آموزش اینستاگرام: چگونه فالوور و لایک های بیشتری داشته باشیم؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی

آموزش اینستاگرام: چیجوری دنبال کننده و لایکای بیشتری داشته باشیم؟

۷ آبان ۱۳۹۵

مدت زیادی نیس که شبکه اجتماعی اینستاگرام بین کاربران اینترنت جهان محبوب شده. اما در همین مدت کوتاه، این سرویس تونسته بین شبکه های اجتماعی خوب بدرخشه. امروز، اینستاگرام با بیشتر از ۵۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان یکی از محبوب ترین و پر کاربردترین شبکه های اجتماعیه و در ایران هم استفاده خیلی از اون میشه.

اینستاگرام نه فقط محیط مناسبی واسه تبلیغات برنده های شخصی و کوچکه، بلکه بستر بسیار قدرتمندی واسه تبلیغات برنده های بزرگ دنیاست.

معمولاً در اولین روزای راه اندازی یه پروفایل در اینستاگرام ممکنه با کمی فعالیت می تونین تعداد زیادی دنبال کننده و لایک به دست بیارین، اما پس از یه مدت متوجه میشین که روند رو به افزایش تعداد فالوورهای شما کنه می شه. هم اینکه، اندازه لایک شدن عکسهای شما با مقدار رشد دنبال کنندگانتان متناسب نیس. یعنی به میزانی که از تعداد دنبال کننده های خود توقع دارین، واسه عکسای خود لایک جمع آوری نمی کنین.

حال ما قصد داریم به شما آموزش بدیم که چیجوری میشه با سرعت بالاتری، تعداد بیشتری لایک و دنبال کننده به دست آورد و چیجوری میشه بازدید کننده های بیشتری رو به سمت پروفایل خود کشوند. با خوندن این آموزش خیلی راحت می تونین روزانه بیشتر از ۲۰۰ دنبال کننده و واسه هر عکس خود، بیشتر از ۱۰۰۰ لایک جمع آوری کنین.

اتصال حساب فیسبوک و اینستاگرام

اتصال حساب فیسبوک و اینستاگرام یکی از بهترین روشای افزایش دنبال کنندگان در اینستاگرامه. آمار نشون میده که بیشتر از ۲۰% از کاربران اینستاگرام، حساب کاربری فیسبوک هم دارن. پس با وصل کردن این دو حساب، پروفایل شما واسه خیلی از دوستان و آشنایان نشون داده می شه و اونا شما رو دنبال می کنن.

بررسیا و آمار نشون میده ۳% از کسائی که در فیسبوک با شما در رابطه هستن در اینستاگرام هم شما رو دنبال می کنن. هم اینکه شما می تونین یه Status در فیسبوک بفرستین و دوستای خود رو از ساخت پروفایل جدید اینستاگرام خود باخبر کنین. آمارها نشون داده که این عمل باعث افزایش ضریب ۳% به ۵% می شه. پس شما بیشتر از حالت عادی، دنبال کننده میارید.

به دنبال افزایش دنبال کننده اینستاگرام خود هستین؟

با ثبت نام در ربات اینستاگرام، راحتی می تونین هزاران دنبال کننده واقعی و ایرونی داشته باشین که با شما در تعامل هستن.

ثبت نام و دریافت ۱۰۰ دنبال کننده رایگان

به کار گیری هشتگای پربازدید

دقیقاً مثل توییتر و دیگه شبکه های اجتماعی، کاربران اینستاگرام هم از تگا (هشتگ) واسه نشون دادن ویدئوها و عکسهای خود از هشتگ استفاده می کنن. پس واسه بیشتر دیده شدن در اینستاگرام، از هشتگا استفاده کنین.
در ادامه می تونین ۲۰ هشتگ محبوب در شبکه اجتماعی اینستاگرام رو ببینین.

  1. #love
  2. #instagood
  3. #me
  4. #tbt
  5. #cute
  6. #photooftheday
  7. #instamood
  8. #iphonesia
  9. #picoftheday
  10. #igers
  11. #girl
  12. #tweegram
  13. #beautiful
  14. #instadaily
  15. #summer
  16. #instagramhub
  17. #follow
  18. #iphoneonly
  19. #igdaily
  20. #bestoftheday

به همین ترتیب شما می تونین از هشتگهای فارسی پربازدید استفاده کنین. واسه پیدا کردن اینکه اون هشتگ چقدر بازدیدکننده داره و چقدر مهمه باید بررسی کنین که در جستجوی اون هشتگ چه تعداد عکس هست. هرچه تعداد عکسهای موجود بیشتر باشه، یعنی اون هشتگ پر کاربرد تره و کاربران بیشتری ازش استفاده می کنن. مثلا، چند هشتگ فارسی معروف در زیر آورده شده:

  1. عکس
  2. ویدیو
  3. دابسمش
  4. خنده
  5. باحال
  6. کلیپ
  7. فوتبال
  8. ورزش
  9. خبر
  10. لباس

البته باید به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین واسه عکسا و مطالب ارسالی خود باید از هشتگای در رابطه استفاده کنین. هشتگه ای نامربوط ممکنه به ضرر شما تموم شه و بازدیدکنندگان رو از نام شما فراری سازه.

به کار گیری فیلترای معروف

در کنار به کار گیری هشتگای معروف، به کار گیری فیلترهای عکس معروف هم واسه شما عواقب خوبی به دنبال داره. در لیست زیر ۱۰ عدد از معروفترین فیلترای اینستاگرام آورده شده:

  1. Normal
  2. Earlybird
  3. X-Proll
  4. Hefe
  5. Rise
  6. Valencia
  7. Amaro
  8. Brannan
  9. Lomo-fi
  10. Hudson

کاربران اینستاگرام نظرات رو به لایکا بهتر می دونن

اگه شما به دنبال دنبال کننده و لایک های بیشتر هستین باید روابط خود رو با بقیه گسترش بدین. گسترش رابطه با بقیه خیلی راحت شدنیه. به صورتی که نظرات مرتبطی روی عکسها و ویدئوهای دیگه کاربران بذارین تا اونا با خوندن این نظرات توجه خاصی به پروفایل شما بکنن و در آخر با بازدید از پروفایل شما و دنبال کردنتون عکسهای شما رو دائم ببینن. اینطوری، طی مدت کوتاهی تعداد لایک ها و به طبع فالووراتون زیاد میشه.

نکته قابل ذکر اینه که بیشتر کاربران اینستاگرام، بیشتر زمان خود رو در این نرم افزار صرف لایک کردن عکسا می کنن و زمان کمی رو به نظر دادن درباره عکس بقیه اختصاص میدن. پس طبیعتاً باید تعداد لایک عکسا و ویدئوهای شما بیشتر از اندازه نظرات باشه.

هم اینکه، کاربران معمولا نسبت به کامنتا بیشتر عکس العمل نشون میدن. یعنی اگه شما درباره یکی از عکسا یا ویدئوهای افراد نظر بدین، احتمال اینکه اون به از پروفایل شما دیدن کنه بسیار بیشتر از وقتیه که فقطً عکس اونو لایک می کنین. هم اینکه یافته های تحقیقات نشون داده در این حالت، احتمال اینکه اونا شما رو دنبال کنن ۴۰۱% بیشتر هستش.

لایک کردن عکس دیگه کاربران واسه شما دنبال کننده و لایک بیشتری به دنبال داره

با در نظر گرفتن تحقیقات و آماری که گروه نوین جفت و جور و جمع آوری کرده، به این نتیجه رسیدیم که به طور میانگین با هر ۱۰۰۰ لایک روی عکسای بقیه (کاربرانی که شناختی روی اونا نداشتیم و دنبال کننده اونا نبودیم)، تقریبا ۲۱٫۷ لایک واسه عکسای خودمون جمع آوری شده و ۶٫۱ دنبال کننده به لیست ما اضافه شده. همه اینا در حالتیه که ما در ازای دنبال شدن، اونا رو دنبال نمیکردیم. این آمار، آمار خالص کاربرانی از اینستاگرامه که فقطً واسه جواب به لایک کردن یه عکس، این کارا رو انجام دادن.

پس حواستون باشه هرچه تعداد بیشتری لایک کنین، امکان دیده شدن عکسا، ویدئوها و کلا پروفایل شما توسط کاربران دیگه (که خارج از دایره فالوورهایتان در اینستاگرام هستن) بیشتر می شه و در آخر این باعث افزایش دنبال کنندگان شما می شه.

یکی از راه هایی که واسه خودکار کردن این روش دارین، به کار گیری ربات اینستاگرامه. فقط یه نکته: اگه روزی تصمیم به به کار گیری ربات اینستاگرام گرفتید، پیشنهاد می کنم حتماً از یه ربات خوب استفاده کنین. به شخصه واسه این منظور ربات دیدوگرام رو پیشنهاد میدم.

زمان بندی خیلی با اهمیته

با بررسی و تحلیل یافته های حاصل از ۴۶ کاربر اینستاگرام و بیشتر از ۱۰۰۰ عکس جور واجور، گروه نوین به این نتیجه رسید که بهترین زمان واسه فرستادن عکس یا ویدیو در اینستاگرام، شنبه ها ساعت ۵ الی ۶ بعد از ظهره. در این بازه وقتی تعداد بسیار خیلی از کاربران اینستاگرام آنلاین هستن و در نتیجه شما آمار بهتری دریافت می کنین.

بازه وقتی دیگری که بعد از اون مورد توجه ما قرار گرفت، روزای سه شنبه تا پنج شنبه بین ساعتای ۳ تا ۴ بعد از ظهر بود. در این ساعات هم تعداد لایک و کامنت قابل ذکری گرفتیم.

هم اینکه، معمولا یه پست بعد از فرستان شدن در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام در ساعات اولیه خود بسیار مورد توجه قرار میگیره و بیشترین تعداد بازدید، لایک و کامنت رو در ساعات اولیه داره. طبق آمارها و بررسیای انجام شده توسط گروه نوین، ۴۶٫۱۵% از همه کامنتایی که واسه یه پست فرستاده میشه در ساعت اولیه س و بیشتر از ۶۹٫۲۳% از این تعداد در ۳ ساعت اول رخ میدن. پس بهترین زمان واسه جلب توجه کاربران به عکسا و ویدئوهای شما همون ساعت اول فرستادن اون هستش. در اولین ساعت پس از فرستان فعال باشین!

عکسای خود رو ترکیب کنین

ترکیب کردن عکسها واسه اینستاگرام

شما خیلی راحت می تونین با اپلیکیشنایی مانند Diptic چندین عکس رو تو یه عکس خلاصه کنین و اون عکس رو در پروفایل خود بفرستین. طبق تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیدیم که این جوری عکسا معمولاً ۱۹٫۴۱% لایک بیشتر و ۲۲٫۰۴% کامنت بیشتری نسبت به عکسایی که به صورت معمولی (۱ عکس تو یه فریم) هستن دریافت میکنن.

پس اگه فرصت این کار رو دارین، به شما پیشنهاد می کنیم بجای گرفتن یه عکس و اشتراک گذاری اون، چندین عکس بگیرین و به صورت همزمان تو یه عکس ترکیب کنین و بعد اونو به اشتراک بذارین.

برند شما در شبکه های اجتماعی چقدر محبوبیت داره؟

ما از انتخاب بهترین شبکه های اجتماعی، تا چیدن روش هدف دار و افزایش محبوبیت همراه شما هستیم.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

جمع بندی

با در نظر گرفتن مطالب گفته شده، نتیجه گیری کلی اینه که اگه می خواید رشدی در تعداد فالوورهای خود ببینین باید به همون اندازه در اینستاگرام کار کنین. تلاش کنین در زمانای مشخص و در فرصتای خالی خود در اینستاگرام بگردین و عکسها و ویدئوهای مورد علاقه خود رو لایک کنین و روی اونا نظر بذارین. این بهترین روش واسه رشد دادن یه حساب کاربری در اینستاگرامه.

البته با این حال ما آمار رو بررسی کردیم و فهمیدیم که به صورت تقریبی ۱۶٫۶% ازفالوورهای ما، ربات بودن یا کاربرانی بودن که هیچ عکس العملی در برابر ارسالامون نشون نداده ان. با در نظر گرفتن آمار بالا، شما باید به طور خلاصه این کارا رو انجام بدین:

  • گرفتن تعداد زیادی عکس و اشتراک گذاری اونا
  • ترکیب کردن چندین عکس تو یه عکس
  • به کار گیری فیلترها روی عکس هاتون
  • به کار گیری هشتگای مناسب
  • زمان بندی واسه ارسال پست واسه دریافت بیشترین اندازه لایک و کامنت

با رعایت این اصول، خیلی راحت می تونین سرعت رشد تعداد دنبال کنندگان خود رو زیاد کنین و بازدهی بیشتری از فعالیت خود در اینستاگرام داشته باشین. هم اینکه، به شما پیشنهاد می کنم که مقاله دیگه ما که درباره گسترش تجارت در لینکدینه رو هم بخونین تا بتونین روش هدف دار خوبی واسه شبکه های اجتماعی خود در نظر بگیرین.

اگه در مورد بازاریابی شبکه های اجتماعی سوالی دارین می تونین از راه فرم نظرات در زیر همین مطلب، اونو با ما در میان بذارین.

موضوعات در رابطه آموزش اینستاگرامبازاریابی شبکه های اجتماعی

دیدوگرام

دیدوگرام

تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام

دیدوگرام یه سرویس بازاریابی در شبکه های اجتماعیه که تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام رو واسه شما ساده می کنه. به کمک این سرویس، شما تبلیغاتی منظم تر و موثرتر دارین.
در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

مصطفی صفریان

مصطفی صفریان هستم. فعالیت حرفه ای در مورد دیجیتال مارکتینگ رو در سال ۱۳۸۵ با طراحی سایت شروع کردم و در مورد مدیریت سرور و هاستینگ، سئو سایت و تبلیغات اینترنتی تخصص دارم.
پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *