مصرف روزانه بادام چه خواصی دارد؟

Almonds

پیدا کردن یه آجیل با خاصیت بالا که بتونین هر روز با مصرف مقدار کمی از اون به امتیازات عجیبی برسین آسونه، ما اونو به شما معرفی میکنیم: بادام.

به گزارش آلامتو و به نقل از ما؛ یکی از شکایتای آدمایی که در حال کم کردن وزن هستن، بی طعم و مزه بودن خوراکی هاییه که خوردن اونا پیشنهاد می شه. حالا خوبیش اینه این وسط، بادام هم مزه خوبی داره و هم شامل مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنیه که در حفظ سلامت بدن و سرحالی پوست هم موثره. هر کدوم از شکل های جور واجور آجیلا خصوصیات بی همتا خودشون رو دارن و حالا خوبیش اینه تموم شکل های جور واجور اون در کشور ما پیدا میشه.

در این مطلب این بار امتیازات مصرف بادام رو واسه تون در نظر گرفتیم و از اونجایی که تنها ۴ عدد از این آجیل در روند سلامتی شما تاثیر زیادی داره، می تونین در صدد خریداری مرغوب ترین نوع اون بر اومده و مصرف بادام رو به رژیم غذایی روزانه خود و اعضای خونواده تون اضافه کنید. در مورد آدمایی که فشار خون بالایی هم دارن، بیشتر پیشنهاد می شه که از شکل های جور واجور بدون نمک و خام اون استفاده کنن. امتیازات مصرف ۴ عدد بادام در روز از قرار ذیله:

به کم شدن اندازه کلسترول خون میرسه

بادام شامل ۵ ترکیب به درد بخور واسه از بین بردن کلسترول بد خونه. اگه الان اندازه کلسترول خون شما بالا هستش، می تونین مصرف روزانه بادام رو به ۲۰ تا ۳۰ عدد هم زیاد کنین. از نشونه های بالا بودن کلسترول مضر خون، لکه های سفید در پلک پایین، درد در ناحیه پاها و سفید شدن زودتر از موعد متعارف موهای سر هستن.

در حفظ سلامت موها نقش آفرینی می کنه

بادام ویتامینا و مواد معدنی رو داراس که واسه رشد و حفظ استواری مو خیلی خوبه. منیزیم، زینک و ویتامین «ای» و «ب» موجود در بادام به درخشندگی، استواری و سلامت مو کمک می کنه.

از بیماریای قلبی جلوگیری به عمل می آورد

آنتی اکسیدان موجود در بادام، اسیدهای چرب تک اشباعی، منیزیم و مس موجود در بادام، از قلب و رگای اون مواظبت به عمل می آورد. واسه جلوگیری از دچار شدن به «بیماریای ایسکمیک قلب» پیشنهاد می شه که حتما بادام رو با پوست اون بخورین.

روند چروک شدن پوست رو به تاخیر میندازه

منگنز به تولید کلاژن میرسه. کلاژن یه جور پروتئینه که مسئولیت جوانسازی پوست رو رو دوش داره. «ویتامین ای» و آنتی اکسیدان موجود در بادام هم، واسه عقب انداختن چروکای پوست موثر هستن.

در تولید باکتریای به درد بخور شکمی نقش داره

بادام شامل «پروبیوتیک» هم هست. این ماده به رشد و افزایش تعداد باکتریای به درد بخور شکمی کمک می کنه. اگه تعادل کافی در باکتریای شکمی تون وجود نداره و از نشونه هایی چون درد در ناحیه شکم، بوی بد دهن و سوء هاضمه رنج می برید، پیشنهاد می شه روزانه ۳۰ تا ۳۵ عدد بادام بخورین.

به کاهش وزن میرسه

در پژوهشی نشون داده شده آدمایی که در رژیم روزانه خود بادام رو می گنجانند در مقایسه با بقیه کربوهیدرات کمتری مصرف می کنن. هم اینکه ویتامینا و فیبر موجود در بادام هم دلیل می شه که سوخت و ساز بدن روند طبیعی و مناسبی رو پیدا کرده که خود به کاهش وزن میرسه.

به افزایش کارآیی مغز هم کمک می کنه

به دلیل وجود ویتامین «ای» و اسیدهای چرب موجود در بادام، به وضعیت حافظه هم کمک می کنه. این نوع از آجیل روند پیر شدن مغز رو هم به تاخیر میندازه.

واسه لاغر شدن چه بخوریم؟

خیس کردن بادام قبل از مصرف چه خاصیتی داره؟

بادام ما

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *