلوب می تواند باعث انجام رفتار مؤثری در راستای آن طرز فکر باشد. مصرف کنندگان ممکن می باشد یک طرز فکر مطلوب نسبت به یک سری محصولات تولید کنندگان خاصی داشته باشند( اتومبیل رولزرویس) اما ممکن می باشد نیاز یا ابزارهای خرید آن را نداشته باشند. تکنیک طرز فکر دارای یک مدل 6 مرحله ای می باشد که توسط لاویچ و استینر[3] مطرح شده می باشد. لاویچ و استینر بر این باورند که مصرف کننده بایستی برای خرید کالا ها و خدمات یک سری مراحلی که توسط نیروهای تبلیغی تدارک دیده باشد را طی کند. این مراحل شبیه مراحل موجود در تکنیک هایی می باشد که توسط«‌ استارچ»، « کلی» و « راجرز» و سایرین مطرح شده می باشد.

اطلاع داشته و یا آگاه باشند که تبلیغات بازرگانی تأثیر مهمی را در این زمینه ایفا می­کند.

ب) مرحله دوم دانش و معلومات: در این مرحله تبلیغات بازرگانی کوشش دارد که محصولات جدید را به مصرف­کنندگان معرفی نماید و تمامی ویژگیها و خواص محصول را به اطلاع مصرف­کنندگان برساند. حال، مصرف کنندگان با در نظر داشتن نیازهای خود و اطلاعاتی که از تبلیغات درمورد محصول جدید می­گیرند به فرآیند خرید خود ادامه می­دهند. (دو مرحله فوق مربوط به غیر از شناختی و طرز فکر می­باشد).

ج) مرحله سوم تمایل: در این مرحله تمایل رفتاری در مصرف کننده ایجاد می­گردد که به میزان علاقمندی مصرف کننده نسبت به آن کالا بر می­گردد. البته در این باب تبلیغات نیز در راستای ایجاد تمایل مصرف کنندگان به خرید کمک می­کند.

د) مرحله چهارم ترجیح دادن: در این مرحله یک مارک تجاری بر سایر مارک­های تجاری ترجیح داده می­گردد. یا اینکه از میان کالاهای موجود در سبد کالاهای انتخابی یکی از این محصولات بر سایرین ترجیح داده شده و برای خرید انتخاب می­گردد. مرحله سوم و چهارم به غیر از اساسی و طرز فکر بر می­گردد. در این دو مرحله طرز فکر مصرف کننده نسبت به کالای مورد تبلیغ شکل می­گیرد. اگر این طرز فکر یا احساس شکل گرفته شده مطلوب باشد، قصد خرید آن کالا در مصرف کننده به وجودمی­آید. به این 2 مرحله، مراحل شکل­گیری طرز فکر و احساسات نیز می­گویند.

ه) مرحله پنجم متقاعد کردن مصرف کننده: پس از طی چهار مرحله قبلی و تصمیم گرفتن به خرید کالای مورد تبلیغ، خود را متقاعد ساخته که کالای تبلیغ شده را خریداری کند.

و) مرحله ششم خرید: در صورتی که انتقال پیام­های تبلیغاتی با موفقیت انجام شده و باور مصرف کننده نیز بر این باشد که این پنج مرحله را بصورت عقلایی طی کرده می باشد، اقدام خرید صورت می­گیرد و مصرف کننده کالای مورد تبلیغ را می­خرد و کار آژانس­های تبلیغاتی نیز با این اقدام خاتمه می­یابد. این دو مرحله نهایی به غیر از رفتاری طرز فکر بر می­گردد یعنی تبلیغات بازرگانی بر شرایط روحی و تغییر توجه مصرف­کنندگان از سایر کالاها تاثیر گذاشته و در ذهن آنان عقیده مثبتی نسبت به کالاهای تبلیغ شده ایجاد کرده و نهایتاً به رفتار خرید منجر شده می باشد لاویج و استینر اظهار داشتند ب- در اینجا بایستی یک فرصت برای تحریک تقاضای منتخب و ترجیح مارک جهت یک محصول خاص وجود داشته باشد ،این فرصت با احتمال قریب  به یقین ، تحت شرایطی که  در ذیل می آید فراهم  می گردد:

[1]  Affeetive Compinetn

[2]  Conative Component

[3] Laviuge & steiner

 

 

تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن

تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن

 برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

دانلود از لینک پایین صفحه

پایان نامه ارشد: تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن