مجله اینترنتی علمی و آموزشی کامیاب

مجله سرگرمی,مطالب جالب روز دنیا,سایت سرگرمی,مطالب جدید روز

۱۰ ترفند جالب و جدید برای تمیز کردن وسایل خانه

شاید شمام از تمیزکاری و خونه تکونی خیلی دل خوشی ندارین و تصور می کنین یکی از سخت ترین کارای دنیا، خونه داری و مرتب نگه داشتن همه وسایل و در و دیواره. با اینکه این کارایِ همیشگی و تکراری تا حدی سخت هستن، اما مجبور به انجامشون هستین و بخاطر این بهتره با ترفندهای ساده و کاربردی، بخش بزرگی از سختیای اونو کم کرده و با سهولت بیشتری اونا رو به انجام برسونین.

واسه این منظور، ما در زیر ۱۰ ترفند باحال و کاربردی رو براتون انتخاب کردیم که با امید به اینکه مورد توجهتون قرار بگیرن.

شستن مخلوط کن

یکی از آسونترین روشای شستشو بلندر اینه که پس از آشپزی، محفظه اونو با آب گرم پر کنین و چند قطره شوینده هم به اون اضافه کنین. بعد مخلوط کن رو روشن کرده و اجازه بدین ۲۰ ثانیه کار کنه.
پس از این کار، محفظه رو زیر آب روان آبکشی کرده و بی خیال اسکاچ کشیدن و پاک کردن درزهای اون بشوید. به همین راحتی.

تمیز کردن مایکروویو

با کمال تعجب باید بگیم که شما می تونین با چند عدد دستمال خیس، مایکروو رو برق بندازین؛ فقط کافیه ۵ تا ۷ دستمال یا هوله خیس رو به مدت ۳ تا ۵ دقیقه درون مایکروویو گرما بدین. بخار به وجود اومده به وسیله تبخیر آب دستمالا موجب نرم و زدوده شدن چربیا و آلودگیای فضای داخلی فر می شه.
بعد با به کار گیری همون دستمالا، دیواره های دستگاه رو پاک کنین.

نابود کردن بوی بد مایکروفر

پس از تمیز کردن مایکروویو، واسه اینکه بوی چربی و غذا رو از بین ببرین فقط کافیه نصف لیوان رو با آب لیموترش تازه و نیم دیگه اونو با آب سرد پر کنین. بعد اونو به مدت ۳ تا ۵ دقیقه درون مایکروفر گرما بدین. پس از این زمان، بذارین  لیوان شامل محلول لیمو به مدت ۱۰ دقیقه در دستگاه بمونه. پس از این دوره وقتی، همه بوهای بد از بین میرن.

نونوار کردن قهوه جوشای قدیمی

اگه قهوه جوش قدیمی شما رنگ گرفته و می خواین اونو دور بندازین، پیشنهاد می کنیم قبل از این کار، ترفندی که در ادامه می گیم رو اجرا کنین، اگه افاقه نکرد، بعد ظرف خود رو دور بندازین. واسه این کافیه، یه چهارم قهوه جوش رو با یخ پر کنین. یه لیموترش تازه رو چهار قاچ کرده و آب اونا رو درون ظرف بریزین. دو قاشق غذاخوری نمک روی اونا بریزین و به مدت ۲ دقیقه هم بزنین. پس از این کارا، قهوه جوش رو زیر آب روان آبکشی کرده و ببینین که چه راحت لکه ها از بین می رن.

شستن تابه های چدنی

واسه نابود کردن لکه های چربی و ته مونده های غذا از داخل تابه های چدنی از مایع ظرفشویی استفاده نکنین. عوضش نمک کف اون پاشیده و با به کار گیری دستمال هوله ای روی سطح تابه بکشین. بعد آبکشی کرده و اونو خشک کنین. در آخر واسه اینکه کمی براق شه، یه قطره روغن گیاهی ریخته و تموم سطح تابه رو برق بندازین.

دستگاه آسیاب قهوه

اگه با آسیاب قهوه، مبادرت به پودر کردن ادویه های بود دار کرده باشین، شاید دیگه نمی تونین از اون واسه آسیاب کردن قهوه استفاده کنین چون روغن و بوی این مواد روی طعم و عطر دانه های قهوه تاثیر می ذارن. واسه از این بردن این مشکل، فقط کافیه چند دانه برنج خام درون دستگاه ریخته و اونو آسیاب کنین تا همه آلودگیا و بوها رو بگیره.

تمیز کردن رنده

واسه نابود کردن تیکهای پنیر یا هر ماده خوراکی دیگه که به رنده چسبیده، فقط کافیه از قلم موی نقاشی استفاده کنین. موهای قلم همه تیکها رو از سطح رنده جدا کرده و باعث تمیزی اون می شن.

تمیز کردن سطل زباله

واسه تمیز کردن سطلای زباله کافیه مخلوطی از سرکه و آب رو در فریزر منجمد کنین. یخای به دست اومده رو خرد کرده و درون سطل بریزین. پس از آب شدن یخا، سطل رو آبکشی کنین.

نابود کردن لکه چای و قهوه از ظروف چینی

واسه این لازمه مخلوطی از یه واحد سرکه و یه واحد نمک جفت و جور کرده و با اون فنجانا رو شست و شو بدین.

تمیز کردن مناطق دور از دسترس

واسه پاک کردن جاهایی که خیلی قابل دسترسی نیستن، اسکاچ یا اسفنج ظرفشویی رو با قیچی برش داده و به اندازه محل مورد نظر کوچیک کنین.

مقاله دیگر :   ۲۵ جمله زیبا از آلبرت اینشتین که شما را با تفکرات و حال و هوای ذهن او آشنا می کنند