پایان نامه در مورد : بینامتنی قرآنی و روایی در اشعار سه تن از شاعران شیعی (کمیت بن زید اسدی، عبدی کوفی و دیک الجن الحمصی)

دانلود پایان نامه

دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :  بینامتنی قرآنی و روایی در اشعار سه تن از شاعران شیعی (کمیت بن زید اسدی، عبدی کوفی و دیک الجن الحمصی)

تکه ای از متن پایان نامه :

 

 

بارت با بهره گیری از تعاملی که متن­ها در آفرینش متن جدید دارند، حق مالکیت مؤلّف را مورد تشکیک قرار می­دهد. این شک و سپس انکار موجب ظهور یکی از مهم­ترین و بحث­ انگیزترین نظریات بارت می­گردد. در واقع، از نظر بارت ارتباط­ی میان مؤلّف و اثر با ارتباط­ی میان مؤلّف و متن کاملاً متفاوت می باشد؛ زیرا متن بر خلاف اثر تحت تملک مؤلّف محسوب نمی­گردد؛ پس برای مطالعه متن نیاز نیست به آراء و زندگی­نامه­ی مؤلّف مراجعه گردد، بلکه خود متن کفایت می­کند. با انکار و رد پیوند خویشاوندی میان متن و مؤلّف تا آن حد مورد تردید قرار می­گیرد که به مرگ او می­انجامد (ر.ک: همان).

از دیگر نظریات مهم، بحث انگیز و تأثیرگذار بارت که او را متمایز از دیگران قرار داد، اعلام «مرگ مؤلّف»[1] از سوی اوست. بارت در توجیه مرگ مؤلف به چندین دلیل اشاره دارد که مهم­ترین آن­ها بینامتنی می باشد، به همان اندازه نیز از اهمیت تأثیر مؤلّف کاسته می­گردد. «ژینیو» در مطالعه آثار «بارت» به همانندی نظریات وی با «کریستوا» اشاره می­کند و موضوعاتی همچون « نظر به درهم تنیدگی متن­ها و نظر زایش یا تولید پیش متن­ها در متن جدید و مرگ مؤلّف» را مشترک میان این دو می­داند. بهره گیری­ای که «بارت» از بینامتنی برای «مرگ مؤلّف» می­کند، همراه با استدلال­هایی می باشد که «کریستوا» و «باختین» پیشتر البته به شکل محدودتر به آن توجه کرده بودند (ر.ک: www.honar.ac.ir).

  برساخت گرایی در فلسفه اخلاق کانت - پایان نامه

اغلب پژوهشگرانی که به بینامتنیت می­پردازند، بارت را به دلیل توجه خاصّش به خوانش، از سایر محقّقان در این زمینه جدا می­کنند. «بارت» خود را از بنیان­گذاران در نظر داشتن خوانش و مخاطب در موضوع بینامتنی می­داند. هیچ نظریه­پردازی به اندازه­ی «بارت» به مخاطب توجه نکرده می باشد. راهی که او می­گشاید به وسیله­ی دیگران ادامه پیدا می­کند. با چرخش محور مطالعات از مؤلّف به مخاطب و توجه «بارت» به خوانش متن، بینامتن بیش از پیش به جای این که به خلق اثر توجه کند، دریافت اثر را مورد توجه قرار داده می باشد (ر.ک: همان).

اما «باختین» زبان را مفهومی کاملاً اجتماعی و پدیده­ای جامعه­شناختی می­داند؛ زیرا گفته می­گردد پیوسته کسی با کسی سخن می­گوید. «شکل بیانی گفتار یعنی آن چیزی که به واقعیت زبان وابسته می باشد، جریان اجتماعی آن می باشد»، باختین در یکی از یادداشت­های واپسین سال­هایش (71-«

  1. 1. Death of the author

 

 

بینامتنی قرآنی و روایی در اشعار سه تن از شاعران شیعی (کمیت بن زید اسدی، عبدی کوفی و دیک الجن الحمصی)

بینامتنی قرآنی و روایی در اشعار سه تن از شاعران شیعی (کمیت بن زید اسدی، عبدی کوفی و دیک الجن الحمصی)

 برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

دانلود از لینک پایین صفحه

دانلود پایان نامه:بینامتنی قرآنی و روایی در اشعار سه تن از شاعران شیعی (کمیت بن زید اسدی، عبدی کوفی و دیک الجن الحمصی)

این نوشته در دسته‌بندی نشده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.