مصرف قهوه قبل از تمرینات ورزشی

شاید یه دختر خانوم رو دیده باشین که یه لیوان قهوه در نگهدارنده لیوان دستگاه الپتیکال گذاشته و سرگرم انجام تمرینات صبحگاهی اشه. این رو قبول کنین که در موردش قضاوت کردین.

اما معلوم شده که شاید اون اطلاعاتی داشته باشه که شما از اونا بی خبرید. با در نظر گرفتن تحقیق جدیدی که در مجله فیزیولوژی کاربردی منتشر شده، نوشیدن چند فنجون قهوه قبل از یه تمرین، در واقع می تونه باعث شه که ورزشتان لذت بخش تر شه.

این مطالعه، از پایه یه روز عادی شما رو مثل سازی کرد: یه لیوان قهوه واسه بیدار شدن از خواب، کمی ورزش در باشگاه، یه فنجون دیگه با صبحونه، بعد از اون ناهار.۱۴ شرکت کننده، دو تمرین متوسط رو روی دوچرخه ثابت انجام دادن: یکی وقتی که ۹۰ دقیقه قبل از تمرین، کافئین مصرف کردن (برابر ۲ فنجون ۸ اونسی قهوه یا ۴ فنجون چای مشکی) و دیگری وقتی که دارونما مصرف کردن. شرکت کنندگان گزارش دادن وقتی که کافئین مصرف کردن، دوچرخه سواری براشون آسون تر از وقتی بود که بدون محرک بودن.

اما صبر کنین، بازم هست! محققان هم اینکه بررسی کردن که چیجوری اون کافئین بر عادات غذا خوردن در ساعات بعدی روز تاثیر میذاره. اونا این افراد رو به یه بوفه ساندویچ بردن و کالری مصرف شده اونا رو محاسبه کردن.

افراد در وقتی که قبل از تمرین کافئین مصرف کرده بودن، نسبت به وقتی که دارونما خورده بودن،۷۲ کالری کمتر مصرف کردن. نتیجه این گزارش: کافئین باعث می شه که تمرین شما لذت بخش تر شه و مانع پرخوری شما در ساعات بعدی روز می شه.

اندازه مصرف کافئین در روز

خواص قهوه سبز واسه لاغری

اختصاصی تمرینات ورزشی قهوه نوشیدنی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *