نحوه استفاده از روانشناسی تصمیم گیری برای بهینه سازی محتوای وب

ما در عصر گزینه های نامحدود زندگی می کنیم. تلفن های هوشمند ، اتومبیل ها ، شیوه زندگی ، محصولات ، شغل ها ، خدمات – ما آزادی داریم تا هر آنچه را می خواهیم برای زندگی خود انتخاب کنیم.

اما اگر این آزادی است ، چرا اینقدر سخت است؟

انتخاب نشان دهنده ایثار است. هنگام انتخاب چیزی ، ما از همه گزینه های ممکن که ممکن است فردا بخواهیم کنار می گذاریم.

در پایان این انتخابی بود که شما کردید ، و مهم نیست که ساختن آن چقدر سخت بود. مهم است که شما انجام دادید

– کاساندرا کلر ، شهر شیشه

در تمام فصول سال ، بازاریابان تلاش کردند تا درک کنند که به سود انتخاب و خرید یک محصول خاص ، چه سودهایی برای ترغیب مشتریان می توانند داشته باشند. امروزه سلاح محکومیت شماره یک اینترنت و به ویژه محتوای مورد استفاده بازاریابان آنلاین برای تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید و تولید بیشتر منجر می شود.

چه چیزی باعث می شود مردم بخرند؟ چرا آنها تصمیم می گیرند محصول یا خدمات شما را نسبت به دیگری انتخاب کنند؟ بازاریاب بودن ، برای تأثیرگذاری بر تصمیمات آنها برای منافع خود ، چه کاری می توانید انجام دهید؟

سکته مغزی ساده یک نبوغ:

محتوای وب خود را با روانشناسی تصمیم گیری و چهار مفهوم روانشناختی دیگر در ذهن بهینه کنید.
روانشناسی

خواسته ها اولویت های ما را دیکته می کنند ، اولویت ها گزینه های ما را شکل می دهند و انتخاب ها اقدامات ما را تعیین می کند.

– دالین H. اوکس

در اینجا ضربه گیر:

بعضی اوقات مردم نمی دانند چرا کالای خاصی را انتخاب می کنند.

یک روز جان دو بیدار شد و می فهمد که می خواهد یک تلفن هوشمند جدید بخواهد. او به صورت آنلاین می رود ، در جستجوی ده ها تلفن هوشمند ، مقایسه مارک ها ، ویژگی ها ، قیمت ها و… است که او را ترجیح می دهد کمتر بخرد!

قیمت

این چه بود؟

طبق این مطالعه ، سبقت گرفتن از یک محصول منجر به طغیان عاطفی می شود که ناخودآگاه ما را برای انتخاب سریع تر انتخاب می کند. در نتیجه ، چیزی جز احساسات ، تصمیم خرید جان را در عرض چند میلی ثانیه تعیین نمی کند.

“آن یکی خوب به نظر می رسد. من آن را می گیرم! “

با مقایسه محصولات و خدمات متعدد از وب سایت های متعدد ، مردم اغلب به جای ترجیحات منطقی ، عاطفی را دنبال می کنند. احساسات را با محتوای شما جذاب کنید و آن احساسات می توانند در تصمیم گیری و دور از ذهن تأثیر بگذارند.

و اکنون ، برای جالب ترین قسمت:

لزوما لازم نیست خود محصول یا خدمات را بهینه کنید. در مطالعه خود ، دانشگاه وارتون پنسیلوانیا عواملی مانند شخصی سازی و محتوای بصری را که باعث ایجاد احساسات مثبت از مشتریان می شود را مشخص کرد.

به آنها نشان دهید که خدمات شما چه احساسی را در شما ایجاد می کند ، و منجر به تولید بیش از توضیحات منطقی شما می شوند. به عنوان مثال ، Invodo پس از معرفی فیلم های محصول ، بر تصمیمات مربوط به خرید ۹۶٪ از مصرف کنندگان تأثیر گذاشت و Bid4Papers پس از تغییر تصویر صفحه فرود و تبدیل آن به “cozier” و شخصی تر ، نرخ تبدیل را ۲۷٪ افزایش داد.

– Malinda Lo ، Huntress

این دیوانه است:

مطالعات ثابت می کند که مردم غالباً محصولاتی را انتخاب می کنند که فکر می کنند دوست دارند. این بدان معنی است که ما iPhone را انتخاب خواهیم کرد ، از Facebook استفاده خواهیم کرد و مک دونالد را می خوریم ، حتی اگر آنها را بهترین آن ها نپنداریم.

Crowd فروش و روندهای مختلف را درایو می کند. مردم به احتمال زیاد چیزی را که می دانند انتخاب می کنند و به همین دلیل است که ما وب سایت های مشابه زیادی داریم ، بسیاری از محصولات مشابه بسته بندی شده و بسیاری از برچسب های عمومی که سعی در کپی کردن از رقبای مارک خود دارند.

چطور می تونی از اون استفاده کنی؟

     

  1. با استفاده از روانشناسی رنگ ، طراحی خود را برای مشتریان هدف آشنا جلوه دهید.
  2.  

  3. اطمینان حاصل کنید که نام تجاری و لوگوی شما آشنا به نظر می رسند ، و آنها را در تمام کانالهایی که برای تبلیغ استفاده می کنید معرفی کنید.
  4.  

  5. به مشتریان هدف خود اطمینان دهید که شخصیت های خالص یا افراد مشهور هالیوود محصول شما را می خرند و خدمات خود را انتخاب می کنند. این باعث می شود که شما شما را از نوع خود در نظر بگیرند و تصمیم گیری را مبنی بر خرید بر اساس آن انجام دهند.
  6. هالیوود

آنچه درست است ، غالباً با آنچه راحت است فراموش می شود.

– Bodie Thoene

این معامله است:

مردم چیزهایی را انتخاب می کنند که می فهمند. کسانی که به راحتی مطالب شما را می خوانند و می گیرند به آن اعتماد خواهند کرد ، بنابراین تمام تلاش خود را بکنید تا صفحات فرود یا وبلاگ تجاری را به درستی بهینه کنید.

چگونه؟

a) عطر و بوی قوی اطلاعات

اطمینان حاصل کنید که محتوای شما دارای عطر و بوی اطلاعات قوی است. در وب ، مردم وقت زیادی برای خواندن تنه از متن ندارند ، و چیزی جز اطلاعاتی که می تواند به آنها در رسیدن به اهداف یا حل مشکلات کمک کند ، نمی خواهند. اگر نشانه های تصویری را مشاهده نکنید ، آنها صفحه شما را ترک می کنند.

مشکلات

     

  • از تماس های خود برای تماس با محتوای خود ، بارگیری نکنید. راهنمایی ها باید بدانند که چه کاری می توانند در صفحه شما انجام دهند. یک عمل در هر صفحه می تواند ایده آل باشد.
  •  

  • اطمینان حاصل کنید که محتوای شما قابل خواندن است. اگر محتوای شما خواندن سخت است ، هیچ کس به آن پاسخ نمی دهد. متن هایی را برای رنگ آنها بهینه کنید تا با پیشینه صفحات در تضاد باشند

به یاد داشته باشید: نورمتن های با زمینه های تاریک و متن های سبک با زمینه های نور به سختی قابل خواندن است. رنگ هایی که دارای تقابل شدید نسبت به یکدیگر هستند نیز ایده خوبی نیستند.

b) عناوین جالب توجه

۸ نفر از ۱۰ نفر عناوین شما را می خوانند در حالی که تنها ۱۰ نفر از این ۱۰ خواندن متون را ادامه می دهند. وظیفه شما این است که آنها را بخواهید که به خواندن ادامه دهند.

     

  • آن را کوتاه و واضح کنید. تحلیلگر سرفصل CoSchedule به بررسی ساختار و خوانایی آن کمک می کند.
  •  

  • آن را مفید و فوری کنید. به شما این احساس را می دهد که اگر اکنون اطلاعات شما را چک نکنید ، چیزی را از دست می دهند. برای تعیین ارزش عاطفی عناوین خود از آنالایزر سرخوش هیجانی استفاده کنید.
  •  

  • اطمینان حاصل کنید که ارزش اطلاعات شما را توضیح می دهد. آیا به سوال سؤال “چه چیزی برای من وجود دارد؟” پاسخ می دهد؟ >

ج) قالب های لب و لب

مردم دوست ندارند که صفحات طولانی مطالب را در صفحات وب بخوانند. با توجه به این واقعیت که فقط پنج ثانیه فرصت دارید تا با توجه مخاطبان هدف روبرو شوید ، محتوای خود را به درستی قالب بندی کنید:

     

  • جملات کوتاه
  •  

  • پاراگرافهای کوتاه
  •  

  • زیرنویس ها
  •  

  • نقاط گلوله
  •  

  • کلمات پررنگ
     
  • تصویری (تصاویر ، اینفوگرافیک ها ، الگوهای رفتاری ، فیلم ها ، نمودارها و غیره)

د) کلمات قدرتمند

برای اینکه مردم نسبت به محتوای شما به روشی خاص احساس کنند ، از قدرتمندترین سلاح تا کنون استفاده کنید:

کلمات

یا به عبارت دقیق تر کلمات قدرت. کسانی که از ترس و خواسته های ما جذاب هستند ، از این رو قانع کننده و قانع کننده هستند. لیست ۳۱۷ کلمه قدرت برای نویسندگان برای بازاریابان نیز کار می کند.

وارونه سکه ، کلمات طاعونی است که می توانند با سردرگمی منجر و محتوا جلوه دادن مطالب شما را از بین ببرند و باعث می شوند در نگاهشان عمومی به نظر برسد.

بنابراین ، آن را چاپ کنید و در جای آشکار ارسال کنید:

نمرات خوانایی متون خود را بررسی کنید. کامرون کریگ که ده سال برای انجام روابط عمومی برای اپل صرف کرده است ، در مقاله خود برای بررسی هاروارد ، توصیه می کند که متن ها را ساده نگه دارید تا حتی یک کودک ۱۱ ساله بتواند آنها را درک کند.

برای این کار از امتیاز خوانایی و ابزار Word Count استفاده کنید.

محتوای شما هنگام صحبت به همان زبان با مخاطبان مورد نظر شما بهترین کار را می کند. آن را تبدیل به انسانی و شخصی می کند که با آینده نگری کند.

     

  • نحوه صحبت کردن را بنویسید.
  •  

  • شفاف باشید.
  •  

  • از کلمات و جملات کوتاه استفاده کنید.
  •  

  • قوانین دستور زبان را بشکنید و در صورت لزوم خنده دار به نظر برسید.
  • خنده

     

  • از کلماتی استفاده کنید که مخاطبان شما روزانه صحبت می کنند.
  •  

  • از تگ های بازاریابی کلیشه جلوگیری کنید.

f) مقدار اضافی

در عصر سرریز اطلاعات ، محتوای شما به محصولی از نوع تبدیل می شود که نه با شرکت ها بلکه در انتشارات آنها رقابت می کند.

     

  • پیوندهایی به منابع معتبر که تأیید اطلاعات شما را تأیید می کنند.
  •  

  • توصیفات قابل اعتماد.
  •  

  • نظرات سایر مشتریان.
  •  

  • نظرات و توصیه های تأثیر گذاران بازار.
  •  

  • محتوای خوب ساختار یافته ، به تمام سؤالات کاربران پاسخ کامل دهید.

ممکن است انتخاب های شما نشان دهنده امید شما باشد ، نه ترس شما.

– نلسون ماندلا

نگاه کن

بیشترین درصد از احتمالات شما منجر به هزاره ها سال است. این افراد متولد دهه ۱۹۸۰ یا ۱۹۹۰ و به عنوان نسل Y شناخته می شوند ، این افراد سریعترین و متنوع ترین گروه مشتریانی هستند که به تبلیغات و فروش متون اعتماد ندارند.

     

  • ۸۹٪ از آنها به توصیه های دوستان و نه بازاریابان اعتماد دارند.
  •  

  • ۸۴٪ آنها به محتوای تولید شده توسط کاربر اعتماد دارند و تأثیر آن را در تصمیمات خرید خود اعتراف می کنند.
  •  

  • ۸۴٪ آنها به تبلیغات سنتی اعتماد ندارند.

متناسب با آن محتوای خود را بهینه کنید. ۷۱٪ قبل از تصمیم گیری برای خرید به دنبال بررسی هستند ، بنابراین نظرات در مورد زندگی واقعی را در صفحات فرود خود قرار دهید و مطمئن شوید که به نظر می رسد و قابل اعتماد هستند. اضافه کردن عکس از مشتریان خود: این ترفند می تواند باعث افزایش ۱۰۲٪ در تبدیل شود.

“آیا این بررسی مفید بود؟”

آیا می دانید که آمازون با اجازه دادن به مشتریان برای رای دادن به نظرات ، بیش از ۲٫۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است؟ با حمایت از نظرات اضافی ، آنها به نظر قابل اعتماد تر می رسید.

دلار

همچنین حدود ۶۰٪ مردم از مارک هایی که دنبال می کنند در رسانه های اجتماعی خریداری می کنند. این نکته را در هنگام بهینه سازی حساب های اجتماعی خود در نظر داشته باشید.

ما گزینه های خودمان هستیم.

– ژان پل سارتر

انتخاب و تصمیم گیری دشوار است ، اما مغز ما هنوز هم بهتر از رایانه ها با آنها سر و کار دارد: برای شبیه سازی یک ثانیه از فعالیت مغز ، محققان به ۸۲٫۹۴۴ پردازنده نیاز داشتند!

چرا تصمیم می گیریم؟

دلایل لزوماً منطقی نیستند ،چشم بستگی به کیست و ما کجا هستیم. با در نظر گرفتن عوامل روانشناختی تأثیرگذار بر انتخاب ، به دیگران کمک می کنیم تا تصمیمات بهتری بگیرند. بازاریابان این کار را با بهینه سازی محتوای وب ایجاد شده و تبلیغ می کنند تا منجر شود.

آیا از هیچ ترفندهایی برای بهینه سازی محتوا برای تأثیرگذاری بر تصمیمات مخاطب هدف خود استفاده می کنید؟