مجله اینترنتی علمی و آموزشی کامیاب

مجله سرگرمی,مطالب جالب روز دنیا,سایت سرگرمی,مطالب جدید روز

افشاگری های مدیر سابق

غلامرضا میرحسینی تنها یه‌سال و نیم تونست روی صندلی مدیریت شبکه سه بشینه و با رفتن محمد سرافراز و اومدن علی‌عسگری به‌عنوان رئیس جدید سازمان صداوسیما به حکم مرتضی میرباقری، معاون جدید سیما جای خود رو به اصغر پورمحمدی داد؛ کسی که در اول دوره ریاست سرافراز به‌عنوان معاون سیما حکم میرحسینی واسه شبکه ٣ رو امضا کرده بود.

این مدیر قبلی چند ماه پس از برکناری صحبت‌های جالبی رو در مورد دوران مدیریتش بازگو کرده. شاید یکی از مهم‌ترین حاشیه‌های دوران مدیریت اون مصاحبه معروفی باشه که میرحسینی در اون گفته بود در شبکه ٣ بیشتر از اندازه به فوتبال بها داده می‌شه و باید کمی هم به ورزش‌های دیگه پرداخت، پس از اون بود که شایعه اختلافات شدیدش با فردوسی‌پور به گوش رسید و حتی در مقطعی گفته شد اون به دنبال تعطیلی برنامه «٩٠» است. اون بازم بر موضع قبلی خود وایس تاده و به نظرش فوتبال موجب گسترش بی‌اخلاقی واسه جوون‌ها شده و خیلی از خونواده‌ها نمی‌تونن به دلیل جو حاکم در ورزشگاه‌ها همراه فرزندان خود واسه تماشای فوتبال برن، درحالی‌که این موضوع در مورد دیگه ورزش‌ها صدق نمی‌کنه. میرحسینی بازم عقیده داره به دلیل گرایش مردم به موضوعات حاشیه‌ای، برنامه‌ای مثل «٩٠» اینجور محبوبیتی پیدا کرده: «راه و روش برنامه «٩٠» پرداختن به حاشیه‌ها با نگاه جذب مخاطب بود. اصلا به نظرم این نگاه خود عادل فردوسی‌پوره. به نظر من فردوسی‌پور و تیمش بیشتر نگاهشون پوپولیستی بوده.
به جای عادل فردوسی‌پور در این ١٧ سال اگه هرکی دیگری هم بود و این شم فردوسی‌پور رو داشت، موفق می‌شد.»

رسالت ٩٠ این نیس که دعوا راه بندازه

اون در ادامه درباره فردوسی‌پور می‌گوید: «عادل فردوسی‌پور مجری توانایی نیس و نواقصی داره.
فردوسی‌پور یه «اون»‌هایی داشت و فوتبال این پتانسیل رو داشت و این امکان رو واسه اون به وجود آورد که اون «اون»ها رو بروز دهد. اون اگه سراغ بسکتبال رفته بود، موفق نبود. بحث من تخریب عادل نیس.
برگ برنده عادل فردوسی‌پور هم پرداختن به حاشیه‌ها بود، اما رسالت این برنامه اینه که این دعواها رو در فوتبال پیش بیاره…»

یکی از مهم‌ترین حاشیه های برنامه «۹۰» در دوره مدیریت میرحسینی پخش نشدن مصاحبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در خاص‌برنامه شب یلدا بود. اتفاقات که موجی از انتقادات گسترده رو به تلویزیون وارد کرد.
میرحسینی درباره اون ماجرا اینجور توضیح می‌دهد: «فردوسی‌پور براساس روش قبلی که داشت (جداگونه بودن در روی آنتن بردن برنامه نود) مثلا بعضی افراد خاص رو در برنامه‌های نزدیک عیدش دعوت می‌‌کرد. مصاحبه با ظریف رو هم بدون هماهنگی با من انجام داد. البته با مدیر گروه تلفنی صحبت‌کرده بود. (پخش نشدن مصاحبه) واقعا ربطی به آقای ظریف نداشت و دلیل اصلی این بود که موضوع و شخص مصاحبه شونده بدون هماهنگی انتخاب شده بود. قرار بر این بود که عادل فردوسی‌پور فقط به فوتبال اونم فوتبال داخلی بپردازه.» اون می‌ گوید با اینکه پیشنهاد داده جای دیگری تلویزیون این مصاحبه رو پخش کنه اما سازمان صدا و سیما به انجام این کار تمایلی نداشته.

مقاله دیگر :   افراد پرمشغله باید از چه رژیم های غذایی تبعیت کنند؟

شهیدی‌فر رو به جای افخمی می خواستم

میرحسینی در ادامه می‌گوید در تلویزیون بعضی چیزها در بخش اختیار مدیر شبکه نیس و دستور از بالا میاد و مدیر شبکه موظف به انجام اون هستش با این حال اون تلاش کرد در دوره مدیریتی خود بعضی چهره‌هایی که مدت‌ها در تلویزیون اجازه فعالیت نداشتن از جمله فرزاد حسنی و رضا رشیدپور رو به تلویزیون برگرداند. البته به گفته این مدیر اسبق اون تنها دلایل خود رو واسه رفع ممنوع التصویری بعضی چهره‌ها ارائه داده ولی تصمیم اصلی رو دوش مدیریت کلان تلویزیون و از همه مهم‌تر حراست سازمان صدا و سیماست. میرحسینی این رو هم اضافه می‌کنه که بعضی ممنوع بودن‌ها در تلویزیون محدود و دارای زمان مشخصه اما بعضی حد نداره و اون‌ها که براشون سقف وقتی گذاشته نمی‌شه واسه رفع مشکل حتی به وسیله خود افراد هم پیگیری نمی‌شه.

جالبه که میرحسینی در این گفت‌و‌گو درباره نبود همکاری با شهیدی فر می‌گوید: «خودش نخواست. من با ایشون صحبت کردم واسه دو برنامه که می‌خواستیم مناظره بذاریم اما شهیدی‌فر گفت فعلا تمایلی ندارم.» اما میرحسینی که در زمان اون سری جدید برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی و حضور مسعود فراستی روی آنتن رفته می‌گوید گزینه اون واسه «هفت» افخمی نبوده:« شهیدی فر مد نظرم بود. حتی دوست داشتم جفت و جور‌‌ش رو شهیدی‌فر بکنه. افخمی از نظر من کرگردان و نویسنده خوبیه. براش احترام قائلم ولی از نظر اجرا مورد توجه من نبود.»

واحد تامین برنامه خارجی‌ تلویزیون ده پونزده میلیون دلار بدهکاره!

این مدیر در مورد اینکه به چه دلیل با وجود ساخت ده‌ها سریال خوب در سطح جهان تلویزیون حاضر نشده از اون‌ها استفاده کنه و مخاطبین بیشتری رو به سمت رسانه ملی جذب کنه جواب قابل تاملی می‌دهد: «در این مسئله خیلی چیزها دخالت داره.
الان هیچ شبکه‌ای در تامین برنامه خارجی‌اش موثر نیس.
یه واحدی به اسم تامین برنامه خارجی داریم که کارش تامین سینمایی و سریاله. اون واحد فکر می‌کنم ده پونزده میلیون دلار بدهکاره و هیچ شرکت به اون فیلم و سریال نمی‌دهد…البته این نگرانی هست اما خیلی از این سریال‌ها با شرایط ما همخوانی نداره. دیگه سریال‌هایی مثل دکتر دهکده تولید نمی‌شه و اگه هم تولید شه یا به ما داده نمی‌شه یا هزینه‌اش بالاست و یا شرط تسویه حساب اولیه داره.»