مزایا و معایب مجزا نبودن اتاق مدیر از کارکنان

ceo-private-office

هیچی بهتر از یه اتاق کامل، شیک و البته جدا از هم واسه یه کارمند لذت بخش نیس اما واسه یه مدیر چیجوری؟ جدا از هم بودن/نبودن اتاق مدیریت میتونه فرقی در امور بسازه؟

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ به عنوان رئیس و مدیر شرکت باید میز خود رو در فضای اصلی و عمومی و نزدیک دیگه کارکنان بذارین یا باید فضایی اختصاصی در شرکت واسه شما تعیین شده باشه. هر دو این حالات امتیازات و معایبی واسه شما داره، و جواب روشن و ساده اینه که باید پس از بررسی براساس شرایط شرکت خودتون در مورد اون تصمیم بگیرین.

وقتی که نوبت به سلسله مراتب سازمانی می رسه، به طور کاملً مشخصه که شرکتا و سازمانای کوچیک عموماً دارای انعطاف پذیری بیشتری نسبت به شرکتای بزرگ تر هستن. اما نکته اینجاس که به هرحال هر شرکت و یا تیمی نیاز به یه رهبر و یه منبع داره. این رابطه باید به هرروی در روش برنامه ریزی و ساختار سازمانی کسب وکار کوچیک شما درخشش پیدا کنه. در ادامه به بعضی از امتیازات و مشکلات نشستن شما در کنار دیگر اعضای تیم سازمانی خودتون یا داشتن فضایی خصوصی اشاره می کنم تا بهتر واسه کار خود اراده کردن کنین و درعین حالی که رئیس خوبی هستین اعضای تیم خود رو از نزدیک زیر نظر داشته باشین.

دفتر خصوصی

امتیازات:

سکوت و آرامش

اینکه بخواین واسه جواب دادن به هر تماس تلفنی که از بیرون واسه شما می رسه، واسه فرار از سروصدای دفتر فرار کنین، خیلی رو مخه. شما به عنوان یه مدیر نیاز به داشتن یه فضای شخصی و خصوصی واسه جواب دادن به تماسای مهم در آرامش دارین، هم اینکه داشتن یه دفتر خصوصی به شما اجازه میده تا تماسای پنهونی یا شخصی خود با هرکی از حسابدار و وکیل گرفته تا مشتریان و کلا فعالیتای مربوط به فروش و بازاریابی رو در فضایی خصوصی پیگیری کنین.

حواس پرتی کمتر

اگه خیلی راحت با صدای محیط حواس شما پرت می شه، داشتن یه دفتر خصوصی واسه شما یه باید حتمیه. این جور از رد شدن ادما از کنار میز یا ورود و خروج بقیه از دفتر حواستون پرت نمی شه. در فضای عمومی شرکت ممکنه صحبتای شخصی و روزمره هم بین کارکنان در جریان باشه که با داشتن یه فضای اختصاصی از شر اونا در امان هستین.

حدومرز روشن

داشتن یه دفتر خصوصی حدومرز فیزیکی مشخص و روشنی رو بین شما و دیگر اعضای تیم بوجود میاره، هرچند که ممکنه در نظر اونا فردی سرد و خشک به نظر برسین؛ اما به طور کامل مشخصه که اونا باید خوب بدونن که شما یکی از کارکنان عادی شرکت نیستین و رئیس اونا هستین و نباید به هر دلیلی وقت شمارو بگیرن. اینجور سدی خیلی راحت قدرت شمارو در نظر اونا زیاد کرده و خیلی راحت با یه دفتر جدا از هم قابل ایجاد شدنه.

مشکلات:

دوری از اعضای تیم

طبیعتاً جدا شدن شما از اعضای تیم خودتون در عین امتیازات، دارای معایبی هم هست که ازجمله میشه به فاصله ایجادشده و تأثیرگذاری روابط شما با اونا اشاره کرد. پس اگه همیشه به دنبال حفظ رابطه نزدیک خود با اعضای تیم هستین، باید به کار گیری یه فضای باز و عمومی رو واسه خود مورد به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین.

اثر بالقوه روی رابطه دو طرفه و دوستی شما

با نشستن در فضای محدود دفتر خصوصی خودتون ممکنه فرصت باخبر شدن از بعضی ارتباطات شخصی که بین اعضای تیم شما برقرار می شه رو از دست بدین و این جور می شه که مسائل و اخبار این چنینی بافاصله وقتی به شما انتقال داده می شه. ارتباطات سلیس و روان نیازمند به کمترین حد ممکن رسیدن این جور مشکلات تا حد امکانه و به کار گیری یه فضای خصوصی مطمئناً یه مانع بزرگ در این راه هستش.

دفتر باز

امتیازات:

ارتباطات سلیس و روان

در تحقیقی که در این رابطه انجام شده، خوب این نتیجه حاصل مشخص شده که نزدیکی و نزدیکی دفاتر کار بر کیفیت کار اعضا تیم اثر به سزایی میذاره. به عنوان یه رهبر، شما حتماً و حتماً باید باخبر باشین که چی در محیط کسب وکار شما در جریانه و عموماً نباید در بیشتر مواقع خود رو از دیگر اعضای تیم کاری خود دور نگاه دارین. اگه همیشه با کارکنان خود محاصره شده باشین، مطمئناً از مسائل و مواردی باخبر میشین که وگرنه از چشم شما دورمانده یا دیر از اونا باخبر میشین.

رابطه دو طرفه بهتر با اعضای تیم

طبیعیه که اگه همیشه در کنار اعضای تیم کاری خود قرار داشته باشین، به شما کمکی می شه تا رابطه دو طرفه بهتری با اعضای تیم کاری خود تشکیل بدین. در این صورت نزدیک شدن به راحت تر به نظر می رسه و در صورت اتفاق مسائل خاص کارکنان راحت تر و با خیال راحت بیشتر واسه رفع مشکل یا همفکری به شما مراجعه می کنن. فقط به دلیل اینکه صحبت کردن با شما ساده تره، معنیش این نیس شما باید بر سر قدرت شخصی خود با اعضای تیم سازش کنین.

کاربردی واسه صرفه جویی در فضا

درمجموع میشه گفت به کار گیری سیاست فضای باز در محیط کار واسه صرفه جویی در مکان فیزیکی بسیار مهم و کاربردیه. خلاص شدن از یه دفتر خصوصی بیشتر به معنی ایجاد فضایی واسه داشتن ایستگاه های کاری بیشتر نسبت به چیزیه که قبل از اون تصور داشتین. فن بیاریای مورداستفاده واسه اشتراک گذاری از چاپگر گرفته تا فناوریای اشتراک گذاری ابری بحث به درد بخور دیگه ایه که در صورت تمایل شما دست کم رسوندن هزینه ها بسیار واسه شما به درد بخور فایده هستن.

مشکلات:

نبود حفظ حریم خصوصی

موارد بسیار زیادی هست که شاید تمایلی به اطلاع داشتن اعضای تیم خود از دلخواه قرار دادن و بررسی اون از راه خودتون نداشته باشین. مثلاً صحبتا و تعاملات شما وکلا، حسابداران یا شرکای بالقوه، مطمئناً به عنوان مسائل پنهونی در بخش کسب وکار مطرح هستن و شما به عنوان یه مدیر نیاز به فضایی آروم و محرنامه واسه مدیریت اونا دارین. مطمئناً، مدیریت کردن و کسب نتیجه مطلوب از اونا تو یه فضای باز که همه خیلی راحت می تونن صحبتای بقیه پشت تلفن رو بشنون، خیلی سخت و سخته.

نبود وجود حدومرز روشن

در سیاست فضای باز دفتری شما به عنوان مدیر در کنار دیگر اعضای تیم خود قرار دارین. طبیعیه که ممکنه واسه ایجاد رابطه دوستانه با اونا وسوسه شید. اما این کار مطمئناً اشتباهیه که شدیدا موجب کم شدن از قدرت و نفوذ شما در محیط کار می شه و در ادامه منتهی به مشکلات جدی در محیط کار می شه. اگه تصور می کنین که همیشه قرار گرفتن در کنار دیگر اعضای تیم کاری و حفظ موقعیت خودتون چالشی زیادی رو واسه شما بوجود میاره، پس ً از یه فضای خصوصی واسه مدیریت کارای خود استفاده کنین و با فراغ بال و آرامش به مدیریت اونا بپردازید.

تا اینجا کار و با این توضیحات ارائه شده باید واسه شما به طور کاملً روشن شده باشه که طراحی فضای کار می تونه شدیدا بر مکانیک و جست و خیز اعضای تیم شما در کسب وکار کوچیک شما اثر داشته باشه. پس تلاش کنین تا در مورد کار خودتون حتماً و حتماً همه امتیازات و مشکلات جور واجور داشتن دفتر خصوصی یا نبود داشتن فضای خصوصی رو مورد توجه بذارین و به راه حلی دست پیدا کنین که خوب از اهداف کلیدی کسب وکار شما پشتیبانی و پشتیبانی کنه.

چیجوری برنامه ریزی کنیم؟

رمز و راز موفقیت آنتونی رابینز

آی بازاریابی مدیریت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *