مجله اینترنتی علمی و آموزشی کامیاب

مجله سرگرمی,مطالب جالب روز دنیا,سایت سرگرمی,مطالب جدید روز

با «هاروارد»؛ دانشگاهی با درآمد های میلیارد دلاری آشنا شوید

هاروراد، فقط یه مرکز علمی و دانشگاهی نیس.
بلکه یه بستر علم بنیان دانشگاهی هستش که تعامل زیادی با صنایع جور واجور در میدونای مهندسی، کار و کاسبی و پزشکی با شرکتا و موسسات جورواجور در سراسر جهان داره.
چیزی که دلیل شده تا این دانشگاه در سال ۲۰۱۵ میلادی، بیشتر از ۴.۵ میلیارد دلار درآمد به دست بیاره. شرکتای علم بنیان دانشگاهی هاروارد (University Spin-off Companies) مثل استانفورد و برکلی، نقش زیادی در تجاری سازی اجناس و خدمات محققان این دانشگاه در چند دهه گذشته اجرا کردن. چیزی که زمینه معروفیت و موفقیت این دانشگاه رو در میدونای جور واجور علمی و صنعتی دو برابر کرده.

هر ساله، سال تحصیلی در این دانشگاه، با سخنرانی یکی از شخصیتای مطرح علمی، سیاسی و اقتصادی شروع می شه.

وقتی صحبت از دانشگاه هاروارد می شه، افراد کتابخوان و اهل مطالعه، ناخودآگاه به یاد کتاب «اون چه هاروارد به شما نمی آموزد» اثر  «مارک مک کورمک»، محقق کار و کاسبی و سخنران مطرح دانشگاه هاروارد در قرن بیستم می افتن.

در این کتاب، دکتر مک تلاش داره به فعالان کار و کاسبی یادآوری کنه که راه همه موفقیتا در میدون مدیریت و کار و کاسبی، از داخل دانشگاه هاروراد نمیگذره و به تجارب و انگیزه و اطلاعات فرا بخشی تکمیلی هم باید دسترسی داشت و آگاه بود. کتابی که هر چند انتقادات بسیاری رو روونه مک کورمک کرد، اما بیشتر از ۱ میلیون نسخه از اون به فروش رسید و به ده ها زبون، ترجمه شد.

این کتاب، گواهی بر این مدعا بود که هر چند هاروارد، راه خوبی واسه تحصیل و تحقیق در میدون مدیریت و کار و کاسبیای موثر روزگار امروز بود، اما تنها راه نیس و خیلی مسائل رو در دانشگاه هاروارد نمیشه اموخت.

در میان بیشتر از ۷۲ میلیون صفحه ایندکس شده درباره این دانشگاه در گوگل، ۴ موضوع زیر، با استقبال بیش تری بین علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه مواجه شده.

هزینه ۶۲ هزار دلاری که دانشگاه هاروارد واسه پذیرش دانشجویان علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه ارائه کرده، خیلیا رو از تحصیل در این دانشگاه منصرف می کنه، اما بازم رقابت واسه تحصیل رایگان (با بورسیه) در این دانشگاه در سراسر جهان بسیار زیاد هست و از ایران هم، شمار خیلی از دانشجویان، موفق به اخذ بورسیه و تحصیل در مقاطع عالیه این دانشگاه پس از انقلاب اسلامی شدن که مایه مباهات ایرانیاس.

سایت نشریه معتبر هاروارد بیزینس ریویو که در این نشانی قرار داره، یکی از معتبرترین منابع علمی درباره مقالات و یافته های علمی در میدون کار و کاسبی و مدیریت هستش که به علاقمندان این رشته ها پیشنهاد می کنیم بعضی وقتا به این پرتالا سر بزنن.

دانشگاه Harvard، واسه خیلیا به عنوان دانشکده بیزینس مطرحه و البته این دانشگاه معتبر آمریکای شمالی، به جز رشته های بیزینس و حقوق، در رشته های جور واجور، دانشکده داره.

دانشگاه هاروارد رو به کارخانه نخبه پروری آمریکا می شناسن و همیشه در چند دهه گذشته، در رتبه اول بهترین دانشگاه های جهان قرار گرفته. دانشگاه هاروارد، در گروه چند موسسه تحقیقاتی و آکادمیک برتر جهان هست که هر محققی، آرزوی تحصیل و تحقیق در اونو داره.
شاید ورود به این دانشگاه از فارغ التحصیل شدنش کمی سخت تر به نظر برسه. دانشگاهی که واسه قبولی در اون، نمره GRE یا Gmat بسیار بالا، رزومه ای قوی و صلاحیت علمی، به عنوان مهمترین شرایط پذیرش (admission’s requirements) دانشجویان مطرح می شه.

شمار خیلی از فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد، برنده جوایز علمی معتبر مانند نوبل شدن. بعضی از سیاستمداران، هنرمندان، ورزشکاران و فعالان اجتماعی و حقوقی دنیا، فارغ التحصیلان این دانشگاه بوده و الان ده ها هزار محقق از سراسر دنیا، در این دانشگاه مشغول به تحصیل، تحقیق و تدریس هستن.

شاید ریاست دانشگاه هاروارد و موسسه هوا فضای آمریکا ناسا، از شغل ریاست جمهوری این کشور بالاتر و مهم تر باشه.

عنوانی که از نظر خیلیا، از پست دبیرکلی سازمان ملل متحد هم، شاخص تر و پر پستیژتر هست.
نشریه Harvard Business Review، الان معتبرترین نشریه در میدون مدیریت و کار و کاسبی در دنیاست که مخاطبان میلیونی داره.

دانشگاه هاروارد در شهر کمبریج ایالت ماساچوست قرار داره و اوایل قرن شانزدهم میلادی تاسیس شد.
این دانشگاه رو قدیمی ترین دانشگاه آمریکا می دونن که به موازات تشکیل این کشور، راه اندازی شد.

دانشکده پزشکی و دانشگاه بازرگانی هاروارد رو بهترین دانشکده های پزشکی و بازرگانی جهان می دونن که هرساله هزاران محقق رو به سمت کارگاه ها و آزمایشگاهای تحقیقاتی اون می بره. نام دانشگاه بر گرفته از نام یه راهب مسیحی به نام جون هاروارد هست که واسه تاسیس اون، کمکایی نشون داد.

حدود ۴۰ هزار استاد و دانشجو و محقق در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستن و بودجه هرساله این دانشگاه، با بودجه هرساله بعضی از کشورای جهان برابری می کنه و به ده ها میلیارد دلار بالغ می شه.

دریافت بیشتر از ۴۰ جایزه نوبل به وسیله محققان این دانشگاه، خود نشون دهنده اعتبار علمی و ارزش تحقیقاتی و علم بنیان بودن دانشگاه تو یه قرن گذشته داره.
موضوعی که واسه تعداد کمی از دانشگاه های امریکای شمالی، میشه دید. دانشگاه هاروارد، در رشته های مختلفی، محقق داره که از اون جمله میشه به رشته‌های علوم انسانی، تجربی، مهندسی، دندون پزشکی، الهیات، آموزش و پرورش، حقوق و پزشکی نام برد که همونجوریکه قبلا هم گفته شد، رشته های پزشکی و کار و کاسبی این دانشگاه، معروفیت بیشتری واسه عاشقان علم در بیرون مرز کشور داره.

مقاله دیگر :   شستشوی گوش چیست و چه موقع باید به پزشک مراجعه کرد؟

موسسات وابسته به دانشگاه هاروارد در سطح جهان پراکنده س که از اون جمله میشه به موسسات خاور شناسی و روسیه شناسی اشاره کرد.

کتابخونه دانشگاه هاروارد با بیشتر از ۱۵ میلیون جلد کتاب، یکی از بزرگ ترین کتابخانه های دانشگاهی جهان می دونن که اهمیت زیادی در پیشرفت فرهنگ نشر و کتابخوانی در آمریکای شمالی بازی کرد.
آدمایی چون جون آدامز، تئودور روزولت، فرانکلین روزولت، جان اف کندی و باراک اوباما، روسای جمهوری پیشن و الان آمریکا، همه از فارغ التحصیلان این دانشگاه هستن.

زوکربرگ و ناتلی پورتمن، موسسه فیس بوک و بازیگر معروف هالیوود هم، از جمله فارغ التحصیلان هاروارد معرفی شدن گه در یکی از ۱۶۰ رشته در مقطع کارشناسی تا پسا دکترا در این دانشگاه تحصیل کردن.

بیشتر از ۲۰۰ میلیون نتیجه جست وجو ایندکس شده در گوگل واسه کلید واژه Harvard ارائه می شه که مهم بودن این دانشگاه و اطلاع رسانی ان در فضای مجازی رو نشون میده. پرتال harvard.edu نه فقط مورد استفاده علاقمندان به تحصیل و تحقیق در این دانشگاه بوده، بلکه آدمایی که خواهان دسترسی به منابع علمی و تحصیلی ارائه شده به وسیله محققان و استادان این دانشگاه به صورت رایگان هم هست، از اون بهره می گیرن.

سایت دانشگاه هاروارد، سایت ساده اما بسیار قوی و با حجم اطلاع رسانی گسترده و سنگین هست.
شاید واسه شما باحال باشه که بدونین دانشگاه هاروارد، در جامعه و بین مردم هم حضور فعالی داره و این دانشگاه محدود به فضاهای دانشگاهی و آزمایشگاهی و تعداد دانشجوان و محققانش نیس.

در بخش جامعه که در نشانی اینترنتی به این نشانی در دسترس هست، میشه به مجموعه اقدامات دانشگاه در میدون جامعه و آموزشای جور واجور به خونواده ها و کودکان و همه مردم، دسترسی داشت.

البته دانشگاه هاروارد، تازگیا بخشی رو به عنوان یادگیری بدون محدودیت راه اندازی کرده که واسه عموم علاقمندان درباره مسائل جور واجور، محتوای باحال داره و در نشانی اینترنتی به این نشانی در دسترسه. برنامه هایی واسه جوانان، خونواده ها و افراد پیر، از جمله مواردی هست که در این بخش ارائه می شه و خوبه تجربه موفقی واسه دانشگاه های کشورمون هم بشه.

اخبار بهترین موسسه علمی جهان، می تونه واسه خیلیا خیلی مهم باشه. حالا میشه از راه بخش خبری سایت به این نشانی از این اطلاعات آگاهی یافت. البته با عضویت در بخش خبرنامه سایت، می تونین اخبار دانشگاه رو لحظه به لحظه روی پست الکترونیک خود دریافت کنین.

در بخش خبری، میشه به نظرات و مصاحبه های استادان دانشگاه درباره مسائل جور واجور روز دسترسی پیدا کرد.

بخش پذیرش دانشگاه هاروارد، شاید بخشی باشه که خیلی از مشتاقان تحصیل در دانشگاه های امریکای شمالی رو به سمت خود جلب کنه.
البته نباید به این فکر کرد که پذیرش در این دانشگاه فقط واسه قشر پولدار هست.
بلکه بسیاری دانشجویان نخبه با درامد کم، با بورسیه دانشگاه در رشته های جور واجور، مشغول به تحصیل هستن.

این بخش در این نشانی قرار داره و واسه خواهندگان مقاطع کارشناسی تا دکترا، مدارک موزد نیاز واسه پذیرش و هزینه ها و شرایط مربوطه رو به طور کامل ارائه کرده.

البته اگه کاربر اینستاگرام هستین، می تونین اخبار پذیرش دانشگاه رو از صفحه پذیرش دانشگاه در اینستاگرام هم به این نشانی دنبال کنین.

تحصیل در رشته MBA در دانشگاه هاروارد بسیار عادی و با استقبال زیادی همراه س. رشته ای که ترکیبی از مهندسی و مدیریت و کار و کاسبی بوده و به دانشجویان، روش رهبری و مدیریت کار و کاسبی رو در عصر جدید آموزش میده. صفحه پذیرش بخش MBA در دانشگاه هاروارد، فقط بخش پذیرش نیس و به مسائل علمی و آموزشی هم اشاره داره که در این نشانی دنبال می شه.
البته این بخش زیر مجموعه HBS هست که پرتال مجزایی از سایت دانشگاه هاروارد  است.

اگه محقق یا فارغ التحصیل در رشته خاصی در داخل و بیرون مرز کشورین، پیشنهاد می کنیم اگه تحقیق یا تحقیقی در چیزای انجام دادین، خلاصه یا کلیات اونو به اطلاع استادان دانشگاه هاروارد برسونین تا نظرات اونا رو واسه پیشرفت کار خود، در صورت امکان دریافت کنین.

البته استادان دانشگاه هاروارد، در خیلی از رشته ها، از مشاوران سازمانا و شرکتای بزرگ هستن که امر تدریس رو در این دانشگاه رو دوش دارن و به همین واسطه، می تونن راهنماهای مهم ای واسه محققان ایرونی باشن.

بخش استادان دانشگاه هاروارد در این نشانی میشه دید. به هر حال اگه درباره این دانشگاه نیاز به کسب اطلاعات بودین، پیشنهاد می کنیم به پست الکترونیک info_center@harvard.edu که مربوط به بخش خبری و اطلاع رسانی دانشگاه هست مکاتبه کنین و همیشه در قسمت موضوع، عنوان درخواست خود رو به طور شفاف بگید.

محققان و دانشجویان دانشگاه هاروارد، منابع خوبی واسه کسب اطلاعات وراهنمای عملی و حرفه ای درباره موضوعات جور واجور علمی و صنعتی هستن و بخاطر این، پیشنهاد می کنیم با این مجموعه در صورت نیاز، در تعامل باشین.

به کار گیری شبکه های اجتماعی مربوط به این دانشگاه در فضای مجازی هم می تونه زمان گذروندن شما در این شبکه ها رو موثر تر با دریافت حجم بهتری از اطلاعات مهم و موثر همراه کنه.