مجله اینترنتی علمی و آموزشی کامیاب

مجله سرگرمی,مطالب جالب روز دنیا,سایت سرگرمی,مطالب جدید روز

دلایل تعبیه سوراخ روی در خودکار

توقع ما از علم اینه که واسه مشغولیتای بزرگ ذهنی بشر استفاده کرده شه.
مانند ایده ای که در اون مطرح می شه جهان تنها یه هولوگرام بزرگ الجثه س و یا ایده هایی که پای مسائل جدی فیزیک به شکل مقاله های جدید به میدون علم باز می کنه و اینا وقتیه که ما خیلی هم اراده آزاد خود رو نمی تونیم وارد جریان کنیم.

بعضی ایده های بسیار باحال وجود دارن که هر روز در زندگی با اونا برخورد می کنیم.
اپلیکیشنای جدیدی وارد بازار می شن که بسیار مهم و کاربردی ان و این موضوع رو به خاطرمان می آوردن که کاربرد هر کدوم از این ابداعات چه چیزایی می تونن باشن. مثلا مثال ساده وجود یه سوراخ بر سر خودکارهای بیک رو در نظر بگیریم.

شاید تا حالا به این موضوع فکر نکردین. اما توجه کردین که در طراحیای نوعای جورواجور خودکارها به این نکته توجه شده که اندازه فشار وارد بر جوهر داخل خودکار مناسب باشه و طوری طراحی شده باشه که زود خشک نشه. بله وجود چاله ای در سر خودکار دلیل می شه، وقتی که سر خودکار رو روی اون می ذارین، فشار هوا در وضعیت مناسبی قرار گیرد اما دلیل دیگری هم واسه تعبیه این چاله در سر خودکار هست و اون اینه که جلوی خیلی از خفگیا گرفته می شه.

این تنها شما نیستین که علاقه به گاز زدن سر خودکارتان رو دارین، بلکه بسیاری دیگه هم این کار رو انجام میدن.
این عادت در بعضی مواقع دلیل می شه که خودکار یهویی بلیعده و وارد نای شه که خطر مرگ رو هم می تونه به همراه داشته باشه.

مقاله دیگر :   ولین کوساما؛ نابغه جوان اندونزی با ۱۱ مدرک دانشگاهی

تعبیه سوراخ بزرگی در سر خودکارهای شرکت خودکار بیک، باعث می شه که حتی اگه در وقتی این اتفاق هم بیفته، فرد بتونه تنفس کنه و راه تنفس اون از راه همین سوراخ باز بمونه. ساده تر بگیم با این طراحی ساده، خیلی از زندگیا ادامه پیدا می کنه.

علاوه بر دلایل گفته شده، وجود این سوراخ دلیل می شه، از نشت جوهر خودکار هم جلوگیری بشه. شرکت ساخت خودکار بیک در این باره میگه، خودکارهای ما از استاندارد جهانی برخورداره تا خطر خفگی خصوصا بین کودکان در مواردی که قبلا به اون اشاره کردیم، کاهش پیدا کنه.
سر بعضی از خودکارهای این شرکت، مانند نمونه ای که در خودکارهای کریستال بیک (BIC Cristal) استفاده شده، سوراخ کوچیکی داره که امنیت بیشتری رو جفت و جور کرده.

از اینکه از اینجور تکنولوژی ساده ای در زندگی روزمره تون استفاده می کنین، تحت تاثیر قرار نگرفتید؟ در پنجره هواپیما هم داستان تقریبا به همین منواله. در فواصل بین بیرون و داخل هواپیما، سوراخایی تعبیه شده که می تونه فشار داخل و خارج اونو در وضعیت بهتری واسه مسافران بذاره. در واقع باید گفت بعضی وقتا به کار گیری تکنولوژی بسیار ساده اما کاربردی می تونه در زندگی روزانه ما شگفتیایی رو به وجود آورد.