مجله اینترنتی علمی و آموزشی کامیاب

مجله سرگرمی,مطالب جالب روز دنیا,سایت سرگرمی,مطالب جدید روز

جایگزین Shopify از مدوزا برای ایجاد راه حل های تجارت الکترونیک قابل تنظیم و انعطاف پذیر استفاده کنید

جایگزین Shopify: از مدوزا برای ایجاد راه حل های تجارت الکترونیک قابل تنظیم و انعطاف پذیر استفاده کنید

این مقاله Medusa را معرفی می‌کند، یک جایگزین منبع باز و متمرکز بر توسعه‌دهنده برای Shopify که امکان سفارشی‌سازی را فراهم می‌کند. و در صورت نیاز پوسته پوسته شدن Shopify یک پلت فرم تجارت الکترونیک است که راه آسان و سریعی را برای راه اندازی فروشگاه آنلاین خود در اختیار بازرگانان قرار می دهد. این یک انتخاب محبوب در میان مشاغلی است که پیچیدگی فنی سایر پلتفرم‌ها را هنگام ایجاد فروشگاه آنلاین خود نمی‌خواهند. طراحی سایت

با این حال، به خوبی شناخته شده است که Shopify محدودیت هایی برای مقیاس پذیری خود دارد و تلاش برای ایجاد منطق سفارشی بیشتر در آن می تواند تجربه وحشتناکی برای توسعه دهندگان باشد. Medusa یک جایگزین منبع باز Shopify است که برای حل برخی از این مشکلات مقیاس بندی ساخته شده است. خارج از جعبه، Medusa عملکردهای اصلی تجارت الکترونیکی مشابه Shopify را ارائه می دهد، اما معماری باز و قابل ترکیب آن به انعطاف پذیری بیشتر و جریان توسعه دهنده بهتر هنگام ایجاد منطق سفارشی یا ادغام با خدمات شخص ثالث اجازه می دهد. این مقاله مزایای مدوسا نسبت به Shopify و نحوه شروع استفاده از مدوزا را پوشش می‌دهد.

مزایای مدوزا

بیایید نگاهی دقیق‌تر به آنچه مدوزا به توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد بیاندازیم.

یک پلتفرم متمرکز بر توسعه‌دهنده

Medusa برای توسعه دهندگان ساخته شده است و تمرکز اصلی آن ارائه یک تجربه توسعه دهنده عالی است. این با لایه‌های انتزاعی ساخته شده است که در صورت نیاز به سفارشی‌سازی، آن را بسیار قابل گسترش می‌کند.

افزودن ادغام‌ها نیز به دلیل معماری انتزاعی و بی سر بدون دردسر است. برنامه‌نویسان نیازی به نگرانی در مورد استفاده از راه‌حل‌ها برای کارکرد پلتفرم با سایر سرویس‌ها و ابزارها ندارند. آنها می توانند لایه های انتزاعی موجود را برای ایجاد هر یکپارچگی گسترش دهند.

به عنوان یک جایگزین Shopify متمرکز بر توسعه‌دهنده، مدوسا اسناد مفصلی را ارائه می‌کند که دائماً در حال بهبود است تا به توسعه‌دهندگان امکان ساخت پلت فرم تجارت الکترونیک آنها مراحل ساده را دنبال می کند.

معماری بدون سر مدوسا

Headless مفهوم جدا کردن قسمت جلویی از باطن است. برای باطن، این بدان معنی است که از قید هر لایه ارائه آزاد است. پشتیبان فقط مسئول مدیریت داده ها و منطق سیستم است.

پشتیبان مجموعه‌ای از APIها را نشان می‌دهد که به هر نمای ظاهری یا لایه ارائه اجازه می‌دهد با آن تعامل داشته باشد.

این جداسازی به توسعه‌دهندگان این آزادی را می‌دهد تا انتخاب کنند از کدام زبان یا فریم‌ورک برای فرانت‌اند استفاده کنند. توسعه‌دهندگان می‌توانند از چارچوب‌های Jamstack مانند گتسبی و Next.js. آنها همچنین می توانند انواع مختلفی از کانال ها مانند برنامه های تلفن همراه یا بازارها را ادغام کنند.

مدوزا از سه جزء تشکیل شده است: سرور بدون سر، ویترین فروشگاه و پنل مدیریت. اگرچه مدوزا دو ویترین فروشگاهی را ارائه می‌دهد – یکی با Next.js ساخته شده و دیگری با گتسبی، و یک پنل مدیریتی با طراحی بصری — توسعه دهندگان آزادی کامل برای ساخت اینها را دارند. اجزای سازنده با هر فریمورک دیگری از ابتدا. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که با REST API تعامل داشته باشند.

این به توسعه‌دهندگانی که در قسمت جلویی کار می‌کنند اجازه می‌دهد تا تلاش‌های خود را روی ارائه یک تجربه کاربری منحصر به فرد و خوب متمرکز کنند، بدون اینکه ویترین محکم به قسمت پشتی متصل شود.

یک جایگزین منبع باز Shopify

یک نقطه ضعف بزرگ راه حل های اختصاصی این است که هرگز مالکیت کامل پشته فناوری خود را نخواهید داشت. مهم نیست که چقدر قابلیت سفارشی‌سازی به شما داده شده است، همیشه در انتخاب قابلیت‌ها یا ابزارها محدود خواهید بود.

از سوی دیگر، یک راه حل منبع باز مانند مدوسا به شما امکان می دهد مالکیت کامل پشته فناوری خود را داشته باشید. می‌توانید از Medusa همانطور که برای فروشگاه تجارت الکترونیک خود استفاده می‌کنید، اما همچنین می‌توانید هسته را کاملاً سفارشی کنید و آن را با هر نیاز خاصی تطبیق دهید.

این انعطاف‌پذیری تضمین می‌کند که کسب‌وکارها می‌توانند پلتفرمی داشته باشند که به طور کامل مورد استفاده آنها را برآورده کند. علاوه بر این، پلتفرم آنها می تواند با نیازهای تجاری آنها با گذشت زمان رشد کند.

چه آنها نیاز به افزودن ویژگی‌ها و سفارشی‌سازی‌های بیشتری در آینده داشته باشند یا اطمینان حاصل کنند که پلتفرم می‌تواند در طول زمان با آنها مقیاس شود، این کار را می‌توان با مدوسا بدون محدودیت انجام داد.

انعطاف پذیری برای توسعه دهندگان و بازرگانان

انعطافی که مزایا در بالا به آن منجر می‌شود به این معنی است که هم توسعه‌دهندگان و هم تجار آزادی کامل در انتخاب خدمات و ابزارهای خود برای استفاده در پلتفرم تجارت الکترونیک مدوزا دارند.

به عنوان مثال، برای قابلیت‌های CMS غنی، بازرگانان می‌توانند Strapi، Contentful یا هر سرویس دیگری را که می‌خواهند ادغام کنند.

هیچ محدودیتی برای استفاده از ابزارها یا خدمات وجود ندارد. این موضوع هنگام انتخاب ارائه‌دهندگان پرداخت و انجام پرداخت محلی مهم‌تر است.

همه ادغام ها از طریق افزونه ها انجام می شود. می‌توانید از بین پلاگین‌های آماده انتخاب کنید یا پلاگین خود را ایجاد کنید.

افزونه ها به صورت پلاگین و پخش بر روی سرور مدوسای شما نصب می شوند. آنها در همان فرآیند سرور مدوسا اجرا می شوند، بنابراین نیازی به اختصاص فضای سرور یا زیرساخت اضافی ندارید.

ویژگی های پیشرفته تجارت الکترونیک

با کنار گذاشتن تمام مزایای فنی، مدوسا همچنین دارای بسیاری از ویژگی‌های تجارت الکترونیک پیشرفته است، از جمله موارد زیر.

پشتیبانی چند ارزی

یک مشکل بزرگی که مشاغل Shopify با آن مواجه می‌شوند، پشتیبانی از چندین ارز در فروشگاه خود است. این ویژگی بسته به اینکه در چه کشوری فعالیت می کنید یا چه برنامه ای دارید، به شرایط خاصی نیاز دارد.

با این حال، حتی با فعال بودن این ویژگی، همچنان انعطاف‌پذیری برای قالب‌بندی و تعیین قیمت برای هر محصول را برای کسب‌وکارها فراهم نمی‌کند.

عدم دسترسی به این ویژگی و محدودیت‌های آن، کسب‌وکارها را به راه‌اندازی و مدیریت چندین فروشگاه برای هر ارز سوق می‌دهد. این باعث انجام کارهای دستی اضافی و خطاهای انسانی می شود.

مدوزا، از سوی دیگر، پشتیبانی چند منطقه ای را بدون محدودیت ارائه می دهد. می‌توانید هر تعداد منطقه را که می‌خواهید اضافه کنید، واحد پولی را برای این مناطق مشخص کنید، و قیمت هر محصول را برای هر ارز جداگانه مدیریت کنید.

این کار نیاز به کارهای دستی اضافی که با مدیریت فروشگاه‌های متعدد همراه است را از بین می‌برد و از خطاهای انسانی که در آن رخ می‌دهد جلوگیری می‌کند.

جریان های خودکار RMA (مجوز بازگشت کالا)

طبق آمار UPS، 73 درصد از خریداران می‌گویند تجربه بازگشت بر خرید مجدد آنها از خرده‌فروش در آینده تأثیر می‌گذارد. بنابراین، ارائه یک تجربه بازگشت آسان و بدون دردسر به فروشگاه تجارت الکترونیک خود ضروری است.

Medusa فرآیندهای بازگشت، تعویض و ادعای کاملاً خودکار را ارائه می‌کند که به راحتی از داشبورد Admin قابل رسیدگی است – از درخواست مشتری برای بازگرداندن اقلام از ویترین فروشگاه تا مواردی که به عنوان بازگردانده علامت‌گذاری شده‌اند.

مقاله دیگر :   نکاتی که درباره مشاوره تحصیلی المپیاد باید بدانید

اقلام را نیز می توان به همان روش مبادله یا مبادله کرد. این همچنین به طور خودکار در سیستم های حسابداری یکپارچه منعکس می شود و می توان همه را به راحتی از داشبورد مدیریت مدیریت کرد.

APIهای تبلیغاتی و کارت‌های هدیه

Medusa یک API پیشرفته تبلیغاتی با قابلیت‌های سفارشی‌سازی بسیاری ارائه می‌کند. بازرگانان موارد استفاده استاندارد از این API تبلیغاتی را دارند که می‌توانید در همه پلتفرم‌ها پیدا کنید – مانند تنظیم تخفیف‌های ارسال رایگان، تخفیف‌های با مبلغ ثابت، یا درصد تخفیف.

علاوه بر این، بازرگانان می‌توانند تخفیف‌هایی را برای گروه‌های مشتریان، محصولات، تعداد بازخریدها و شرایط بسیار بیشتر مشخص کنند.

به‌علاوه، کارت‌های هدیه را می‌توان به راحتی از طریق داشبورد مدیریت به مدوسا اضافه کرد و مدیریت کرد، و در هنگام خرید با آنها متفاوت از سایر محصولات مدیریت می‌شود. کارت‌های هدیه همچنین شرایط پیشرفته و تنظیمات قابل شخصی‌سازی خود را دارند که می‌توان آن‌ها را از داشبورد مدیریت مشخص کرد.

پشتیبانی از چند فروشنده

نیاز فزاینده ای به پلتفرم هایی وجود دارد که امکان ایجاد پلتفرم های تجارت الکترونیک در بازار آنلاین را فراهم می کند. توسعه پذیری مدوزا آن را به یک پلت فرم عالی برای ایجاد بازار آنلاین شما تبدیل می کند.

افزونه‌ای به نام مدوزا Extender دستیابی به آن را آسان‌تر می‌کند. این افزونه حتی قابلیت‌های سفارشی‌سازی بیشتری را به شما می‌دهد تا هسته را به طور کامل گسترش دهید و آن را برای یک مورد استفاده در بازار تغییر دهید.

مدوزا همچنین یک مجموعه آموزشی دارد که اصول اولیه ایجاد یک بازار را معرفی می کند – از جمله پیوند نهادهای مختلف مانند کاربران و محصولات به فروشگاه ها، مدیریت سفارشات در هر فروشگاه و در سطح جهانی، و مدیریت کاربران در فروشگاه آنها و مجوزهای آنها.

ویژگی های دیگر

Medusa دارای بسیاری از APIها و ویژگی‌های تجارت الکترونیکی است که قابلیت‌های پیشرفته‌تری را در اختیار توسعه‌دهندگان و بازرگانان قرار می‌دهد.

Tax API، جدا از تنظیماتی که خارج از جعبه ارائه می‌کند، با انتزاع پیاده‌سازی می‌شود تا امکان ادغام خدمات و ابزارهای شخص ثالث برای رسیدگی به مالیات‌های پیشرفته را فراهم کند.

PriceList API شرایط قیمت گذاری بسیاری را برای محصولات مربوط به تخفیف ها، گروه های مشتریان و موارد دیگر فراهم می کند.

همه این تنظیمات و عملکردهای موجود در سرور هدلس را می توان به راحتی از داشبورد مدیریت بصری ساخته شده با گتسبی مدیریت کرد.

مدوزا همچنین روی ویژگی‌های بیشتری مانند واردات و صادرات انبوه محصولات، کانال‌های فروش، پشتیبانی چند انبار و موارد دیگر کار می‌کند.

انجمن و پشتیبانی

مدوزا به عنوان یک پلتفرم متمرکز بر توسعه‌دهنده و به عنوان یک راه‌حل منبع باز، بر همکاری نزدیک با جامعه و ارائه هرگونه پشتیبانی مورد نیاز متمرکز است.

توسعه‌دهندگان می‌توانند در Discord به انجمن مدوسا بپیوندند، جایی که می‌توانند در بحث‌ها شرکت کنند، کار خود را با مدوسا به نمایش بگذارند، و هر زمان که در حین استفاده از مدوسا با مشکل مواجه شدند کمک بگیرید.

توسعه‌دهندگان می‌توانند تقریباً فوراً از انجمن و از تیم اصلی Medusa کمک بگیرند. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که یک سوال در کانال #need-help بپرسند و کسی آنها را از طریق راه حل راهنمایی می کند – اغلب در عرض چند ساعت.

توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند اشکالات را گزارش کنند، به مدوسا کمک کنند و به بحث‌های مخزن GitHub بپیوندند.

معرفی سایت: https://jo0k.ir/چگونه-خدمات-طراحی-فریلنسری-خود-را-قیمت/

چگونه با مدوسا شروع کنیم

این بخش یک نمای کلی از نحوه نصب سرور مدوزا، ادمین مدوسا و گتسبی فروشگاه ارائه می دهد.

پیش نیازها

برای استفاده از مدوسا، به Node.js با حداقل نسخه 14 نیاز دارید.

نحوه راه اندازی سرور مدوسا

با نصب ابزار Medusa CLI شروع کنید:

npm نصب - g @medusajs/medusa-cli

سپس، دستور زیر را برای ایجاد یک سرور مدوسا جدید اجرا کنید:

medusa new my-medusa-store --seed

این سرور مدوزا را در فهرست راهنمای my-medusa-store نصب می‌کند که همچنین ایجاد شده است. گزینه --seed یک پایگاه داده SQLite را در دایرکتوری my-medusa-store ایجاد و بذر می کند.

در نهایت، به دایرکتوری سرور مدوسا تغییر دهید و سرور را راه اندازی کنید:

cd my-medusa-store
مدوزا توسعه یابد

سرور به طور پیش فرض روی پورت 9000 اجرا می شود. می توانید آن را با استفاده از REST API آزمایش کنید، یا می توانید با بقیه این بخش دنبال کنید. و هنگام اتصال به مدیر مدوسا و ویترین فروشگاه، آن را در عمل مشاهده کنید.

همچنین توصیه می‌شود یک افزونه ذخیره‌سازی برای مدیریت ذخیره‌سازی تصاویر محصول نصب کنید. می توانید از MinIO، S3 یا DigitalOcean Spaces .

نحوه نصب ادمین مدوسا

در یک پوشه جداگانه، دستور زیر را برای کلون کردن مخزن Admin GitHub و تغییر به پوشه جدید ایجاد شده اجرا کنید:

کلون

git https://github.com/medusajs/admin medusa-admin
cd medusa-admin

سپس، وابستگی ها را با npm:

نصب کنید

npm نصب

در نهایت، مطمئن شوید که سرور مدوسا همچنان در حال اجرا است و سرور مدوسا را راه اندازی کنید:

شروع

npm

مدیر معمولاً روی localhost:7000 اجرا می‌شود. آن را در مرورگر خود باز کنید و باید صفحه ورود به سیستم را ببینید.

برای ورود به سیستم، می‌توانید از اطلاعات کاربری آزمایشی با ایمیل admin@medusa-test.com و رمز عبور supersecret استفاده کنید.

در داشبورد سرپرست، می‌توانید محصولات اضافه کنید، سفارش‌ها را مدیریت کنید، پیکربندی‌های فروشگاه را مدیریت کنید، و موارد دیگر.

نحوه نصب گتسبی فروشگاه

اگر Gatsby CLI را نصب نکرده‌اید، آن را نصب کنید:

npm نصب گتسبی -cli -g

سپس، در دایرکتوری متفاوت از دایرکتوری های قبلی، دستور زیر را برای نصب ویترین فروشگاه گتسبی اجرا کنید:

gatsby new my-medusa-storefront https://github.com/medusajs/gatsby-starter-medusa

سپس، به دایرکتوری تازه ایجاد شده تغییر نام دهید و نام .env.template را به .env.development تغییر دهید:

cd my-medusa-storefront
mv .env.template .env.development

در نهایت، در حالی که سرور مدوسا هنوز در حال اجرا است، سرور گتسبی را راه اندازی کنید:

شروع

npm

ویترین فروشگاه به طور پیش فرض روی پورت localhost:8000 اجرا می شود. آن را در مرورگر خود باز کنید. شما باید برخی از محصولات آزمایشی را از سرور مدوسا ببینید. شما می توانید آن محصولات را به سبد خرید خود اضافه کنید، مراحل پرداخت را طی کرده و سفارش دهید. همچنین می‌توانید یک حساب کاربری ایجاد کنید و ویژگی‌های نمایه مشتری را بررسی کنید.

مراحل بعدی

این برای معرفی Medusa است، یک جایگزین مناسب Shopify برای توسعه دهندگانی که به دنبال آزادی و انعطاف بیشتر در راه اندازی یک فروشگاه تجارت الکترونیک هستند.

پس از راه‌اندازی سرور، سرپرست و ویترین فروشگاه مدوزا، می‌توانید کارهای بیشتری را که می‌توانید با مدوسا انجام دهید، از جمله:

کاوش کنید.

در صورت داشتن هرگونه مشکل یا سوالی در رابطه با مدوسا، از طریق Discord با تیم مدوزا تماس بگیرید. .

منبع: https://iransite.com