تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن – پایان نامه

دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :  تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن

تکه ای از متن پایان نامه :

 

– هنگامی که رضایتمندی مصرف کننده به طور قابل ملاحظه ای به خصوصیات پنهانی که به آسانی نمی توانند در هنگام خرید مورد قضاوت واقع شوند ،وابسته باشد.

3- هنگامی که  انگیزه های خرید بسیار قوی از قبیل سلامتی یا ارتقا موقعیت اجتماعی وجود داشته باشد.

4- نرخ سود ناویژه واحد فروش بایستی به اندازه کافی جهت پذیرش هزینه های ضروری دریک بازار هدف بالا باشد.

  • تاثیر ارتباطات

بعضی از بازار یابانی که به هدفگذاری بر مبنای فروش اعتقاد دارند، عقیده دارند که تأثیر اول ارتباطات منسجم بازاریابی، ارتباط مستقر کردن با مخاطبان هدف می باشد و برنامه ریزی برای اهداف تبلیغات باید بر مبنای اهداف ارتباطات باشد زیرا انتظار نمی رود که مشتریان سریعاً به تبلیغات عکس العمل نشان دهند. در واقع تبلیغات باید اطلاعات مرتبط را به مخاطبان منتقل کند و تمایل مثبتی در آنها نسبت برنامه تجاری محصولات شرکت قبل از اینکه رفتار خرید اتفاق بیفتد ایجاد کند. تبلیغات و سایر کوشش های ترفیعی به مقصود دستیابی به اهداف ارتباطی از قبیل افزایش دانش مخاطبان نسبت به محصول و شرکت، علاقه مند کردن آنها به شرکت،‌ ایجاد توجه و تصویر مثبت و انگیزه های خرید طراحی شوند.در جدول2-7 گامهای مختلف در مدل تاثیر ارتباطات گردآوری شده می باشد.

  • هرم اثرات ارتباطات[1]

تبلیغات و ترفیعات وظایف ارتباطی[2] را همانند ساختن یک هرم انجام می دهند . به  این صورت که در آغاز به سطوح  پایین تری همچون آگاهی ودانش یا درک  دست می یابند.

وظایف بعدی شامل حرکت دادن مصرف کنندگانی که در ارتباط با یک کالا یا خدمت آگاهی دارند یا در مورد آن دانش دارند،به طرف سطوح بالا در این هرم می باشد (شکل 2-5)

تحقق یافتن مراحل اولیه در قاعده این هرم، نسبت به مراحلی که در جهت بالای این هرم تحقق می یابند ، مانند امتحان یا خرید مجدد یا بهره گیری همیشگی ، آسان تر می باشد. پس درصد مشتریان بالقوه ، همچنان که به سمت بالای هرم حرکت می کنند، کاهش می یابد.

همچنین هرم ارتباطات می تواند برای تعیین اهداف ترفیعی برای یک نام تجاری تثبیت شده[3] مورد بهره گیری قرارگیرد. برنامه ریز ترفیعی بایستی با در نظر داشتن بلوکهای مختلف در ساختمان هرم،تعیین کند که مخاطبان هدف در کجا قرار می گیرند.

اگر سطوح آگاهی در مورد یک نام تجاری و دانش در ارتباط با ویژگی ها و مزایای آن پایین باشد اهداف ارتباطات بایستی برای افزایش سطوح آگاهی و دانش تعیین گردد .اگر این دو بلوک از هرم ،قبل از این سرجای خود قرار داشته باشند، اما دوست داشتن یا ترجیح دادن در سطح پایینی باشند. هدف تبلیغات ممکن می باشد تغییر تصویر ذهنی بازار هدف از نام تجاری وحرکت دادن آنها به سمت خرید باشد. (Belch G., Belch M.,1998  ,p.206-207)

هدف 5) توسعه و خط بهره گیری همیشگی از محصول در بین 5 درصد از مخاطبان

2.1.2.  جمع بندی

در این قسمت آغاز رفتار مصرف کننده ، عوامل موثر بر آن اشاره گردید. سپس فرآیند تصمیم گیری مصرف کننده در محیط سنتی و آنلاین و انواع مدلهای تصمیم گیری مصرف کننده و تکنیکهای حاکم بر رفتار مصرف کنندگان تشریح گردید که انواع این تکنیکها در قالب جدول 2-8 ارائه گردیده می باشد :

[1] Communication Effect Pyramid

[2] Communication Tasks

[3] Established Brand

 

 

تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن

تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن

 برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

دانلود از لینک پایین صفحه

پایان نامه ارشد: تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن