مجله اینترنتی علمی و آموزشی کامیاب

مجله سرگرمی,مطالب جالب روز دنیا,سایت سرگرمی,مطالب جدید روز

عکس های هوایی بی نظیری که به قیمت جان عکاس گرفته شده اند

عکاس با دل و شهامتی موسوم به «جین وو پرنسنا» به روشی عجیب و البته ستودنی به خلق تصاویر موندگار و دیدنی می پردازه. ایشون بدون هیچ هراسی از هلی کوپترهای در حال پرواز آویزون می شه تا بتونه عکسای هوایی خارق‌العاده ای به ثبت برسونه.

عکاسی هوایی یکی از پرمخاطره ترین سبکای عکاسی بشمار میره، البته واسه اون دسته از هنرمندانی که آثار خود رو با هواپیما یا هلی کوپتر خلق می کنن نه با پهپاد. هر چند عکاسی با پهپاد هم به مهارت و صبر زیادی نیاز داره.

فرودگاه LAX، لس آنجلس واقع در کالیفرنیا

«جین وو پرنسنا» در مورد این سبک از عکاسی بیان داشته که واسه گرفتن اینجور تصاویری باید همه شرایط درست و دقیق و کامل باشه. منظور از همه شرایط، آب و هوای صاف و غیرابری، برنامه ریزی دقیق و بدون اشکال، وسایل و لباسایی با کیفیت عالی و در آخر، لوازم کامل عکسبرداری هم اینکه طناب محافظ از جمله عواملی هستن که واسه عکاسی از درون هلی کوپتر لازم هستن.

هنرمند موردبحث که متولد کشور آلمان و ساکن لس آنجلسه واسه عکسای هوایی خود با سبک و راه و روش جدید و البته خطرناک، به معروفیت جهانی رسیده.

ساحل مایورکا، اسپانیا

«پرنسنا» عاشق مسافرت کردنه. اون در این مورد بسیار فعاله و یه ماجراجو و گردشگری حرفه ای هم بشمار میره. به ادعای خودش، انگلیسی زبون دوم این هنرمندِ خلاقه. البته چند ملیتی بودن پرنسنا هم در این بی تاثیر نیس.
والدین ایشون هر دو اهل کره جنوبی هستن، خود پرنسنا در کشور آلمان متولد شده و رشد کرده اما در آخر ساکن لس آنجلس شده.

مایورکا، اسپانیا

شغل اول هنرمند موردبحث به شکلی بوده که باید به مناطق جور واجور جهان سفر می کرده. اون به مدت ۱۲ سال مدیر برنامه ها و مربی یکی از چهره های سرشناس هالیوود بوده.
بخاطر این، تقریبا به همه کشورای جهان سفر کرده. در بین این مسافرتا پرنسنا با خودش فکر میکنه که ایکاش از تصاویر فوق‌العاده زیبایی که شاهدشونه عکس گرفته و اونا رو به قابایی موندگار تبدیل کنه.
در نتیجه به عکاسی روی آورده و کم کم یه عکاس حرفه ای می شه.

عکس هوایی مونتائوک، نیویورک

پرنسنا همیشه عاشق چالشای هنری که عکسای هوایی به دنبال دارن، بوده.
ایشون در رابطه به هنر خود بیان داشته که در این نوع از عکاسی علاوه بر خلاقیت و ابتکار شما باید با تکنیکای خاص کار خود هم آشنا باشین. یعنی هیچ کدوم از تصاویر هیچوقت بدون در نظر گرفتن فوت وفن و ابتکار نمی تونستن قشنگتر و چشم‌نواز از آب در بیان.

کاپو دی کونکا، کونکا دی مارینی سا، ایتالیا

عکسایی که این عکاسِ هنرمند به ثبت رسونده در همکاری با یکی از دوستانش که خلبان حرفه ای و باتجربه‌ی هلی کوپتره، بوجود اومده ان. هر دو اونا با جربزه زیاد به دل آسمون رفته و با کمک طناب و سیم و کابلای محافظ، در نقطه دلخواه در آسمون توقف کرده و عکس دلخواهشون رو ثبت می کنن.

نکته ستودنی در مورد پرنسنا اینه که بدون ترس از هلی کوپتر آویزون می شه تا شاتای دلخواهش رو بزنه.

عکس هوایی دو لویگی، ایتالیا

این هنرمند گفته این روش عکاسی، آدرنالین خالصه و در عین حال باید از خلاقیت خود هم بهره بگیرین. این در حالیه که از نظر تکنیکی هم باید آخر ظرافت، دقت و حواس‌جمعی رو داشته باشین تا در آمیزش مساوی ابتکار و فوت وفن، عکسی دیدنی و مهم ثبت کنین.

پرنسنا در حال عکاسی از لس آنجلس از داخل هلی کوپتر در آسمون

عکاسی هوایی دست عکاس رو واسه ثبت قابای جورواجور باز میذاره.
وقتی از داخل هلی کوپتر به بیرون خم میشین هم این وسعت دید افزایش بیشتری یافته و در نتیجه، انتخاب زاویه مناسب، راحت‌تر میشه. پرنسنا در این رابطه گفته، مخصوصا وقتی می خواین عکس عمودی ثبت کنین، به طور کامل به پایین خم میشم تا بتونم چیزی که می خوام رو در قاب تصویر بیارم.

مرکز شهر لس آنجلس، کالیفرنیا

عکاسی از داخل هلی کوپتر بسیار ترسناکه و همه وسیله و وسایل و عکاس باید به بدنه این وسیله نقلیه هوایی وصل باشن. ایمنی در این نوع عکاسی حرف اول رو می زنه.

فرودگاه لاکس لس آنجلس

عکاسی در آسمون با مشکلات زیادی همراه س. ممکنه باد در هوا جریان داشته باشه و موجب لرزش و تکون هلی کوپتر شه.
ممکنه در اثر بادهای شدید از چشمون فرد آب بیاد. هم اینکه، آویزون شدن از هلی کوپتر در حالی که پاهاتون کف وسیله قرار نداره، با آویزون شدن کامل از اون خیلی فرق داره.

عکس هوایی سانتا مونیکا، کالیفرنیا

با این توصیفات، پرنسنا آثار خود رو در «عکسای هوایی هنری» دسته بندی می شکنه. اون همیشه عاشق و مسحور رنگای خوشحال و تصاویر زیباست. ایشون باور داره که در این سبک عکاسی، برخلاف عکاسی مستند یا صنعتی، فرد آزادی عمل بیشتری داره.

مرکز شهر لس آنجلس

این هنرمند عکسای هوایی خود رو در اندازه های ۱۴۷×۲۶۱ سانتی‌متری چاپ کرده و به فروش میرسونه.

فاراگلیونی، کاپری، ایتالیا

فونتلینا کاپری، ایتالیا

فرودگاه LAX، لس آنجلس، کالیفرنیا

اون بازم در هالیوود چهره ای سرشناس و شناخته‌شده حساب می شه و از این رو، خریداران عکسای ایشون در این اندازه های بزرگ رو هم هنرمندان و چهره های شناخته شده هنری تشکیل دادن. از جمله میشه به لائورا واسور اشاره کرد که یکی از مشتریان ثابت آثار ویه.

استودیو یونیورسال، هالیوود، لس آنجلس، کالیفرنیا

فونتلینا، کاپری، ایتالیا

پرنسنا هم اینکه نمایشگاهی واسه عکسای هوایی خود برگزار کرده. اما نه تو یه فضای سنتی و معمولی. اون در این رابطه بیان داشته که من همیشه دوست داشتم خارج از چهارچوب فک کنم و عزممو جزم کنم بخاطر این، بدنبال روشی متفاوت واسه نمایش آثارم بودم. بخاطر این در هتل لین پارک ۴۵ شهر لندن نمایشگاه داشتم. یعنی به جای اجاره گالری، به سراغ یه هتل لوکس و با پرستیژ رفتم.

مارینا دل ری، کالیفرنیا

مایورکا، اسپانیا

مایورکا، اسپانیا

مایورکا، اسپانیا

مایورکا، اسپانیا

ونیس اسکیت پارک، لس آنجلس، کالیفرنیا

مقاله دیگر :   با «هاروارد»؛ دانشگاهی با درآمد های میلیارد دلاری آشنا شوید