آیا باید محتوای قدیمی خود را بروزرسانی کنید؟

بازاریابی محتوا

باید محتوای قدیمی خود رو بروزرسانی کنین؟

۳ آبان ۱۳۹۵

تعداد خیلی از محتواهای شما تاریخ انقضا ندارن. حتی بعد از یه سال هم می تونین محتوای قدیمی خود رو دوباره منتشر کنین و مطمئن باشین که هنوزم خوندنش واسه کاربران به درد بخور هستش. اما اگه این مطالب رو دوباره به اشتراک نذارین یا در مورد اونا صحبت نکنین، افراد بسیار کمی از وجودش باخبر می شن. واسه اینکه گرد فراموشی رو از محتوای قدیمی خود پاک کنین، می تونین با اضافه کردن نکات جدید، اونو بروزرسانی کنین. اما سوال اینجاس که چه روش هدف دار هوشمندانه ای رو باید بکار گیرید تا مخاطباتون از منتشر کردنِ دوباره اخبار و مقالات قدیمی تون آزرده خاطر نشن؟ در این مقاله می خوایم روشای جور واجور واسه انتشار دوباره یه محتوای قدیمی رو بگیم. پس همراه ما باشین.

به چه دلیل باید محتوای قدیمی رو بروزرسانی کنیم؟

بیشتر محتواهایی که روی سایت منتشر می شن به مدت زمان طولانی معتبر هستن. باید در نظر بگیرین که در طول زمان مخاطبان شما تغییر پیدا کرده و تجارتتان رشد می کنه. مثلا به احتمال زیاد مطالبی که شما در سال گذشته منتشر کردین، توسط مخاطبان جدید مطالعه نمی شن. پس اگه فکر می کنین که مطالب با ارزشی رو در گذشته منتشر کردین، بهتره اونا رو دوباره با مخاطبان جدیدتون به اشتراک بذارین.

هم اینکه، ممکنه بعضی وقتا یه محتوا یا پُست وبلاگ، وقتی که واسه اولین بار روی سایت منتشر می شه نتونه جوری که لیاقت داره، مخاطبان رو به خود جذب کنه. عوامل بسیاری در این مورد تاثیردارن، مثلاً شاید پُست تون رو در زمان مناسب منتشر نکردین. اگه تا حالا روی شبکه های اجتماعی (مانند فیسبوک) مطلبی منتشر کرده باشین، میدونید که بعضی از پُستا نسبت به بقیه مطالب، تعداد لایک بیشتری دریافت می کنن و بیشتر به اشتراک گذاشته می شن. استقبال گسترده از این مطالب، حتماً به دلیل کیفیت بالای محتواشون نیس. انتشار دوباره یه مطلب می تونه شانسی دوباره واسه به دست آوردن تعداد بیشتری از مخاطبان باشه.

مطمئن شید که محتوای شما به روزه

نکته مهمی که به هنگام انتشار دوباره یه پست قدیمی باید در نظر داشته باشین، اینه که هیچوقت محتوایی که به روز نیس رو دوباره منتشر نکنین. هیچکی نمی خواد مطلبی که به روز نیس و نکات مهمش قابل اجرا نیس رو مطالعه کنه. بخاطر این پیشنهاد می کنیم، قبل اینکه مطلبی رو بروزرسانی کنین، اونو مطالعه و حتی بازنویسی کنین!

بروزرسانی محتوا با کمی تغییرات

اگه می خواین محتوایی که تغییرات کمی روی اون اعمال شده رو دوباره منتشر کنین، بهتره تاریخ انتشار اولیه و تاریخ انتشار دوباره رو به کاربران نمایش بدین. اینطوری کاربران شما میفهمن که یه مطلب، آخرین بار در چه وقتی بروزرسانی شده. بازم باید توجه کنین که محتوای منتشر شده به روزه و به درد مخاطبان سایت می خوره.

وقتی که می خواین پستی رو دوباره منتشر کنین، بهتره دیدگاه های قدیمی اونو مخفی کنین. فرض کنین شما محتواتون رو بروزرسانی می کنین و مخاطبانی که واسه اولین بار اونو می خونن با دیدگاه های یه سال گذشته روبرو می شن. مطمئناً این موضوع کمی براشون عجیب هستش. پس پیشنهاد می کنیم که ترتیب دیدگاه ها رو طوری مشخص کنین که آخرین کامنت ثبت شده در اول قسمت مشاهده شه.

وقتی که محتوای خود رو بروزرسانی کردین، با به کار گیری شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر اونو به اشتراک بذارین یا در خبرنامه خود مطلبی درباره انتشار دوباره اون بنویسین. می تونین به این نکته اشاره کنین که پست منتشر شده، مربوط به چند وقت پیشه و اطلاعات موجود در اون هنوزم معتبر و قابل استفاده س. یا اینکه می تونین مانند یه پست معمولی با اون برخورد کنین و تموم کارایی رو که واسه افزایش ترافیک دیگه پستای خود انجام می دید رو واسه اون پست هم عملی کنین.

بروزرسانی محتوا با تغییرات زیاد

در بعضی موارد مجبور میشین تغییرات زیادی روی یه مقاله اعمال کنین. در این شرایط ممکنه ساختار کلی مطلب عوض شه. ممکنه دلیل تغییرات اعمال شده این باشه که اطلاعات درون پست دیگه به دردنمی خوره یا اینکه دیدگاه شما درباره یه موضوع به کلی تغییر کرده. در هر دو صورت شما باید محتوای موجود رو به کلی تغییر بدین.

اگه می خواید تغییرات زیادی روی یه مقاله بسازین یا متن رو دوباره از اول نوشته اید یا می خواین موارد زیادی به اون اضافه کنین، پیشنهاد می کنیم که با اون مانند یه محتوای تازه برخورد کنین. واسه اینکار باید تاریخ منتشر کردن اونو به تاریخ جدید تغییر بدین. این کار دلیل می شه بتونین علاوه بر انتشار محتوایی تقریباً جدید، همه لینکایی که واسه پست اصلی خود به دست آورده بودین رو حفظ کنین. صد درسته که این کار واسه سئو سایت شما بسیار عالیه.

نتیجه گیری

بروزرسانی محتوا روشی عالی واسه به دست آوردن ترافیک و بازدیدکننده واسه محتوای قدیمی شماس. با این وجود، شما باید از به روز بودن اطلاعاتی که منتشر می کنین، مطمئن شید. در آخر باید بگیم درسته که منتشر کردن دوباره یه مقاله و بروزرسانی اون روش بسیار خوبی واسه به دست آوردن خوانندگان جدیده، اما در انجام این کار زیاده روی نکنین. پیشنهاد می کنیم هر ماه یا هر دو ماه، یه مقاله مهجور خود رو بروزرسانی کنین. اگه بازدیدکنندگان فهمیده باشن که شما هر هفته در حال انتشار دوباره مطالب قدیمی خود هستین، از شما دلخور می شن.

با در نظر گرفتن ریزه کاریا و اصول این مقاله می تونین، محتوای قدیمی خود رو به شکلی منظم برورسانی کنین. در آینده مطالب تخصصی بیشتری در مورد بروزرسانی محتوا براتون منتشر می کنیم. همچینین، اگه در مورد آموزش بازاریابی محتوا براتون سوالی پیش اومده، اونو با ما در میان بذارین.

منبع: Yoast

موضوعات در رابطه بازاریابی محتواآموزش وبلاگ نویسی

در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

رامین محمودی

رامین محمودی هستم، یه عدد علاقمند به محتوا (و هر اون چیزی که به اون رابطه داره!).
وقتی مدیر محتوا و سردبیر وبلاگ نوین بودم. حالا، من هم مانند شما از مطالعۀ مقالات اون حال می کنم.
پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *