Inside RankBrain: تغییر سئو برای عصر خودکار

احتمالاً خبرهای مربوط به RankBrain را شنیده اید – Bloomberg Business اخیراً مصاحبه ای را با گرگ کورادو ، دانشمند ارشد تحقیقاتی در Google منتشر کرده است ، که این فناوری را به عنوان جدیدترین و پیشرفته ترین سیگنال های رتبه بندی موتور توصیف کرده است.

در حقیقت ، کورادو آن را به عنوان سومین عامل مهم رتبه از زمان راه اندازی خود توصیف می کند و اظهار می دارد که از قبل ماه ها بر نتایج جستجو در سراسر جهان تأثیر می گذارد.

RankBrain یک هوش مصنوعی (AI) است ، که توسط مهندسان Google به عنوان یک عامل رتبه بندی طراحی شده است که اکنون برای پردازش “بخش بزرگی از نتایج جستجو هر روز” استفاده می شود.

در حالی که اطلاعات کمی در مورد RankBrain – به جز دانشمندان و مهندسان گوگل- وجود دارد ، اما جزئیات زیادی ارائه شده است که به عنوان نکات ظریفی در مورد تغییر سئو در عصر خودکار ارائه می شود.

آخرین عامل رتبه بندی

از آنچه کورادو فاش کرد ، RankBrain نباید به عنوان جایگزینی برای الگوریتم Hummingbird ، بلکه به عنوان یکی از عوامل زیادی که بر آن تأثیر می گذارد دیده شود.

گوگل نسبت به صدها عامل رتبه بندی خود نسبتاً پنهانی است ، اما عموماً اعتقاد بر این است که همه آنها به نوعی با کیفیت درک شده گوگل از صفحه مرتبط هستند.

با گسترش این مفهوم ، Search Engine Land یک جدول تناوبی مفید از عوامل رتبه ای که آنها از آنها چیزی می دانند ایجاد کرده است:

Hummingbird هنوز هم کار خود را برای پردازش صفحات جستجو و رتبه بندی بر اساس نتایج متناسب با بهترین ها انجام می دهد.

از طرف دیگر ، RankBrain با ارائه تفسیرهای مختلف درباره آنچه افراد جستجو می کنند ، کمک می کند و در نهایت روی صفحات Hummingbird تأثیر می گذارد.

RankBrain این کار را با تعبیه اصطلاحات جستجو در اشخاص ریاضی (آنچه Google از آن به عنوان بردار) یاد می کند.

بیشتر پرس و جوهای جستجو بسیار شفاف هستند ، اما هنگامی که هوش مصنوعی در کلمه یا عبارت جستجو می کند که با آن آشنایی ندارد ، RankBrain در مورد ارتباط این کلمات ممکن است با دیگران حدس بزند.

این سؤالات پیش از این دیده نشده ممکن است شامل جستجوهای مبهم یا مواردی باشد که از اصطلاحات محاوره ای استفاده می کنند ، و Google مدت هاست که روی روش های رسیدگی به آنها کار می کند.

در سال ۲۰۰۷ ، گزارش شده است که ۲۰-۲۵ درصد نمایش داده شدگان جستجو هرگز قبلاً مشاهده نشده بودند. حتی اکنون ، این تعداد فقط به ۱۵٪ کاهش یافته است ، که RankBrain برای کمک به آن طراحی شده است.

ممکن است پانزده درصد بسیار زیاد به نظر برسد ، اما واقعاً حدود ۴۵۰ میلیون از ۳ میلیارد جستجوی جستجوی گوگل هر روز دریافت می کنند.

طبق گفته کورادو ، Google با استخدام مهندسین جستجوی خود – که وظیفه اصلی آنها ایجاد الگوریتم هاست – آزمایش های خود را در مورد اثربخشی RankBrain انجام داد تا به صفحات نگاه کند و حدس بزند که اصطلاحات مرتبط با آنها چیست.

استخدام

۷۰٪ از زمان قابل توجه مهندسین درست بودند ، اما RankBrain همین آزمون را زد و ۸۰٪ امتیاز کسب کرد.

RankBrain از زمان معرفی به عنوان یک عامل رتبه بندی ، به سومین سیگنال مهم تبدیل شده است ، اما گوگل نمی خواهد جزئیات بیشتری از این مورد جستجو کند.

در حقیقت ، Google با خاموش کردن RankBrain در چند آزمایش ، بازی را خاموش کرد و دریافت که نتایج “به همان اندازه فراموش کرده اند که نیمی از صفحات ویکی پدیا را فراموش کنند ، می توانند برای کاربران مضر باشند.”

یادگیری معنی پشت کلمات

آنچه که RankBrain را از سایر عوامل رتبه بندی به کار گرفته شده جدا می کند ، توانایی یادگیری آن در طول مسیر است ، در حالی که همه عوامل دیگر تاکنون براساس اطلاعات و بینش هایی که مهندسین جستجوگر بازیابی کرده اند ، بنا شده است.

همانطور که به نظر می رسد ، Google برای مدت طولانی سرمایه گذاری در هوش مصنوعی – به طور خاص سیستم های یادگیری – را انجام داده است.

سرمایه گذاری

اگرچه در آن زمان RankBrain نامگذاری نشده بود ، Google در سال ۲۰۱۳ در مورد این فناوری وبلاگ نویسی کرد ، و توضیح داد که چگونه فن آوری یادگیری عمیق به آنها در طبقه بندی تصویر و شناسایی گفتار کمک کرده است.

از آن زمان آنها از همان فن آوری برای زبان طبیعی استفاده کرده اند ، و تبلیغ خود را با word2vec ، ابزاری انجام داده اند که بازاریابی کلمات را می توان برای تحقیقات بیشتر یا با برنامه های پردازش زبان محاسبه کرد.

در پست وبلاگ مرتبط با بالا ، گوگل نمونه ای از توانایی این فناوری در یادگیری روابط بین کلمات را ارائه داد.

اگر هوش مصنوعی در حال حاضر می داند که روابط پاریس و فرانسه همان روابط بین برلین و آلمان است ، اما رابطه مادرید و ایتالیا با یکدیگر تفاوت ندارد ، می تواند با خواندن مقالات خبری ، ارتباطات بیشتر سرمایه و کشور را شناسایی کند:

چگونه کار می کند برای جستجو

خیلی زود استy برای دیدن نمونه های خودم در مورد نوع جستجوهایی که ممکن است در رادار RankBrain نشان داده شود ، رویای داشته باشم ، اما Google چند مورد از محصولات خود را به Bloomberg Business and Engine Search Land ارائه داده است.

جستجوی عبارت: Barack

طبق مصاحبه کورادو ، جستجوی گوگل برای “Barack” ممکن است فقط به نتایج صفحه هایی که حاوی این کلمه دقیق در الگوریتم های Google گذشته هستند ، بازگردد.

اما با تلاش RankBrain برای مشخص کردن روابط واژگانی ، جسمی و اجتماعی بین کلمات ، جستجوی “باراک” اکنون به صفحاتی باز می گردد که اصطلاحات جستجوی آنها با آن مرتبط باشد ، مانند “رئیس جمهور ایالات متحده” ، “باراک اوباما” یا “میشل”. شوهر اوباما. “

این نمونه ای از آنچه Google یک جستجوی مبهم می داند است. من موافقم – من در ابتدا نمی فهمیدم چه چیزی پرسیده شده است.

اکثر مردم “مصرف کننده” را شخصی می دانند که چیزهایی را خریداری می کند ، اما این یک اصطلاح علمی است که برای توصیف بازیکنان مختلف در طبیعت استفاده می شود ، مترادف “درنده”.

جستجوی من برای “عنوان مصرف کننده در بالاترین سطح یک زنجیره مواد غذایی” چیست؟ عملکرد کار RankBrain را نشان می دهد:

عبارت جستجو: چند قاشق غذاخوری در یک فنجان؟

Land Engine Land گوگل را به عنوان مثال دیگری از جستجوی مبهم که RankBrain می تواند به آن کمک کند فشار داده است. آنها در پاسخ گفتند: “چند قاشق غذاخوری در یک فنجان؟”

این جستجو مبهم خواهد بود زیرا ، در حالی که استرالیا و ایالات متحده هر دو از قاشق و فنجان به عنوان شکل های اندازه گیری استفاده می کنند ، تعریف آنها از هر یک متفاوت است.

برای روشن شدن موارد ، Google اعلام کرد که RankBrain هم اکنون می تواند مشخص کند که چه نتایجی برای افرادی که در استرالیا در مقابل ایالات متحده جستجو می کنند ، مرتبط است.

این یک نمونه جالب از یکی از موقعیت های بسیاری است که استفاده از کلمات کلیدی کم ارزش است. حتی اگر صفحه ای را برای این کلمات کلیدی بهینه سازی کرده اید ، اگر به اندازه گیری های ایالات متحده مراجعه می کنید ، جستجوگرهای استرالیا حتی نمی توانند این صفحه را ببینند.

چه انتظاری دارید

اکنون که Google کمی در مورد RankBrain و اینکه چقدر برای جستجو اهمیت دارد فاش کرده است ، بسیاری از بازاریابان در حال حاضر نگران این هستند که چگونه این عامل رتبه بندی جدید ممکن است روی ترافیک وب خود تأثیر بگذارد (همانطور که در مورد هر بروزرسانی دیگر الگوریتم وجود دارد).

البته توجه به تغییر به همان اندازه مهم است ، و من به طور قطع می توانم تمام کارهایی را که می توانم انجام دهم در مورد آن برای کار خودم در لودر با ظهور جزئیات بیشتر یاد می گیرم.

هنوز نیازی نیست که از ترس مجازات های قریب الوقوع وب سایت خود ، نفس خود را حفظ کنید. گوگل این مورد را همه به خود جلب کرده است – RankBrain قبلاً از اوایل سال جاری بر جستجوی تأثیر گذار بوده است. اگر ترافیک شما به تانک می رفت ، قبلاً نیز وجود داشت.

اگرچه فراتر از مجازاتها ، بسیاری می خواهند بدانند که چه کاری می توانند انجام دهند تا از RankBrain استفاده کنند و گوگل را از وب سایت خود خوشحال کنند.

در این مرحله ، این فناوری هوش مصنوعی آنقدر جدید است که به سختی می توان گفت دقیقاً چه راهبردی را باید انتخاب کنید.

و از آنجا که RankBrain توانایی منحصر به فرد برای یادگیری و بهبود در طول زمان – بر خلاف هر عامل دیگر – آنچه را که هنگام رتبه بندی صفحات وب شما در نظر دارد ، به رشد ، تغییر و پیشرفت بیشتر خواهد یافت.

از آنجا که کار اصلی RankBrain تفسیر بهتر نمایش داده ها ، صفحات و قصد کاربر است ، فکر می کنم به جرات می توان گفت که این عامل رتبه بندی بیشتر برای کمک به بازاریابان آنلاین خدمت می کند.

شما نمی خواهید کسی از جستجوی گوگل روی وب سایت شما کلیک کند ، فقط برای اینکه دریابد که این چیزی نیست که آنها به دنبال آن هستند و تند می زند.

هدف شما به عنوان بازاریاب جلب مخاطب صحیح است و RankBrain سعی دارد کاربران را با صفحاتی که در واقع به دنبال آن هستند متصل کند.

ممکن است ساده انگار به نظر برسد ، اما تمرکز روی محتوای با کیفیت که چیزی با ارزش را برای مخاطب هدف شما رقم می زند اصلی ترین چیزی است که شما برای رسیدن به موفقیت در RankBrain در حال حاضر و در آینده نیاز دارید – توصیه هایی که در مورد گوگل انجام داده است.

آیا با تفسیر من از RankBrain موافقید یا مخالف هستید؟ من دوست دارم افکار شما را بشنوم ، بنابراین با گذاشتن نظری در زیر آنها را به اشتراک بگذارید: