مجله اینترنتی علمی و آموزشی کامیاب

مجله سرگرمی,مطالب جالب روز دنیا,سایت سرگرمی,مطالب جدید روز

گشتی در تریتیاکوف مسکو: موزه هنری بزرگ پایتخت تزارها

گالری تریتیاکوف مسکو رو باید یکی از قشنگتر ترین و بزرگ ترین موزه های هنری و از مقصدهای گالری گردی پایتخت تزارها شمرد. جایی که در محیطی دیدنی با معماری و دکوراسیون پر نقش و نگار، به مهمونی آثار هنری تاریخی و باشکوه عصر تزارها میریم. مسکو و سنت پترزبورگ (خوشگل ترین شهر قاره سبز) رو در فهرست مقصدهای گردشگری هیجان انگیز جهان قرار دادن و بخاطر این پیشنهاد می شه اگه تا همین چند وقت دیگه که خیلی هم دور نیس به فکر برنامه ریزی یه سفر باشکوه و پر خاطره به کشورای دور و بر ایران هستین، سفر به میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ رو یادتون نره که هم فاله و هم تماشا و واسه دانشجویان هنر، یه case study فوق العاده.

این موزه در سال ۱۸۵۶ میلادی به وسیله یه فعال تجاری معروف به نام پائول تریتیاکوف تاسیس شد و علاقه زیادی به جمع آوری آثار هنری داست. اون موزه ای که بعدا احداث کرد رو به دولت واگذار کرد و این موزه ملی شد.
از سال ۱۸۹۲ میلادی تا کنون بیشتر از یکصد ساله که اقدام نیکوکارانه تریتیاکوف در جمع آوری و نمایش آثار هنری، میلیونا گالری گرد رو به نگارخانه ایشون کشونده.

این فرد عاشق هنر، نیم قرن مشغول جمع آوری آثارهنری و سرمایه گذاری روی اونا در نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی شد.
یکی از دلایل اینکه این تاجر جوون عاشق هنر شد، ارث ۴ میلیون روبلی بود که از پدرش براش به جا موند. این نگارخانه رو یکی از بهترین موزه های هنری روسی در جهان می دونن و تنوع جذاب و عجیبی داره.
از نمادهای اسرار آمیز قرن دوازدهم میلادی گرفته تا شاهکارهای هنری تا قرن نوزدهم رو در خود جای داده.

یکی از نکته های خیلی مهم در نگارخانه تریتیاکوف مسکو، برچسب گذاری کلیه آثار به زبون انگلیسی و روسیه تا بیننده واسه آشنایی با آثار، مشکلی نداشته باشه. هر چند توضیحات بیشتر آثار در فضای مجازی به زبانای جور واجور در دسترسه. این موزه دارای دو ساختمون جداگونه س که شامل ساختمانی قدیمی با نمادها و نقاشیای قرن ۱۱ تا قرن ۱۹ و نمایشگاهی از آثار جمع آوری شده بعدی از قرن بیستمه.

در  این نگارخانه قشنگتر و شورانگیز هنری روسیه، هنر هزار سال گذشته جهان رو میشه در محیطی نه به بزرگی لوور پاریس یا گستردگی هرمیتاژ سنت پترزبورگ، بلکه در فضایی دوست داشتنی و کوچیک در گالری تریتیاکوف مسکو تماشاگر بود.

ازدید از گالری تریتیاکوف فرصتی باحال واسه تماشای روسیه از دریچه دیدگان هنرمندان بااستعداده. در  این موزه مجموعه هایی مهم از نقاشیای رئال روسی هست که نمونه هایی قشنگتر از هنر نو هستن. تماشای پرتره ها، چشم اندازه ها و تصاویر تاریخی به شما کمک می کنه تا فرهنگ روسیه رو بهتر درک و معماری روح اسرار آمیز روسیه رو حل کنین. این گالری جاذبه ای غافلگیر کننده واسه گردشگرانه و با بازدید از اون هنرمندان بزرگ روسیه رو کشف می کنین و به داستان پشت پرده هر کدوم از نقاشیای معروف گوش می سپارید.

مقاله دیگر :   افشاگری های مدیر سابق

گالری ترتیاکوف مسکو نشون دهنده شاهکارهای هنری روسیه و اگه علاقه به آثار هنری دارین بازدید از اونو نباید اصلا از دست بدین. بنای موزه در سالای ۱۹۰۲ تا ۱۹۰۴ میلادی در بخش جنوبی کاخ کرملین درست شد تا در برگیرنده  مجموعه های هنری با ارزش روسیه باشه.

معماری ساختمون گالری تریتیاکوف مسکو

حتی نمای ساختمون موزه هم جذابه و دیدنی چون به سبک افسانه های روسیه طراحی شده.
در زمان گشایش این موزه هر سال تعداد آثار بیشتر و بیشتر می شد طوری که ساختمانای بغل دستی هم به نگهداری آثار موزه اختصاص پیدا کردن. این گالری دولتی با بیشتر از ۱۰۰ هزار اثر شامل نمادها، نقاشیا، گرافیکا و مجسمه ها یکی از بزرگ ترین موزه های روسیه س و مجموعه های رئال اون از نیمه دوم قرن ۱۹ بهترین نمونه در کشور هستن.

بلیط و نشانی گالری تریتیاکوف

گالری تریتیاکوف یکی از محبوب ترین موزه های مسکوه و کسایی که علاقمند به بازدید از موزه ها هستن می تونن هر روز به غیر از دوشنبه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر به دیدن این موزه برن. واسه بازدید از موزه باید ۲۲۵ روبل هزینه پرداخت کنین البته هزینه ورودی کودکان ۱۳۰ روبله. رفت و اومد به گالری تریتیاکوف هم آسونه چون خیلی راحت می تونین از راه ایستگاه متروی Polyanka خودتون رو به موزه برسونین. سایت موزه تریتیاکوف مسکو رو در این دنبال کنین. نشانی موزه: Moscow, Lavrushinsky Lane, 119017 و ساعت  بازدید از ۱۰ صبح تا ۱۸ هستش.

در سفر به این موزه، نظراتا رو جدی بگیرین. اگه به دنبال همسفر در مسکو هستین، رو در نظر داشته باشین. رویدادهای رایگان گردشگران بین المللی مسکو گرد هم هر روز در اینترنیشن برگزار می شه.
سفر به روسیه اگه گروهی باشه، نیاز به روادید نداره. اگه فن کارت جام جهانی رو دارین، تا دسامبر ۲۰۱۸ سفر شما به روسیه بدون ویزا میشه.