مزایای ورزش در فضای باز

ورزش در فضای باز best-outdoor-exercises

ورزش منظم، امتیازات بسیاری داره. ورزش نه فقط عضلات رو تقویت می کنه، بلکه ایستادگی می سازه و خطر دچار شدن به مریضی قلبی، دیابت نوع ۲، چاقی و بعضی از شکل های جور واجور سرطان ها رو هم کاهش می دهد.اگه این کافی نیس،ورزش به شما انرژی داده و استرس رو هم کاهش می دهد. اما ورزش کردن در باشگاه، مشکلات خودشو داره. باشگاه ها بیشتر شلوغ هستن و اگه در زمان شلوغ به باشگاه برید، مجبورین واسه به کار گیری هر وسیله یه مدت منتظر بمونین. بهتره که در فضای باز ورزش کنین؟

ورزش در فضای باز : ورزش سبز بهتره؟

با در نظر گرفتن یه بررسی کامل که بوسیله کالج پزشکی و دندونپزشکی پنیسولا انجام شد، ورزش در فضای باز واسه شمام از نظر جسمی و هم روحی بهتره. ورزش کردن در فضای باز (به اصطلاح ورزش سبز، چون شما رو با طبیعت در رابطه می سازه) به بهتر شدن روحیه کمک می کنه و حتی اعتماد به نفس رو افزایش می دهد.

ورزش در فضای باز چه فایده هایی داره؟ اثرات تمرین در فضای باز در این مطالعه، طبق سن متفاوت بود. اعتماد بنفس افراد جوون تر با ورزش در فضای باز، بیشتر از همه زیاد شد و اعتماد به نفس افراد سن بالا تر، دست کم افزایش رو داشت. اما ورزش سبز واسه همه خوبه.

واسه بهره مندی از امتیازات اون لازم نیس به مدت طولانی در فضای باز ورزش کنین. حتی ۵ دقیقه ورزش در فضای باز، امتیازات سلامت روحی داره. اما واسه بهره مندی از امتیازات قلبی عروقی ورزش، باید کمی طولانی تر ورزش کنین. از سویی دیگه، اگه شما به دنبال یه محرک روحی هستین، حتی یه پیاده روی ۵ دقیقه ای در دور و بر خونه تون می تونه به درد بخور باشه.

این مطالعه نشون می دهد آدمایی که در فضای باز ورزش می کنن، به احتمال بیشتری به اون معتقد می مانند چون موقع انجام اون، احساس بهتری دارن. حتی آدمایی که از ورزش کردن بدشون میاد، ممکنه فهمیده باشن که ورزش سبز لذت بخشه. یه مزیت دیگه این که با ورزش در فضای باز، ویتامین D بیشتری جذب می شه که ممکنه به بهتر شدن خلق و خو و برطرف کردن افسردگی زمستونی هم کمک کنه.

ورزش در فضای باز: شما گزینه های زیادی دارین

رو شای زیادی واسه ورزش کردن در فضای باز هست. می تونید در محل تون یه پیاده روی تند انجام بدین یا آهسته بدوید یا یه راه پیاده روی خوش منظره پیدا کنین. دوچرخه تون رو بیرون ببرین و تو یه راه دوچرخه سواری کنین. تو یه روز آفتابی به پارک برید و از لوازم زمین بازی واسه انجام بارفیکس و یه نیمکت پارک واسه انجام دیپ سه سر بازو استفاده کنین. بعد با تاب خوردن روی تاب در حالیکه پاهاتون رو تا جایی که می تونید به جلو فشار می بدید، کالری بسوزونین و عضلات چهار سرتون رو تقویت کنین.

تو یه روز آفتابی با یه کودک در فضای باز طناب بازی کنین یا حصیر یوگایتان رو بیرون ببرین و چند حرکت یوگا انجام بدین. پیاده روی، اسکیت، تنیس و شنا رو یادتون نره. همه ی اون ها کالری می سوزانند و فعالیت های فضای باز هستن.

ورزش سبز: سخن آخر

اگه ایده ورزش کردن تو یه باشگاه شلوغ شما رو جذب نمی کنه، به جای اون به فضای باز برید. این کار سلامت روحی شما رو تقویت می کنه، چیزی که شما با ورزش در باشگاه به اون دست پیدا نمی کنید.

بهترین غذاها واسه تقویت و زیبایی موی سر

راه درمان کشیدگی عضله همسترینگ چیه؟

مجله تناسب اندام

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *