منحنی یادگیری سئو برای مبتدیان چقدر سخت است؟

بهینه سازی موتور جستجو (سئو) اغلب به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین استراتژی های بازاریابی آنلاین که می توانید دنبال کنید ، اعلام می شود تا حدی زیرا به لحاظ تئوری ، شما می توانید همه کارها را خودتان انجام دهید. دیگر هیچ جادویی و رمز و راز وجود ندارد.

مشکل این است که ، “در تئوری” همیشه به معنای واقع گرایانه یا کارآمد نیست. در حقیقت ، بسیاری از دارندگان مشاغل کوچک و کارآفرینان به طور کلی از SEO اجتناب می کنند ، زیرا به نظر می رسد بسیار پیچیده است ، یا به این دلیل که آنها به راحتی درک نمی کنند که این استراتژی چیست.

بنابراین بیایید برای لحظه ای فرض کنیم که یک کارآفرین جدید می خواهد یاد بگیرد چگونه سئو را یاد بگیرد. آن منحنی یادگیری چقدر شیب دار است؟ چه مدت طول می کشد تا یک سطح از دانش مناسب جمع شود ، و آن دانش تا چه اندازه می تواند عمق داشته باشد؟

مبانی

اول ، بیایید سئو را به مؤلفه های اصلی آن تقسیم کنیم. ما اینها را یکی یکی بررسی خواهیم کرد و مشخص خواهیم کرد که یادگیری و تسلط هر یک چقدر پیچیده است.

در اصل ، جستجوی Google نتایج خود را بر اساس دو عامل ارائه می دهد: ربط (چقدر مطلبی برای جستجوی کاربر مناسب است) و اختیار (چقدر آن محتوا قابل اعتماد است).

سئو همه چیز در مورد بهینه سازی این دو ویژگی بالقوه محتوای شما از طریق این جنبه ها است:

ارتباط و هدف قرار دادن کلمات کلیدی

این مرحله ، معمولاً در ابتدای کار ، شامل تحقیق درباره کلمات کلیدی که بیشترین اهمیت را برای مارک شما دارد ، بیشتر مربوط به مخاطبان هدف شما و با بیشترین میزان پتانسیل ترافیکی با کمترین میزان رقابت است.

تهیه لیستی از کلمات کلیدی بالقوه – به ویژه با ابزاری مانند Keyword Explorer Moz – دشوار نیست ، اما یافتن تعادل مناسب کلمات کلیدی کوتاه مدت آسان و به دست آوردن کلمات کلیدی بلند مدت دشوار است و نیاز دارد نظارت مداوم و افزایش سرعت.

بهینه سازی در سایت

فرایند بهینه سازی سایت اطمینان می دهد که سایت شما توسط گوگل قابل مشاهده و نمایه سازی است و تضمین می کند که سایت شما به طور مناسب طبقه بندی می شود.

SEO

برخی از مهمترین راهبردها در اینجا شامل عوامل سئو جستجوگرها و عملکرد سایت (که به زودی به جزئیات آن خواهم پرداخت)) ، برچسب های عنوان و توضیحات متا ، و محتوای اصلی در سایت می باشد. درج کلمات کلیدی مناسب شما و تهیه مواد با کیفیت در اینجا ضروری است. بسیاری از اینها یادگیری نسبتاً آسان است ، اما SEO فنی برخی از پیچیدگی ها را ارائه می دهد که آماتورها معمولاً به عنوان ترسناک هستند.

محتوای مداوم

بازاریابی محتوا یکی از طرفهای نزدیک تر سئو است. فرض ساده است؛ مقالات ، وبلاگها ، تصاویر ، فیلم ها و سایر رسانه هایی را برای مطالب تولید کنید که کاربران شما جالب و مفید خواهند یافت.

بازاریابی محتوا

شما می توانید بر اساس کلمات کلیدی مورد نظر خود یا بر اساس نیاز مخاطبان خود موضوعات را انتخاب کنید و تا زمانی که یک جریان ثابت از مطالب خوب نوشته شده را حفظ کنید ، به تدریج اختیارات سایت خود را افزایش داده و ارتباط بالقوه خود را برای نمایش داده شدگان کاربر گسترش خواهید داد.

در اینجا برخی از پیچیدگی ها وجود دارد که باید در نظر بگیرید. یادگیری همه چیز در مورد بازاریابی محتوا درست در خفاش غیرممکن است ، اما یادگیری بهترین روشهای اصلی فقط یک تعهد کوچک است.

محتوای خارج از سایت و ایجاد پیوند

ایجاد لینک یک مؤلفه غالباً نادرست از سئو است ، زیرا بیشتر یک بخش ضروری اما موجه است. پیوندها به وب سایتها منتقل می شوند ، بنابراین اگر می خواهید قابلیت اطمینان دامنه شما را افزایش دهند ، ضروری هستند.

بهترین راه برای این کار از طریق پست های مهمان غیررسمی در سایت های دارای قدرت بالا است. لینک سازی یکی از مناطق حساس تر سئو است و مشکلات زیادی برای تماشای آن در اینجا وجود دارد ، بنابراین با اینکه قابل یادگیری است ، یک منحنی یادگیری تا حدودی شیب دار را نشان می دهد.

مشکلات

تحلیل و توسعه

سرانجام ، بخش تجزیه و تحلیل و توسعه SEO وجود دارد. اگر می خواهید رشد خود را ادامه دهید ، باید نگاهی به تلاشهای خود بیندازید ، آنها را در برابر نتایج خود ارزیابی کنید و نحوه تنظیم استراتژی خود را تعیین کنید.

دانستن اینکه چه نقاط داده ای مهمترین و چگونگی تفسیر الگوهای پیچیده داده است ، سخت ترین بخش سئو است. ابزارها و داشبورد بسیاری برای کمک به شما در درک این داده ها وجود دارد ، اما جایگزینی برای تجربه ، آزمایش و خطا وجود ندارد.

چند نکته دیگر برای منحنی یادگیری کلی سئو وجود دارد.

سئو فنی

من در بخش بهینه سازی در سایت به SEO فنی اشاره کردم ، اما می خواستم آن را با جزئیات بیشتری بررسی کنم.

SEO فنی با مؤلفه های برنامه نویسی وب سایت شما مانند ساختار باطن شما ، بخش هایی از کد شما و بخش هایی از سایت شما که فقط برای جستجوی خزنده ها قابل مشاهده است ، مانند پرونده robots.txt شما قابل مشاهده است.

بسیاری از بانکهای اطلاعاتی مفید برای ساده کردن این مفاهیم وجود دارد ، اما اگر با اصول کد نویسی ناآشنا باشید ، آنها هنوز هم می توانند یک چالش را ایجاد کنند.

سایتهای الگوی قبل از بهینه سازی

بسیاری از سایت های قالب مدرن ادعا می کنند که alrea هستندdy برای سئو بهینه شده باشید. این تا حدودی صحیح است؛ آنها ممکن است ساختارها و تنظیمات پیش فرض داشته باشند که باعث می شود آنها برای موتورهای جستجو قابل مشاهده باشند و از مطالب شما استفاده کنند تا در وقت بهینه سازی تمام صفحات شما صرفه جویی کنند. این باعث می شود منحنی یادگیری آسان تر شود. با این وجود ، برای همه چیز به این مدل های غیر متکی اعتماد نکنید.

عیب یابی و تنظیم

SEO معمولاً سوار برهم زدن است. علاوه بر الگوهای رشد خود ، با گذشت زمان ، برخی از رکودها و برخی از افتهای اساسی را نیز تجربه خواهید کرد.

عیب یابی این نوسانات – یا حتی تمایز بین پوسته های تصادفی و دلایل واقعی نگرانی – برای تازه واردان بسیار سخت است (و هنوز هم برای متخصصان با تجربه سخت است).
نوسانات

خط پایین

برخی از مؤلفه های سئو – مانند بازاریابی محتوا و اصول بهینه سازی در سایت – به راحتی قابل یادگیری هستند و سایت های قالب خارج از جعبه تسلط بر برخی از اصول را آسان تر می کنند. با این حال ، هنگامی که جزئیات عمیق تری مانند سئو فنی ، ایجاد لینک لینک خارج از سایت و عیب یابی مداوم به میان می آید ، ممکن است در ابتدا با مشکل روبرو شوید.

با آموختن اطلاعات بیشتر ، ممکن است به نفع شما باشد که با یک متخصص مشورت کنید ، که می تواند هنگام مواجهه با این چالش های خاص ، مشاوره و راهنمایی به شما ارائه دهد. با این کار و با تعهد کامل به یادگیری نحوه انجام سئو به درستی ، فقط باید چند ماه به شما برسد تا به اصول اولیه تسلط داشته باشید.