مجله اینترنتی علمی و آموزشی کامیاب

مجله سرگرمی,مطالب جالب روز دنیا,سایت سرگرمی,مطالب جدید روز

افراد پرمشغله باید از چه رژیم های غذایی تبعیت کنند؟

در گروه آدمایی قرار دارین که شبا تا دیروقت بیدار هستین و در شبونه روز شش تا هفت فنجون قهوه و نوشیدنیای انرژی زا واسه افزایش سطح انرژی خود میل می کنین؟ تقریبا هر شب با دوستان تون بیرون از منزل هستین و غذاهایی چون پیتزا و همبرگر میل می کنین و بعد هم با خوردن یه شکلات به آخرین وعده غذایی خود پایان می دید؟

تحقیقات انجام پذیرفته بر رژیم غذایی و سبک زندگی مردم آمریکا نشون داده که ۷۰ درصد از مردم این کشور با اضافه وزن و چاقی درگیرن. این وسط افراد بسیار موفق در بیزنسای جورواجور هم به چشم می خورن. آدمایی که در زمینه های شغلی موفقیتای بزرگی رو هم بدست آورده ان.

بسته به اینکه اولویت تون در زندگی چه چیزایی باشن، موفقیت واسه تون معنا پیدا می کنه.
ممکنه بعضی موفقیت رو در کار و یه سریای دیگه در زندگی خانوادگی حساب کنن. اما بهتره بدونین که چیزی که میل می کنین می تونه بر هر دو راه نام برده تاثیراتی بزاره.

بزرگ ترین رقابت حالا زندگی شما در روبرو شدن با سلامت و رژیم غذایی تون چیه؟ بعضی در جواب به این سئوال می گن که عادت دارن در ساعات پایانی شب مقادیر زیادی خوردنی بخورن و واسه شون بسیار سخته که از این عادت خود دست بردارن. بر اثر همین عادت هم در حدود ۱۵ کیلوگرم اضافه وزن پیدا کردن.

شما در این روند تنها نیستین

چه یه تاجر موفق باشین و چه یه مادر خونه دار، ممکنه تصور کنین که همراه شدن سلامت و موفقیت در شغل با هم مغایرت دارن. شاید تا حالا بارها واسه تون پیش اومده که واسه به انجام رسوندن یه پروژه کاری، مقادیر زیادی کافئین، نوشیدنیای انرژی زا و شکر مصرف کرده باشین تا بتونین، به مغز خود واسه کارکرد بهتر سوخت رسانی کنین.

در واقع شما با این کار سلامتی تون رو فدای انجام یه کار بزرگ کردین. بزرگ ترین دلیلی که پشت اینجور کاری هست، نبود داشتن وقت کافیه. بعضی از کارشناسان، مراجعه کنندگان خود رو مجبور به پیروی از یه رژیم سلامت غذایی کرده و صرفنظر از اینکه فرد در کجا باشه، ایشون رو راضی به انجام فعالیتای بدنی و ورزش هم می کنن. یکی از پیشنهادهای اونا حذف وعده های غذایی در ساعات پایانی شبونه روزه.

اگه می خواین در تموم روز حال عمومی بهتری رو تجربه کنین بهتره پرخوریای آخر شب خود رو کنار گذاشته و از مصرف غذاهای پرحجم و شیرین در این زمان هم دوری کنین.

با کم شدن مصرف کربوهیدرات و جانشین کردن چربیای سالم می تونین به بدن در سوزوندن چربیا و افزایش سوخت و ساز کمک کنین.

رژیم غذایی یه فرد بسیار پرمشغله باید چیجوری باشه؟

مصرف مواد قندی کمتر: مصرف مواد قندی، آرد و کربوهیدراتای فرآوری شده رو کنار بذارین.

مصرف کمترین اندازه کربوهیدرات: اگه می خواین که وزن تون کاهش پیدا کرده و از نفخ شکم هم رهایی یابید، بهترین کار اینه که اندازه مصرف روزانه کربوهیدرات رو به ۸۰ گرم کم کنین. با این کار به بدن کمک می کنین که واسه گرفتن انرژی از ذخیره چربی موجود خود استفاده کنه.

مقاله دیگر :   هر آنچه که در مورد اختلال کم توجهی-بیش فعالی باید بدانید

پروتئین کافی: واسه برطرف کردن اندازه گرسنگی تون بهترین گزینه اینه که به اندازه کافی پروتئین استفاده کنین.

مصرف بالای چربیای به درد بخور: برخلاف تصورتون، چربی باعث چاق شدن شما نمی شه.
بلکه یادتون باشه که می تونه در سوزوندن چربی بدن تون هم اثر داشته باشه. اگه به اندازه کافی پروتئین استفاده کنین و اندازه کربوهیدرات رو پایین بیارین، می تونین چربی رو به رژیم غذایی خود اضافه کنین.

شکلای جور واجور ترکیبات «اُمگا ۳»، روغن نارگیل، بعضی از شکلای جور واجور کره ها، زرده تخم مرغ، چربی بدست اومده از حیواناتی که فقط از سبزیجات تغذیه می کنن و شکلای جور واجور آجیلایی چون گردو، ماکادامیا یا فندق استرالیایی بسیار به درد بخور هستن.

سبزیجات فراوون: هر اندازه رنگ این سبزیجات سبزتر باشه بهتره. سبزیجات سبز دارای یه جور ترکیب شیمیایی گیاه های به نام «فیتوکمیکال‌ها» هستن که در مقابله با بیماریا بسیار موثر عمل می کنه.
تنها مراقب دریافت بیشتر از اندازه کربوهیدارت در سیب زمینی سفید باشین. یادتون باشه که سیب زمینی سرخ شده در گروه سبزیجات قرار نمی گیره.

تعادل در مصرف میوه: میوه هایی مثل شکلای جور واجور بریا که قند کمتری دارن گزینه های مناسبی هستن. از اونجا که میوه ها هم دارای مقادیر زیادی قند هستن، باید در مصرف اونا هم تعادل وجود داشته باشه.

ماهی: اولین و بهترین منبع دریافت «اُمگا ۳» ماهیه. ماهیایی که مثل «ساردین» اندازه های کوچیک تری دارن، جیوه و مواد سمی موجود در اونا هم کمتره. شکلای جور واجور ماهیای سالمون هم گزینه های بسیار مناسبی به حساب میان. اره ماهی یا بقیه ماهیایی که از دریاهای شیلی صید می شن به دلیل دارا بودن مقادیر فراوون ید در اونا، بدترین شکلای جور واجور ماهی به حساب میان.

گوشت و مرغ: بهترین شکلای جور واجور اون، حیوانات گیاهخوار هستن. اگه جفت و جور اینجور شکلای جور واجور گوشت واسه تون گرون س دست کم از شکلای جور واجور غیر هورمونی اون استفاده کنین.

اورگانیک: در نظر داشته باشین که غذاهای تازه و محلی باید اصلی ترین بخش رژیم غذایی تون رو تشکیل بده.

چیزی که باید از اون دوری کنین: همون طور در مورد قبلی هم گفته شد تا اونجا که واسه تون امکان داره به مصرف غذاهای اورگانیک، روی بیارین. از نگهدارندها، افزودنیا خصوصا رنگای افزودنی و شیرین کننده های شیمیایی دوری کنین.

وقتی که مصرف مواد قندی رو کم یا به طور کامل حذف می کنین فقط در طول ۲ تا ۳ هفته اول، دشواریایی رو متحمل میشین و بعد به این روند عادت می کنین. در این رقابت بنا نیس که غذا خوردن رو کنار بذارین بلکه باید غذاهای به درد بخور رو در ساعات مناسب تری بخورین.