آموزش سئو برای موتور جستجوگر بینگ

آموزش سئو واسه موتور جستجوگر بینگ

سئو و بهینه سازی سایت

آموزش سئو واسه موتور جستجوگر بینگ

۴ شهریور ۱۳۹۵

براساس نظرسنجیای انجام شده توسط comScore در سال ۲۰۱۳، بینگ حدود ۱۷٫۹% از بازار جستجوی ایالت متحده آمریکا رو به خود اختصاص داده. هنوزم بیشتر افراد روی موتور جستجوی گوگل تمرکز دارن و دوست دارن بیشتر با این موتور جستجوگر کار کنن. تقریباً میشه گفت این آدما به موتورهای جستجوگر غیر از گوگل اهمیت نمی دن یا تصور دارن که هر روشی که واسه گوگل کار می کنه باید واسه موتورهای جستجوی دیگه هم کار کنه.

این موضوع، به همراه کمبود مقالاتی که در مورد سئو بینگ هست باعث شد تصمیم بگیریم، راهنمای کاملی واسه سئوی موتور جستجوی بینگ جفت و جور کنیم. این راهنما همه مواردی که واسه سئوی بینگ نیاز دارین رو تحت پوشش قرار میده. هم اینکه مطلبی درباره عوامل موثر بر سئو بینگ هم منتشر کردیم که پیشنهاد می کنم اون مقاله رو هم بخونین.

نقاط مشترک گوگل و بینگ در تولید محتوا

مثل گوگل، موتور جستجوی بینگ هم محتوای منحصر به فرد و با کیفیت رو بهتر می دونه و رتبه بندی بهتر رو واسه سایتایی در نظر میگیره که محتوای غنی و کاربر پسند دارن. بینگ به اندازه گوگل در حذف صفحاتی که ارزش زیادی واسه کاربران ندارن خوب نبوده. پس، با اینکه بینگ هم مانند گوگل، خواهان سایتای غنی در یافته های جستجوی خوده، اما از دید فنی نتونسته س مانند گوگل، کاری کنه که این سایتا رتبه های برتر یافته های جستجو رو به دست بیارن.

ما فهمیدیم بینگ ارزش زیادی واسه کلمات کلیدی که در عنوان، URL و توضیحات متا وجود دارن قائله. گوگل، بر خلاف بینگ بیشتر روی فاکتورهای خارجی یا همون Off-page سئو تمرکز داشته و بسته به کوئری کاربران، اسنیپتای جست و خیز رو بوجود میاره که تنها روی توضیحات متای صفحات تمرکز نداره، بلکه تموم محتوای صفحه رو در بر می گیرن.

اگه صفحه ای از سایت توضیحات متا نداشته باشه، موتور جستجوی بینگ اونو به عنوان یه خطا در وسیله موشکافی خود نشون میده.

محتوا

به طور ایده آل، شما باید محتوای با کیفیت تولید کنین تا بتونین در بینگ، رتبه بندی بالاتری داشته باشین. شاخصای کمی هست که بینگ با به کار گیری اون می تونه با ارزش بودن محتوای شما رو تشخیص بده. این معیارا عبارتند از:

  • طول محتوایی که ایجاد می کنین.
  • محتوای شما شامل تصویر، ویدیو یا موارد در رابطه دیگه س یا خیر.
  • محتوای باعث تعامل کاربران می شه یا خیر. مانند کامنتای در رابطه در پُستای وبلاگ یا تعداد پاسخا در فرومای جور واجور.

چند تا نکته مهم تولید محتوا در بینگ

  • به طور موثر از تگایی مثل H1، H2، H3 ،p، strong استفاده کنین. بینگ عاشق این تگ هاست.
  • همونطور که قبلا هم گفتیم، بینگ ارزش زیادی واسه توضیحات متا قائله. بینگ به وبمسترها پیشنهاد می کنه متن توضیحات متا رو بین ۲۵ تا ۱۵۰ کاراکتر بذارن. توضیحات متا بهترین روش واسه نشون دادن موضوع محتوای صفحه به کاربرانه. پس کمی روی اون وقت بذارین و بخش متا دیکریپشن صفحه خود رو خالی نذارین یا توضیحاتی مثل تگ عنوان صفحه در اون ننویسین.
  • شما می تونین از کلمات کلیدی متا هم استفاده کنین. این موارد کوتاه هستن اما ارزش بسیار زیادی واسه شما دارن. بینگ عقیده داره که شما باید از Meta Keywords استفاده کنین.
  • عناوبن صفحات سایت که بین تگ تایتل (یا تگ عنوان) قرار دارن باید بین ۵ تا ۶۵ کاراکتر باشه. از کاراکترهای خاصی مانند ‘”<>{}[]() استفاده نکنین. مطمئن شید که عنوان صفحه واسه هر صفحه از سایت منحصر بفرده و عناوین تکراری در سایت خود ندارین.
  • اگه زبون خاصی رو هدف قرار می دید، می تونین این موضوع رو در بخش <head> و با به کار گیری کد زیر مشخص کنین (کد زیر مخصوص زبون انگلیسیه):

<meta http-equiv="content-language" content="en-us" />

، حالا که محتوای سایت شما واسه بینگ بهینه سازی شده می تونین به بخش بعدی برید.

ایندکس شدن محتوای سایت در بینگ

وقتی که صفحات زیادی در سایت خود دارین، مطمئناً می خواین اونا رو در موتور جستجوی بینگ ثبت کنین. در این مورد پیشنهادایی هست که باید همیشه یادتون باشه:

توانایی خزیده شدن یا Crawlabilty

قبل اینکه بینگ بتونه صفحه شما رو ایندکس کنه، باید بتونه اونا رو پیدا کنه. مثلاً یه صفحه وردپرس رو در نظر بگیرین. اگه صفحه ای رو از داشبورد مدیریتی وردپرس بسازین و هیچ لینک داخلی یا خارجی در اون قرار ندین، موتورهای جستجوگر قادر به پیدا کردن اون نیستن.

بهترین روش واسه اطمینان از اینکه صفحات داخلی سایت شما در بینگ ایندکس شده ایجاد نقشه سایت XML و آپلود اون به بینگ وبمستر تولزه. شما می تونین صفحات مهم در منوی ناوبری رو در اون بذارین. داشتن ابزاری در فوتر یا سایدبار که بتونه آخرین مطالب سایت رو نشون بده به موتورهای جستجو اجازه میده به سرعت سایت شما رو یافته و ایندکس کنن. محتوای تازه و به روز هم به این موضوع کمک می کنه.

هم اینکه، باید مطمئن شید صفحاتی که می خواین در بینگ ایندکس شن توسط فایل robots.txt بسته نشده باشه. به طور مشابه، می تونین از یه فایل robots.txt واسه بستنِ خزش استفاده کنین تا صفحات ناخواسته در بینگ ایندکس نشه.

طراحی سایت

وقتی که می خواین سایت خود رو راه اندازی کنین، اهمیت زیادی واسه ساختار سایت قائل شید. روی ساختاری سرمایه گذاری کنین که روی ناوبری براساس لینکای متنی تکیه دارن. حتی صفحاتی که در عمق سایتتون قرار دارن نباید بیشتر از ۴ الی ۵ کلیک از صفحه اصلی سایت دور باشن.

اگه معماری و طراحی سایت شما خوب باشه، تحت تاثیر قرار دادن کاربر و رباتای موتور جستجو بسیار آسونه. علاوه بر نقشه سایت XML، شما می تونین یه نقشه سایت HTML (یا داینامیک) هم بسازین که به ناوبری کاربر در سایت کمک زیادی می کنه.

هم اینکه بینگ ساختار URL تمیز ، کوتاه و دقیق رو بهتر می دونه.

لینک سازی داخلی

از مهم ترین صفحات سایت خود به بهترین صفحات سایت تون لینک بدین. بهتره از انکر تکستای در رابطه استفاده کنین، اما یادتون باشه که این انکر تکستا نباید دقیقاً با عنوان صفحات هماهنگ باشن و فقط کافیه که به محتوای سایتتون در رابطه باشن.

به کار گیری عناوینی مثل "روی این پست کلیک کنین"، ممکنه واسه سئوی سایت شما بد نباشه اما واسه تجربه کاربری سایتتون بد هستش. عوضش، انکر تکستا باید اشاره کوتاهی به صفحه داشته باشه. انکر تکستا هم واسه موتورهای جستجوگر بسیار مهم هستن و به عنوان فاکتورهای در رابطه سئو off-page عمل میکنن.

متا تگ کنترل رباتای موتور جستجو

تگ <meta name=”robots”> رو میشه با روشای مختلفی استفاده کرد. شما می تونین از کد زیر در بخش <head> صفحه خود واسه حل مشکل محتوا تکراری استفاده کنین:

<meta name="robots" content="noindex,follow"/>

از پایهً صفت noindex و nofollow به رباتای جستجو خبر میدن که صفحه مورد نظر نباید در موتورهای جستجو ایندکس شه و هیچ کدوم از لینکای موجود در صفحه نباید دنبال گردند. اگه دوست دارین موتور جستجوی بینگ چیزی که در بخش <head> مشخص کردین رو دنبال کنه، کلمه robots رو با bingbot جانشین کنین.

به کار گیری راه noindex واسه صفحاتی که دوست ندارین در موتور جستجو ایندکس شه، ایدۀ بسیار خوبیه.

وبمستر تولز بینگ

موتور جستجوی بینگ

وبمستر تولز بینگ شکلای جور واجور مختلفی از وسیله ها و داده های مفیدی رو در اختیار صاحبان سایتا قرار میده و به اونا اجازه میده موتور جستجوی بینگ رو در روند ایندکس کردن و خزیدن همراهی کنن تا وب سایتشان رو آنجوری که میخوان ایندکس کنن. شما می تونین آمار و وضعیتای جور واجور سایت خود رو در  بخش Home وبمستر تولز ببینین.

اجازه بدین نگاه دقیق تری به قابلیتا و وسایل به درد بخور در وبمستر تولز بینگ داشته باشیم.

سایت مپ یا نقشه سایت

شما می تونین نقشه سایت XML رو در وبمستر تولز ثبت کنین. هم اینکه امکان ثبت کردن شکلای جور واجور مختلفی از نقشه ها در وبمستر تولز هست. انجام اینکار بسیار ساده و آسونه و بینگ زمان زیادی رو واسه خزیدن URL های لیست شده در نقشه سایت صرف نمی کنه. بر خلاف توانایی نقشه سایت در گوگل، شما می تونین نقشه سایت رو واسه هر آدرسی ثبت کنین و نه فقط سایت خودتون.

 ندیده گرفتن پارامترهای URL

بینگ سیاست متفاوتی در مورد قرار دادن rel=”canonical” در داخل صفحات سایت داره. بخاطر این واسه دوری از ایجاد محتوای تکراری که از پارامترهای URL ایجاد می شه، اونا ماژول به طور کاملً جدیدی رو ایجاد کردن که ندیده گرفتن پارامترهای URL (ignore URL parameters) اسمشه.

این ماژول به شما کمک می کنه مشکلات مربوط به محتوای تکراری رو حل کنین. کلا، کافیه فاکتورهایی که باعث ایجاد این مشکلات شدن رو ثبت کنین تا خود بینگ به این مسئله رسیدگی کنه.

کنترل خزیدن (Crawl Control)

بینگ توانایی بسیار خوبی واسه کنترل خزیدن در سایت رو در اختیار وبمسترها قرار میده. شما می تونین سرعت خزیدن رباتای بینگ رو در طول روز مشخص کنین، سرعت خزش بهتر رو از آروم به تند مشخص کنین. موارد پیش فرض زیادی در این باره هست که شما می تونین یکی از اونا رو به دلخواه انتخاب کنین.

بینگ بهترین سرعت خزیدن واسه سایت شما رو براساس داده های مصرفی تعیین می کنه. مثلاً فرض کنین سایت شما از ساعت ۵ تا ۹ صبح بیشترین بازدید رو دریافت می کنه. پس اگه از موارد پیش فرض استفاده کنین، بینگ تلاش می کنه از کُندترین سرعت خزش در این ساعتا استفاده کنه و اونو به آهستگی زیاد کنه.

Disavow Links

شما می تونین لینکی رو در URL، دامنه یا سطح دایرکتوری Disavow کنین. بدیش اینه باید لینکها، دامنه ها یا دایرکتوری رو یه به یه ثبت کنین . Disavow کردن روشیه که در اون از موتورهای جستجو خواسته می شه بک لینکای غیر طبیعی رو به هنگام رتبه بندی صفحات جور واجور سایت، محاسبه نکنن.

این یه توانایی پیشرفته س و گوگل به کاربران اخطار میده که با احتیاط ازش استفاده کنن. Disavow کردن یه لینک به هنگام کشف یه بک لینک اسپم به سایت، نباید اولین اولویت شما باشه. شما باید همیشه تلاش کنین این لینکا رو خط بزنین و تنها وقتی از توانایی Disavow کردن استفاده کنین که قادر به نابود کردن لینکای اسپم نیستین.

بستن URL

یکی از قابلیتای به درد بخور در وبمستر تولز بینگ، بستن صفحات فردی و همه دایرکتوریای سایته. این موارد بسته شده واسه ۹۰ روز اعمال می شه و بعد از گذروندن این زمان، منقضی می شه.

پس اگه صفحه بسته شده شما بعد از ۹۰ روز وجود داشته باشه، امکان ایندکس شدن در یافته های بینگ رو داره. شما می تونین صفحات فعلی رو به همراه کَشای اون بسته کنین یا تنها کپی کَش اونو بسته کنین.

ترافیک صفحه (Page Traffic)

این گزینه، بهترین صفحه سایت شما در موتور جستجوی بینگ رو به همراه آماری که شامل کلیکای انجام شده از راه یافته های جستجو، تعداد زیرو رو کردن و گشتنا و اندازه کلیکه، نشون میده. این بخش شامل ترافیک ترکیبی از بینگ و یاهوه.

گزارشای سئو (SEO Reports)

این گزینه نسخه بینگ از پیشنهادات گوگل واسه پیشرفت HTMLه. این بخش از پایهً سایت شما رو اسکن می کنه و وجود عناوین تکراری، تگای H1 زیاد و نبود توضیحات متا رو تشخیص میده.

لینکای دریافتی

شما می تونین تعداد بک لینکای خام تون در سی روز گذشته یا یه دوره وقتی مشخص رو ببینین. هم اینکه میتونین صفحاتی رو بررسی کنین که بیشترین بک لینک رو گرفتن. وقتی که روی URL صفحات داخلی کلیک می کنین، لیستی از لینکای خارجی اشاره کننده به اونو دریافت می کنین. این موضوع خیلی خوبه اما همنطور که حدس می زنید تنها شامل بک لینک هاییه که بینگ اونا رو تشخیص داده.

تحقیق درباره کلمات کلیدی (Keyword Research)

این بخش به شما اجازه میده حجم کوئریا واسه عبارت یا کلید واژه خاصی رو پیدا کنین. ویژگی خوب این بخش اینه که می تونین عبارت و کلمات کلیدی زیادی رو تو یه زمان وارد کنین و جستجو رو براساس دوره وقتی، موقعیت یا زبون، سفارشی سازی کنین.

تحلیلگر سئو (SEO Analyzer)

این بخش به شما اجازه میده صفحات سایت خود رو در مورد راهنمای سئوی On-page بررسی کنین. این گزینه هنوز در حالت بتا قرار داره و بیشتر افراد اونو به درد بخور نمی دونن.

انتقال سایت (Site Move)

توانایی مهم دیگری که در وبمستر تولز بینگ هست، انتقال سایته. شما می تونین از این گزینه واسه باخبر کردن بینگ از انتقالاتی که انجام می شه استفاده کنین. مثلا اگه ساختار URL خود رو تغییر می دید می تونین منبع و مقصد URL در سطح دایرکتوری رو مشخص کنین. شمام اینکه می تونین سطح subdomain و سطح دامنه انتقال URL رو هم مشخص کنین.

تعامل کاربران

بینگ، بارها در گذشته ادعا کرده که اهمیت زیادی واسه تعامل کاربران با یافته های جستجو قائله. اندازه pogo-sticking پایین تر به صفحات شما کمک می کنه نتیجه بهتری در موتور جستجوی بینگ داشته باشین. بخاطر این واسه اینکه از این موضوع به نفع خود استفاده کنین باید صفحاتی بسازین که:

  • جستجو کنندگان رو راضی کنه.
  • چیزی که آدما به دنبالش هستن رو جفت و جور کنه.
  • اطلاعات رو به روشی قابل دسترس در اختیار کاربران بذاره.
  • مطمئن باشین که خوندن اون آسونه و از فرمت مناسب استفاده می کنه.
  • تصاویر، ویدئوها و بقیه رسانه های لازم رو در خود داشته باشه و تجربه کاربری رو بهتر کنه.

سیگنالای شبکه های اجتماعی

بینگ سیگنالای اجتماعی رو بسیار مهم می دونه و اونو در الگوریتمای خود گذاشته س. اگه در رسانه های اجتماعی تاثیرگذاری خوبی داشته باشین، میتونین نتیجه بهتری در بینگ به دست بیارین. این سیگنالای مثبت می تونه تاثیر خوبی در رتبه بندی طبیعی شما داشته باشه.

با این حال تعداد لایکا، توییتا، موارد ثبت شده در گوگل پلاس زیاد مورد توجه بینگ قرار نمی گیره. اونا بیشتر در مورد Authority و اعتبار اجتماعی نویسندۀ محتوا و کسی که اونو به اشتراک گذاشته توجه می کنن. این موضوع نه فقط به معنی داشتن یه محتوای عالی و خوبه بلکه نشون میده محتوا باید ویروس گونه باشه تا در برهه وقتی خاصی همه جا به اشتراک گذاشته شه. پس وقتی که می خواین محتوایی رو بسازین، اونو در میان آدما به اشتراک بذارین و پیشرفت بدین.

داده های منظم

بینگ از وبمسترها می خواد از داده های منظم و اسنیپتای غنی در سایت خود استفاده کنن. در بینگ، کاربران می تونن از راه جستجوی جذاب و چشمی تصمیمات خود رو اتخاذ کنن. به عنوان یه تولید کننده محتوا باید بتونین این تجربه رو با به کار گیری محتوای منظم بسازین. اونا الان از موارد زیر پشتیبانی می کنن:

  • Microdata
  • Microformats
  • RDFa
  • Schema.org
  • Open Graph

بک لینک

بینگ، از بک لینکا واسه تعیین اعتبار یه صفحه (Page Authority) استفاده می کنه. با این حال، این موتور جستجوگر در مورد تعداد بک لینکا مثل گوگل رفتار نمیکنه. بینگ بیشتر روی ربط داشتن و سیگنالای اجتماعی تمرکز داره. با به کار گیری ربط داشتن صفحات و سیگنال تعامل کاربری خوب میشه به مدت زمان طولانی در بینگ حضور داشت.

کیفیت در برابر کمیت

بینگ نسبت به گوگل جواب متفاوتی واسه حجم بزرگی از لینکای کم کیفیت داره. هر دو موتور جستجوگر لینکای طبیعی با کیفیت رو بهتر می دونن اما به دست آورن صفحه اول گوگل با چند لینک با کیفیت سخت تر از بینگه.

ما در صنعتی فعالیت می کنیم که نمی تونیم با قطعیت در مورد همه چیز صحبت کنیم. براساس تجربیات شخصی میشه گفت که گوگل و بینگ لینکای با کیفیت رو بیشتر بهتر می دونن اما گوگل به تعداد بک لینکا هم اهمیت میده. لینکا می تونن در پیدا کردن محتوای جدید به بینگ کمک کنن. وقتی که سایتی به محتوای شما لینک میده به این معنیه که به شما اعتماد داره.

شکلای جور واجور لینکایی که بینگ از اونا بدش میاد:

  • لینک سازی دوطرفه: بک لینکایی که واسه اهداف خاصی رد و بدل کردن می شن و می خوان الگوریتم جستجوگر رو فریب بدن.
  • لینکای پولی (اندازه کم)
  • لینکای پولی (اندازه بزرگ): اونایی که در کار خرید و فروش لینک هستن رو به عنوان مزرعه لینک می شناسن.
  • لینکای اسپم و هک شده

چیجوری لینک سازی کنیم؟

در این بخش بیشتر روی ساخت لینکای طبیعی تمرکز داریم. در ادامه با روشی آشنا میشین که با به کار گیری اونا می تونین لینکای طبیعی خوبی واسه موتور جستجو بینگ بسازین:

  • ایجاد محتوای به درد بخور و با کیفیتی که ادما از خوندن، اشتراک گذاشتن و لینک دادن به اون لذت ببرن.
  • سایت خود رو به شکلی رشد بدین که در بخش تخصصی خود اعتبار و Authority بالایی داشته باشه. سایت خود رو به عنوان یه منبع قابل اعتماد معرفی کنین.
  • گزینه اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی رو واسه بازدید کنندگان جفت و جور کنین. اشتراک در رسانه های اجتماعی، اندازه بازدید ادما از محتوای شما رو زیاد می کنه و روند لینک بیلدینگ طبیعی رو تسریع می کنه.
  • بعضی از اوقات، میشه از سایتای قابل اعتماد درخواست لینک کرد. خیلی از افراد دوست دارن به محتوای با کیفیت لینک بدن.

لینکای خارجی

بینگ پیشنهاد می کنه در مورد سایتایی که به شما لینک میدن حواس جمع و مراقب باشین. هم اینکه به وبمسترها پیشنهاد می شه که تعداد لینکای خارجی به یه صفحه رو مهم بدوننش. لینکای خارجی به سایتای اسپم می تونه بسیار مضرتر از لینکای داخلی اسپم باشه. بخاطر این باید مراقب این لینکا هم باشین.

سرعت سایت

همونطور که قبلاً هم گفتیم، بینگ ارزش زیادی واسه رضایت کاربران سایت قائله. سرعت بارگذاری بیشتر می تونه به تجربه کاربری بهتر منجر شه و همین امر واسه بینگ خیلی با اهمیته. سایتایی که سرعت بارگذاری کمتری دارن می تونن باعث از دست رفتن بازدید کننده ها شن مگه اینکه محتوای بسیار با ارزشی در سایت وجود داشته باشه. یادتون باشه که هر چقدر سرعت بارگذاری سایت بیشتر باشه، بهتره اما باید این سرعت متعادل شه.

هم استنادی

هم استنادی (Co-Citations) به متنی میگن که دور و بر لینک اشاره کننده به سایت شما رو محاصره کرده. هر چند روش منطقی واسه بیان مهم بودن این موضوع در بینگ وجود نداره اما میشه از بررسیای موجود نتیجه گرفت، لینکای موجود در بافت متن که دارای متون مرتبطی در دور و بر خود هستن بک لینکای بهتری دریافت می کنن.

بینگ پنالتی

شاید در این مورد اطلاعاتی نداشته باشین اما باید بدونین که بینگ سایتایی رو که از قوانین اون پیروی نمی کنن رو جریمه می کنه. سایتایی که به خاطر جریمه بینگ از حالت ایندکس خارج شدن، در وبمستر تولز با عبارت بسته یا همون blocked نشون داده می شن. واسه اینکه دچار جریمه گوگل نشید بهتره از انجام کارای زیر دوری کنین:

  • تولید محتوای کم کیفیت/ تولید محتوا توسط کاربران/محتوای اسپم/محتوای تکراری
  • نشون دادن نسخه های زیاد و مختلفی از صفحات سایت به موتورهای جستجو و کاربران
  • لینکای اسپم، هک شده، مصنوعی، با کیفیت پایین و پولی
  • خرید لایک، توییت، دنبال کننده یا رد و بدل کردن اون
  • Meta refresh Redirect

جمع بندی

اگه این پست براتون بسیار طولانیه می تونین از چند تا نکته مهم زیر استفاده کنین:

  • مطمئن شید که سایت شما خیلی راحت در دسترس موتور جستجوی بینگه.
  • سایت خود رو در وبمستر تولز بینگ ثبت کنین. بعد نقشه سایت رو در اون ثبت کنین.
  • ساختار سایت خود رو ساده نگه دارین. روی ناوبری براساس لینک متنی تمرکز کنین. لینکای داخلی خود رو با انکر تکستای در رابطه مجهز کنین.
  • محتوای عالی بسازین که کاربران از خوندن، اشتراک گذاشتن و لینک کردن به اون حال می کنن.
  • مطمئن شید که صفحات سایت شما میتونه نیاز بازدید کنندگان رو تامین کنه و رضایت اونا رو جلب کنه.
  • روی سرعت سایت تمرکز کنین. مطمئن شید که میزبانی سایت شما رو دوش سرویس دهندگان معتبریه که آپتایم خوبی دارن.
  • از داده های منظم روی سایت خود استفاده کنین.
  • لینک رو به صورت طبیعی به دست بیارین. داشتن بک لینکای معتبر بسیار مهم تر از تعداد بک لینک هاست.
  • مطمئن شید که از هم استنادی (Co-Citations) استفاده می کنین.
  • جنبه های جور واجور کارکرد سایت خود در موتور جستجو رو از راه وبمستر تولز بینگ بررسی کنین. به طورمکرر پروفایل بک لینکای خود رو بررسی کنین. اگه بک لینکای اسپم زیادی پیدا کردین، تلاش کنین اونو خط بزنین.
  • بررسی کنین، موشکافی کنین؛ اجرا کنین و این مراحل رو تکرار کنین.

با امید به اینکه این مقاله تونسته باشه به سوالات شما عزیزان در مورد بهینه سازی سایت واسه موتور جستجوگر بینگ رو جواب داده باشه. اگه در مورد سئو و بهینه سازی سایت سوالی دارین می تونین از راه دیدگاه ها اونو با ما در میان بذارین. کارشناسان نوین پس از بررسی سوالات شما، دقیق ترین جواب رو در اختیارتون قرار میدن.

موضوع در رابطه سئو و بهینه سازی سایت

در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

رامین محمودی

رامین محمودی هستم، یه عدد علاقمند به محتوا (و هر اون چیزی که به اون رابطه داره!).
وقتی مدیر محتوا و سردبیر وبلاگ نوین بودم. حالا، من هم مانند شما از مطالعۀ مقالات اون حال می کنم.
پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *