پایان نامه کارشناسی ارشد در رابطه با : تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن

دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :  تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن

تکه ای از متن پایان نامه :

 

2.1.1.  خریداران اینترنتی

همه کاربران از اینترنت به عنوان وسیله ای برای خرید بهره گیری نمی کنند اما تعداد خریداران اینترنتی کم نبوده دائما در حال افزایش می باشد. خریداران اینترنتی برای شرکت های سنتی بازار بالقوه تلقی شوند. اما برای شرکت های اینترنتی بازار هدف محسوب می شوند.

  • انواع خریداران اینترنتی

طبق مطالعات همیلتون مصرف کنندگان اینترنتی را می توان به شش گروه تفکیک نمود:

1- راحت طلبان: این گروه افرادی بی حوصله و عجول ولیکن مصرف کنندگانی سودآور برای شرکت های اینترنتی هستند که اگر چه تنها حدود هفت ساعت در ماه از اینترنت بهره گیری می کنند نیمی از مبادلات اینترنتی از طریق آن ها انجام می شود .

2- جستجوگران: این دسته از مصرف کنندگان اینترنتی تقریبا 32 درصد از وقت خود را صرف جستجو و گردش در اینترنت می کند. آن ها چهار برابر بیشتر از دیگران صفحات اینترنتی را جستجو می کند.

3- متصل شوندگان: متصل شوندگان کسانی هستند که تازه به جمع کاربران اینترنت پیوسته اند. آن ها مارک های سنتی و خرید از فروشگاه های فیزیکی را بیشتر ترجیح می دهند.

روش قابل شناسایی می باشد. مصرف کنندگان خواسته­های برآورد نشده خود را به روشهای گوناگون مورد شناسایی قرار می­دهند اما 2 روش عمده­ای که مصرف کنندگان برای شناسایی این خواسته­ها بکار می­برند زمانی می باشد که محصول موجود عملکرد مناسبی ندارد و از سوی دیگر آن محصول رو به اتمام می باشد. همچنین مصرف کنندگان خواسته­های برآورد نشده­ی خود را با دیدن محصولاتی که در آینده تولید خواهند گردید و با شنیدن نکاتی در مورد آنها، شناسایی می­نمایند.

هدف یک مدیر بازاریابی شناسایی عدم تعادل میان وضعیت دلخواه و وضعیت موجود مصرف کننده می باشد . مدیران بازاریابی می توانند خواسته ای را در گروهی از مصرف کنندگان ایجاد نمایند. یک خواسته زمانی به وجودمی آید که فرد نیازی برآورده نشده دارد و در عین حال کالا یا خدمت خاصی برای ارضای آن نیاز تعیین شده می باشد .

زمانیکه مشکل شناسایی میشود ، معمولاً اقدامی انجام می شود که این فرآیند اغلب بوسیله ی تلاشهای بازاریابی تحریک می گردد . بازاریابان آغاز کوشش می کنند که تقاضای اولیه را ایجاد نمایند . بطوریکه مصرف کنندگان به بهره گیری از یک محصول یا خدمت بدون در نظر داشتن مارکی خاص تشویق شوند. تقاضای ثانویه زمانی بوقوع می­پیوندد که مصرف کنندگان به بهره گیری از یک مارک خاص در مقابل مارکهای دیگر تحریک شوند. البته لازم به ذکر می باشد که تقاضای ثانویه زمانی بوقوع می­پیوندد که تقاضای اولیه به وجودآمده باشد. در این لحظه بازاریابان بایستی مصرف­کنندگان را متقاعد نمایند که یک مشکل می­تواند به بهترین صورت، با انتخاب محصول مورد نظر بازاریابان رفع گردد.

2- جمع آوری اطلاعات:

پس از شناسایی مشکل، مصرف کنندگان به جمع آوری اطلاعات در مورد گزینه­های مختلف موجود، به مقصود برطرف کردن خواسته­هایشان می­پردازند.
جمع­آوری اطلاعات می­تواند داخلی، خارجی و یا به هر دو صورت باشد. جمع آوری اطلاعات داخلی عبارت می باشد از فرآیند یادآوری اطلاعات ذخیره شده در حافظه، این اطلاعات ذخیره شده تا حدودی از تجربیات پیشین فرد از مصرف محصول، نشات می­گیرد. در مقابل فرد در جمع­آوری اطلاعات خارجی این فرآیند نمایند. عامل دیگری که تأثیر زیادی بر میزان جمع­آوری اطلاعات خارجی دارد، اطمینان به توانایی تصمیم­گیری خود می باشد. شخص که به تصمیمات خود اعتماد و اطمینان دارد، نه تنها در مورد کالاها اطلاعات ذخیره شده فراوانی در اختیار دارد، بلکه در تصمیمات درست احساس اعتماد به نفس نیز می­نماید. افرادی که این اطمینان را ندارند، حتی زمانیکه جزئیات زیادی در مورد محصول در اختیار دارند، باز هم بر جمع­آوری اطلاعات ادامه می­دهند. مصرف کنندگانی که در مورد خرید محصول خاصی تجربه دارند، در مقایسه با کسانی که چنین تجربه­ای را در اختیار ندارند، پذیرای ریسک کمتری هستند پس زمان کمتری را صرف جمع­آوری اطلاعات نموده و تعداد معدودی از کالاها را مدنظر قرار می­دهند. سومین عامل تاثیرگذار بر جمع­آوری اطلاعات خارجی، داشتن سابقه ذهنی در مورد محصول می باشد. مصرف کنندگانی که سابقه ذهنی مثبتی در مورد یک محصول دارند، در اکثر مواقع به دنبال همان کالاهایی هستند که با تجربیات مثبت آنها مرتبط می باشد و سرانجام میزان جمع­آوری اطلاعات. با مزایای کالا برای شخص، مستقیماً در ارتباط می باشد. به همین دلیل مصرف کننده­ای که منافع بیشتری از مصرف یک کالا دارد، زمان بیشتری را به جمع­آوری اطلاعات در مورد آن

 

 

تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن

تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن

 برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

دانلود از لینک پایین صفحه

پایان نامه ارشد: تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن