مصرف فیبر می تواند باعث سوء تغذیه شود!

با در نظر گرفتن اینکه فیبرها انرژی تولید نمی کنن و موجب جذب نشدن موادی مثل آهن و کلسیم می شن بنابر این مصرف زیاد اونا سوء تغذیه افراد رو به دنبال داره.

 

 

 

دکتر کیمیاگر، متخصص تغذیه میگه: در واقع فیبرها دسته ای از کربوهیدراتا هستن که به دلیل پیوندهای شیمیایی اونا قابل هضم و جذب نیستن.

 

 

: فیبرها رو میشه به دو دسته محلول و غیر محلول تقسیم کرد و این درحالیست که فیبرهای محلول در آب به طور کلی در میوه و سبزیجات و فیبرهای نامحلول در غلات مانند جو و گندم هست.

 

 

ایشون اضافه کرد: فیبرهای محلول در آب به دلیل جذب شدن در دستگاه گوارش به مقدار زیادی موجب حجم غذا شده که در آخر موجب سیری سریع افراد می شه.

 

 

کیمیاگر گفت: تحقیقات نشون میده فیبرها در دستگاه گوارش کمک می کنن که سرعت هضم و جذب قند هم کم بشه.

 

 

وقتی که تو یه وعده غذایی هیچ فیبری وجود نداشته باشه قندی که در غذا هست چه از نشاسته یا از ترکیبات دیگه باشه سریعتر وارد خون شده و درزمان زمان کوتاهی قند خون رو زیاد می کنه که هر چی افزایش سرعت قند خون به دنبال مصرف غذا سریعتر باشه به همون اندازه ما نیاز سریعتر و بیشتری به ترشح انسولین در خون پیدا کنیم تا بتونیم قند زیاد شده در خون رو به حالت طبیعی برگردانیم که این نوع عادت غذایی موجب ایجاد مشکلات متابولیکی مثل دیابت می شه.

 

 

این متخصص تغذیه بیان کرد: اما باید توجه داشت که مصرف زیاد فیبرها دلیل می شه که تو یه وعده غذایی جذب عناصری مثل آهن، روی، کلسیم و منیزیم دچار مشکل شن و فرد با کمبود این عناصر مواجه شه.

 

منبع:آپام

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *