مسیر خرید مشتری چیست؟

5 چیزی که هر بازاریابی باید در مورد راه خرید مشتری بدونه

راه خرید مشتری اصطلاحیه که چگونگی خرید و مکان انجام خرید از راه یه مشتری رو نشون میده

به گزارش آلامتو به نقل از ibazaryabi.com ؛ واسه یه بازاریاب خیلی مهمه که این راه رو بشناسه چون که درک درست از این مسیره که می تونه به بازاریاب کمک کنه که مشتریان رو در لحظه درست با پیامی درست درگیر کنن تا بتونن بر روند اراده کردن مشتری اثر بذارن.

امروزه در محیطایی هستیم که مشتریان به طور دائمی از راه گوشیای هوشمند، رایانه ها و تبلتا و… به اطلاعات لحظه ای دسترسی دارن و هر مشتری راه خرید منحصر به فرد و پیچیده ا

ی داره که این کار رسیدن به مخاطبان مورد نظر رو واسه بازاریابان هر چی سخت تر می کنه.

شما راه خرید مشتریان خود رو می شناسین؟

این نوشته به شفاف سازی ۵ چیزی می پردازه که هر بازاریابی باید در مورد مشتریان خود بدونه

این روزا معرفی بک محصول جدید، پلتفرم جدید، وحتی محتوا به روشای جدید واسه درگیر کردن مشتریان، به کلی چگونگی رابطه مشتریان رو با برندا از این رو به اون رو ساخته.

همیشه لحظه ای هست که مشتری بیشترین تاثیر رو از پیامای فرستاده شده از طرف یه برند میگیره و شناخت این لحظه اهمیت درک راه خرید مشتری رو بیشتر از قبل روشن می کنه. با بروز تکنولوژیای جدید مسیرای بسیار زیاد و پیچیده ای واسه رابطه مشتری با یه برند به وجود اومده، جستجو در اینترنت، افراد سوم، شبکه های اجتماعی و .. منابعی هستن که ممکنه به تنهایی و یا همه با هم روند اراده کردن یه مشتری رو تحت تاثیر بذارن و نبود  آشنایی بازاریابان با با هر کدوم از منابع بالا می تونه شدیدا خطرناک باشه.

با تحلیل رفتار مشتریان آنلاین این امکان جفت و جور می شه که به سوالات زیادی که در مورد مشتری به وجود میاد جواب داد. اینکه مشتری کی و کجا خرید می کنه و سو الات دیگه زیادی رو در این نوشته تحلیل می کنیم.

۱. مشتریان از کجا روند خریدشون رو شروع می کنن؟

روشای بسیار زیادی هست که یه مشتری می تونه روند خرید رو شروع کنه

اگه مشتری واسه پیدا کردن محصول شما در اینترنت جستجو می کنه این جستجو براساس نام تجاری شما انجام می شه یا نه؟

تو یه سایت دیگه غیر از سایت اصلی شرکت شما محصول رو پیدا می کنه و با اجناس دیگه مقایسه می کنه؟ روی ایمیلایی که براشون میفرستید کلیک می کنن یا نه؟

شناخت سایتایی که خریداران شما قبل از پیدا کردن محصول شما روند خرید رو از اونجا شروع می کنن نکته کلیدیه که به شما در بازاریابی آنلاینتان کمک می کنه. مثالی که می خوام بزنم نشون میده که اکثریت مشتریان این شرکت خریدشون رو از یه سایت دیگه ( غیر از سایت اصلی شرکت) شروع می کنن و فقط ده درصد از اونا از راه موتورهای جستجو شروع می کنن.

مشتریان شما روند خریدشون رو چیجوری شروع می کنن؟

search

۲. مشتریان شما درزمان روند جستجو از چه منابعی استفاده می کنن؟

هر فردی از اطلاعات به شکل متفاوتی استفاده می کنه و در نتیجه ترکیبای مختلفی واسه به کار گیری منابع اطلاعاتی موجود می تونه وجود داشته باشه. بعضی خریداران از همون اول از سایتای اصلی برنده ها استفاده می کنن ولی بعضی ادما از سایتای دیگری که مطالبی در مورد  محصول شرکت شما دارن استفاده می کنن و یه سریای دیگه از شبکه های اجتماعی استفاده می کنن. هر چند که هر فردی راه خرید منحصر به فردی رو داره ولی نسلا و طبقه های جور واجور مشتریان شباهتایی با هم دارن. این شباهتا رو میشه براساس الگوهای رفتاری مشتریان شناسایی کرد والگوهای خرید مشترکی رو استخراج کرد.

path

شما باید بدونین که چند راه خرید جور واجور هست و کدوم راه بیشترین تعداد مشتری رو در خود داره

تا بتونین هزینه های بازاریابی خود رو به اون سمت هدایت کنین. در اینصورت شما بهترین نتیجه رو میگیرین. در مثالی که می خوام بزنم مشتریایی که راه ۱ رو انتخاب کردن نه فقط  ۲۹ درصد از کل مشتریان رو تشکیل میدن بلکه از تعداد منابع اطلاعاتی بیشتری در راه خود استفاده می کنن.

شمام باید بدونین که چه نسبتی از مشتری هاتون از کدوم مسیرا استفاده می کنن و در این راه از چه منابعی استفاده می کنن.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *