مجله اینترنتی علمی و آموزشی کامیاب

مجله سرگرمی,مطالب جالب روز دنیا,سایت سرگرمی,مطالب جدید روز

گزارش جالب روزیاتو از اینستا نوشته های مجریان تلویزیون

جامعه اطلاعاتی ایران، حالا بیشتر از ۴۵ میلیون نفر کاربر داره که طبق آمارها، شمار خیلی از اونا به تلفن هوشمند مجهز هستن. از این تعداد، بیشتر از ۲۰ میلیون نفر، کاربر تلگرام هستن و تعداد اعضای شبکه اجتماعی اینستاگرام هم روز به روز در حال زیاد شدنه.

پس از پیام رسان تلگرام و واتس آپ، اپلیکیشن اینستاگرام، یکی از پر مخاطب ترین اپا در ایران حساب می شه.
اینستاگرام، از جمله شبکه های اجتماعی فعال چند سال گذشته هستش و محبوبیت اون تا جایی زیاد شده که درصدی از هموطنان، با اون به بستر رفته و حتی بیدار می شن.

به کار گیری اینستاگرام، سبک زندگی خیلی از شهروندان رو در برابر تغییرات اساسی کرده. بعضی از این روش، درآمدای میلیونی ماهانه دارن و یه سریای دیگه هم، از راه اون، به بازاریابی و تبلیغات غیر مستقیم کالا و خدمات خود می پردازن.

اینستاگرام، امروزه تموم اقشار جامعه ایران رو با خود همراه کرده. از والیبالیستا، کشتی گیرا و هنرپیشهای سینما گرفته تا فعالان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی مجریان تلویزیون. همه و همه در تلاشند از راه این رسانه جمعی رایگان، بخشی از زندگی خود رو به صورت عمومی یا خصوصی به دوستان، آشنایان و طرفدارانشان، معرفی کنن.

در این شبکه، همیشه فالوئر بیشتر، نشون دهنده معروفیت و محبوبیت نبوده و نیس.
اما به هر حال، سبک زندگی دیجیتالی که اینستاگرام مشوقش شده، دلیل پدیدآمدن چهره های معروفی شده که از اونا به عنوان «سلبریتیای کاذب» نام می برن.

به هر حال، اینستاگرام راهی واسه بیشتر دیده شدن و به اشتراک گذاشتن بخشی از زندگی روزانه بوده و فرصت رد و بدل کردن اطلاعات و ارتباطات رو واسه ۵۰۰ میلیون مخاطب خود جفت و جور کرده. از جمله قشرایی که در این فضا، به اطلاع رسانی و به اشتراک گذاری محتوای دیجیتال مشغول هستن، میشه مجریان صدا و سیما رو نام برد که به واسطه معروفیت رسانه ای، در این شبکه هم با استقبال کاربران مواجه شدن.

سرویس اینستاگردی ما واسه اولین بار، نگاهی خاص داره به سبک زندگی دیجیتالی مجریان ایرونی اینستاگرام تا نگاهی داشته باشیم به اینستا نوشته های این عزیزان از رامبد جوون تا آزاده نامداری در این شبکه عکس محور.

با ما در این گزارش باحال همراه باشین.

گشتی در نگرانیای زیست محیطی سودابه حسنی دخت

سودابه حسنی دخت، یکی از مجریان مسلط و همیشه خندان شبکه خبر سیما هستش که از یه مدت که به اینستاگرام اومده، بیشتر از ۲۰۰ پست به اشتراک گذاشت. ایشون حالا بیشتر از ۱۶ هزار مخاطب داره و از این رسانه واسه اطلاع رسانی درباره نظرات، دیدگاه ها و انتقادات خود درباره مسایل جورواجور بهره میگیره.

با اینستا نوشته های خانوم حسنی دخت میشه به پشت صحنه شبکه خبر رفت و از چند و چون برنامه سازی در این شبکه باخبر شد.

اون در اینستاگرامش، هم به گذشته نگاه داره هم به حال و هم به آینده. خانوم حسنی دخت،‌ بارها تصاویری از دوران  دانشجویی خود رو به اشتراک گذشته و انگار اهل نوستالژی باشه. هم درباره موضوعات روز جامعه و سیاست و فرهنگ می نویسند و هم از نگرانیای زیست محیطیش میگه و نسبت به آینده اخطار میده.

گر چه ایشون، کارشناسی ارشد روابط بین الملل در دانشگاه خونده و مجری یه شبکه خبری بین المللیه، اما اینستا نوشته های بسیاری درباره مقولات زیست محیطی و حفاظت از طبیعت داره که ما رو به یاد اینستاگرام لئوناردو دی کاپریو میندازه.

استفاده چهره های هنری و رسانه ای از اینستاگرام واسه اعلام چیزای مهمی که جامعه با اون دست به گریبانگیره، می تونه نقش مهمی در ارتقای آگاهی فکرا عمومی درباره این مقولات باشه که محیط زیست، یکی از اونا به نظر می رسه.

خانوم حسنی دخت، اینستا نوشته های بسیاری درباره توجه به مسائل زیست محیطی داره که نمونه اش رو در تصویر بالا مشاهده می کنین. ایشون زیر این پست نوشت:

کره زمین، بدون آب، قطره ای که مشاهده می کنین، در واقع مقدار کل ۤآبای کره زمین و قطره کوچیک، آبای شیرینه . صرفه جویی در مصرف آب رو جدی بگیریم.

ایشون در جای دیگری، تصویری باحال رو منتشر می کنه که خود، نیاز به توضیح زیادی نداره و زیرش نوشت:

. . .فقط بذارین زنده بمونم . . .

اون علاقه زیادی به مادران داره و درباره مادر، چند پستی منتشر کرده که نمونه اش رو در تصویر زیبای زیر می بینین:

ای کاش، مرکز اهدای جوونی هم بود، اون گاه تموم جوونی ام رو اهدا می کردم، به اون زنی که تموم جوونی اش رو پای من گذاشت. فدایت مادر.

حدود ۵ ماه پیش بود که ایشون در پستی، از طرفدارانش خواست که واسه جلوگیری از قطع درختان سسعی کنن.

البته خانوم حسنی دخت، به موضوع روان شناسی و ارائه صحبتای عاقلانه هم چون اینستا نوشته های پرویز پرستویی هم علاقه داره . مثل تصویر زیر که زیرش اینجور نوشت:

روی زمین، چیزی بزرگ تر از آدم نیس و در آدم چیزی بزرگ تر از فکر اون نیس.

اینستا نوشته های خانوم حسنی دخت رو در این نشانی دنبال کنین. با امید به اینکه نگاه ایشون به محیط زیست، در دیگه اینستا نوشته های مجریان و هنرمندان و سیاسیون ایرونی هم مشاهده شه.

رضا رفیع همیشه خندان

رضا رفیع، مردی که هر جا نامی از طنزه، نام نامی رفیع آقای رفیعی از دیار قند پهلو می درخشه . . . رضا رفیع، شاید خندان ترین مجری یه دهه گذشته صدا و سیما، فردیست که با قند پهلوی شبکه آموزش و برنامه های جور واجور رادیویی، مخاطبان زیادی داره و حالا پشت تریبون مراسما و همایشای بسیاری هم به عنوان مجری، حضور فعال داره.

رضا رفیع همونجوریکه در گزارشان هفتگی اینستاگردی ما هم عنوان کردیم، از جمله مجریان خوش ذوق صدا و سیما حساب می شه که از اینستا نوشته های پر و پیمانی هم چون برنامه های طنزش برخورداره. اون در اینستا نوشته هاش، از خاطرات و نوشته ها و بیانات بزرگان ادب و فرهنگ و معرفت سخن میگه و اگه هم خاطره ای میگه،‌ به دنبال پیامیه.

هم چون پیامی که عکاسان اجتماعی در شکار لحظات، به دنبال انتقال اون مفاهیم به بیننده هستن. به هر حال، رضا رفیع طنز پرداز و خندان این روزا، در هر محفل و مجلسی که میره، فرا خور اون اتفاق، عکس جفت و جور می کنه و به واسطه اون، پستی در اینستاگرامش منتشر می کنه که نمونه اش می شه، تصویر زیر.

رضا رفیع سلفی باز خندان، اینستاگرامش رو پر از تصاویر خندانش کرده و بخاطر این، زیر این تصویر هم مطلب طنزی نوشت که خوندنش، پر از اطلاعات رسانه ایه:

سخته واسه هر کسی که دوستان جون و صمیمیان عزیزش رو در بستر مریضی و مریضی ببینه. اما واسه همه هست و دعا می کنیم که واسه هیچکی نباشه. حاج امیر خرمشاهی، از جفت و جور کننده های کاربلد و پیشکسوت صداوسیماست. سالهای متمادی در این رسانه زحمت کشیده و در مقام ارائه برنامه هایی منظم و به درد بخور و موثر، استرسا و اضطرابای جور واجور کاری و همکاری رو به جون خریده و اگه مریض نشه، جای تعجبه!…

ان شاءالله با رسیدگیای خوب کادر پزشکی و پرستاران خوب و خوشدل بیمارستان آتیه، هرچه زودتر، صحت و سلامت به وجود ذیجود امیر جفت و جور کنندگان رسانه، برمی گرده و باز تماشاگر حضورشون در برنامه «روزآمد» شبکه تهران (سلام تهران قبلی!) هستیم.

برنامه ای چندساله که از اول آبانماه، دوباره از سرشب به سرصبح میره و صبحگاهی می شه.
و پا تو کفش اخبار ما هم به هکذا. امیرخرمشاهی، عشق خاص و دوستانه ای به امام هشتم، امام رضا(ع) داره.
هر روز صبح، در “سلام تهران”ش، راس ساعت ۸ بامداد، برنامه واسه چند لحظه به سلام خاصه حضرت اختصاص پیدا میکرد.

واقعا، امیر و عوامل، از فراز هزار کیلومتر راه، هر صبح، دست ارادت بر سینه می نهادند و در آستان کرامت و بنده نوازی اش عرض می کردن: السلام علیک یا علی بن موسی الرضا….. و چون به دیدارش رفتم، تا تصویری از گنبد و بارگاه نورانی امام هشتم رو در دستم دید، روی همون تخت بیمارستان، اونو دوستانه به سینه فشرد و گفت: آخ جااااانم…… و حس قشنگی آمیخته با لبخند و اشک در نگاش داشت.

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم به دو عالم ندم لذت مریضی رو در همین بیمارستان، پرستاران خوبی هستن که از بینندگان بخش «پاتوکفش اخبار» من بودن و هستن. برنامه ای که اگه تشویق و پشتیبانی و صبوری حاج امیر ما نبود؛ شکل نمی گرفت و اگه هم می گرفت، این همه سال ادامه پیدا نمیکرد. با درک و دریافت درستی که از ضرورت وجود طنز فاخر در رسانه ملی داره؛ تا جایی که تیغش بریده و خرش رفته (!)؛

در این هفت هشت سال، تیر و ترکشای طنز پاتوکفش اخبار منو سپر گشته و مراقب و مواظب بوده تا واسه اون اتفاقی نیفتد و کسی به خاطر دستمالی، قیصریه رو به آتیش نکشد یا واسه مویی، ترک پوستین نکنه. ده پونزده سال‌گذشته، بارها مهمون برنامه های جور واجور تلویزیون می شدم؛ اما این فقط جناب خرمشاهی عزیز و تیزبین بود که جنبه رسانه ای منو کشف کرد (البته اگه چیز قابل کشفی در کار بوده باشه و پشیمون نشده باشه!) و قرص و قایم ازم خواست تا در تلویزیون بمونم و با تموم شرایط من موافقت کرد.

آقای رفیع همونجوریکه در تصاویر بالا مشاهده می کنین، با چهره های جور واجور هم سلفی گرفته و البته زیر اونم،‌ توضیحات جالبی نوشت که به موردی می پردازیم:

کی شایع کرده که از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، فقط علی دایی تونسته خوب از کله اش استفاده کنه؟! مگه موفقیت فقط کله زدن به توپ و میلیاردر شدنه؟…نمونه اش همین جشنواره علمی «فن آورد» که بانیان اصلی اش چند نفر از دانشجویان با استعداد شریف ان که دور هم جمع شدن و استارت کار رو زدن.

مقاله دیگر :   قرارداد جدید تجارت آزاد آمریکای شمالی؛ پیروزی برای دونالد ترامپ یا جاستین ترودو؟

حالا داره میره که به عنوان یه جشنواره ملی در بخش کشف و شناسایی استعدادها و ظرفیتای علمی و کاربردی جوون کشور، مطرح شه.
فن آورد به قول آقای دکترعلی آقامحمدی، رئیس کمیسیون علمی و راهبردی مجمع تشخیص مصلحت؛ واسه کشف و استخراج معدن شکل نگرفته، بلکه با این هدف ریشه ای قالب ریزی شده که کشف و شناسایی استعدادهای علمی رو در اولویت کار بذاره.

رضا رفیع خندان، به هر حال هم چون کیم کارداشیان، عشق سلفی بازیه و بخاطر این، سلفیای زیادی با چهره های هنری و سیاسی و اجتماعی گرفته که در زیر مشاهده می کنین.

با امید به اینکه سلفیای خندان و اینستا نوشته های طنز گونه خوش ذوق آقا رضا، در دیگه اینستا نوشته های سلبریتیای کشور و دیگه مجریان تلویزیون هم، مشاهده شه.

اینستا نوشته های رضا رفیع رو در این نشانی دنبال کنین که ۳۶ هزار مخاطب داره.

رامبد جوون ۴ میلیونی!

رامبد جوون، مجری طنز پرداز و موفق شبکه نسیم که با خنداونه اش در چند سال گذشته، گوی سبقت رو حتی از عادل خان فردوسی پور فوتبال الممالک هم ربود و ظرف ۲ سال گذشته تونست بیشتر از ۴ میلیون فالوئر به سمت خود جذب کنه.

رکوردی که فاصله زیادی با مجریان معروف دنیا نداره و البته با ارتش ۵ میلیونی بهنوشیا (بهنوش بختیاری).

رامبد جوون، در اینستا نوشته های خود، بخشایی از برنامه خنداونه رو به اشتراک میذاره و زیر اونا، توضیحات جور واجور ارائه می کنه.
ایشون معمولا، مهمون روز آینده رو شب در پستی در اینستاگرام به اطلاع هوادارانش در سراسر جهان میرسونه.

سلفی با مهمانان که از طیفای جور واجور ورزشی و علمی و فرهنگی و هنری و سیاسی هستن و انتشار پشت صحنه ای از برنامه ها، از جمله مواردیه که رامبد خان در اینستاگرامش به اطلاع طرفداران پر و پا قرص برنامه میرسونه.

یکی از کارای باحال رامبد در اینستا نوشته هاش، ارائه موضوعات عامیانه با زبون و سبک باحال با هدف آموزش و اطلاع رسانیه که از اون جمله میشه به تبلیغ کارای خیرخواهانه، نیکوکاری، پشتیبانی از محیط زیست و تکریم قشرهای جور واجور جامعه اشاره کرد و در زیر دو نمونه رو میبینیم.

پست بالا بیشتر از ۲۳۰ هزار لایک گرفت.

ایشون زیر این پست نوشت: کتاب رو بخونیم، پیشنهاد کنیم و هدیه بدیم.

یا زیر پست بالا نوشت: کمک به بچه گونه پروانه ای رو یادمون نره.

در تصویر بالا، رامبد در کنار مهمون برنامه و جناب خان میبینیم که معمولا از این تصاویر در اینستا نوشتهاشون بسیار دیده می شه.
رامبد بیشتر از ۱۳۶۰ پست رو به اشتراک گذاشته که رکوردی در میان مجریان صدا و سیما هستش.

به هر حال، رامبد جوون در فهرست ۵ صفحه پر بیننده ایرونی در اینستاگرام قرار داره و به نظر می رسه پس از ایام صفر هم، با شروع برنامه خندوانه، ‌تماشاگر ارتقای تعداد مخاطبان این صفحه به سمت رکورد ۵ میلیونی بهنوش بختیاری باشیم.

رامبد رو در این نشانی دنبال کنین.

صبا راد

خانوم صبا راد، مجری سرشناس برنامه به خونه بر می گردیم شبکه ۵ سیما، یکی از مجریان پر مخاطب این روزای اینستاگرام هستش که بیشتر از ۱۹۰ پست هم در صفحه رسمی خود به اشتراک گذاشته و بیشتر از ۲۳۰ صفحه رو هم فالو کرد.

از راه صفحه خانوم راد، میشه بخشایی از برنامه و گوشه هایی از پشت صحنه زندگی ایشون رو در طول هفته و ماه دید.

صفحه اون پر از بخشای از ویدئوای اجراهای ایشون در شبکه ۵ سیما هستش که معمولا با پیامای روانشناسی و خانوادگی هم همراه می شه.

خانوم راد متولد ۱۳۵۸ه و چند سال پیش ازدواج کرد که درخشش زیادی در رسانه های خانوادگی و فضای مجازی داشت.

ایشون علاقه زیادی به زبون و ادب پارسی داره و اشعار نو هم بسیار در اینستا نوشته های خود به کار می بره. ایشون زیر عکس زیر نوشت:

به خداحافظی تلخ تو قسم نشد که تو رفتی و دلم ثانیه ای بند نشد لب تو میوه ممنوع ولی لبهایم هر چی از طعم لب سرخ تو دل کنه نشد با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکی، هیچکی اینجا به تو مانند نشد هر کسی در دل من جای خودشو داره جانشین تو در این سینه خدا نشد خواستن ازت بگن شبی شاعرها عاقبت با قلم شرم نوشتند: نشد!

خانوم راد رو باید مثل پرویز پرستویی، عاشق تصاویر پرتره دونست که در زیر، مواردی رو مشاهده می کنین.

صبا راد ۱۳۵ هزار مخاطبی رو در این نشانی دنبال کنین.

مژده لواسانی

خانوم مژده لوسانی رو آدمایی که شبکه ۲ سیما رو به خصوص پس از خبر ۲۰:۳۰ در چند سال گذشته تماشا کردن می شناسن. مجری محجبه ای که برنامه های چالشی بعضی وقتا زنده رو با مهمانان سرشناسش از طیفای جور واجور برگزار می کنه و مخاطبان زیادی چه در شبکه ۲ و چه اینستاگرام داره.

اون تونسته با ۷۸۸ پست،‌ بیشتر از ۱۷۷ هزار فالوئر به دست بیاره که در بین مجریان تلویزیون یه رکورد حساب می شه.

اون در صفحه خود، تصاویری از پشت صحنه برنامه های رادیویی و تلویزیونی رو به اشتراک میذاره که ده ها هزار لایک و هزاران کامنت رو براش داره.
اینستا نوشته های خانوم لواسانی، تم مذهبی و فرهنگی داره به خاطر همین، در تصاویری که به اشتراک میذاره،‌ موضوعات مذهبی زیاد دیده می شه.

البته اون علاقمند سلفی هم بوده و یکی از سلفی هاش با شبنم قلی خانیه که در زیر مشاهده می کنین و درباره اش نوشت:

بعد از روبراهِ امشب، با دوست بسیار مهربون و نازنینم شبنم قلی خانی- عیدتون هزاران بار مبارک خاصه سادات گرانقدر که بزرگترین افتخار زندگی یعنی نشونِ سیادت رو دارن و از خاندان مطهر اهل بیت علیهم السلام هستن و من بزرگترین حسرت زندگیم، نداشتنِ این نشون مقدسه.

خانوم لواسانی، نوستالژی بازه و بعضی وقتای playback به گذشته هم می کنه.
مثل تصویر روز اولی که به مدرسه رفت و در تصویر زیر مشاهده می کنین.

اون درباره این پست نوشت:

چند سال از این تصویر، از این خاطره می گذره، حدود بیست سال گذشته و من اما هنوز اول مهر فقط همین سکانس از صبحِ اول مهر جلوی چشمام، اکران دوباره میشه! و انقدر روشن و واقعیه که انگار همین الان دوباره اتفاق افتاده و من دوباره میتونم به اون روز برگردم… مثل همه ی کلاس اولیا، توی خونه گریه کردم اما به مدرسه که رسیدم، دست دخترک رو گرفتم، بهش لبخند زدم و باهاش دوست شدم…مثل همه ی زندگیم،که لبخند میزنم و فراموش می کنم.

خانوم لواسانی رو باید یکی از جوون ترین و موفق ترین مجریان صدا و سیما دونست که با امید به اینکه به اطلاع رسانی تخصصی در اینستاگرام ادامه بده.

مژده خانوم رو در این نشانی دنبال کنین.

آزاده نامداری

به هر حال، نام آزاده نامداری همیشه در کنار همسر سابقش فرزاد حسنی مطرح می شه که با اون پست جنجالی اینستاگرامی آزاده خانوم در چند سال پیش، فضای جنجالی بسیاری کنارش شکل گرفت. به هر حال پس از اون تراژدی، ایشون با سجاد عبادی ازدواج کرد و یه چند وقت پیش هم فرزندشون به نام گندم بدنیا اومد و اینم عکس جدیدی که ایشون از اتاق گندم خانوم به اشتراک گذاشت.

ایشون درباره تصویر بالا نوشت:

سپاس فراوون از بیان لطف همتون دوستان پرمهرم که توی روزهای گذشته حال خوبمو خوبتر کردید و عذر تقصیر از اینکه بخاطر شرایط خاص نتونستم پاسخگوی همه باشم. پنجم پاییز امسال گندم ما بدنیا اومد و بسیار خوشحالم که این حس متفاوت رو با شما تقسیم کردم، ممنونم که درهمه شرایط کنارم هستید.

بااحترام #آزاده_نامداری#سجاد_عبادی#گندم_عبادی.

خانوم نامداری الان با ۲۴۵ پستی که به اشتراک گذاشته، بیشتر از ۳۶۵ هزار فالوئر داره و از پر فالوئرترین مجریان خانوم صدا و سیما هستش.

ایشون در اینستاگرامش از هر دری سخن میگه، حتی از فیلم جدید اصغر فرهادی که به منتشر کردن تصویر بالا درباره اش نوشت:

…. اولین شبهایی که فیلم«فروشنده» درکشورمان اکران شد و همه طاقتشان سرآمده بود برای دیدن این فیلم، طوری که حتی بعضی بلیط های اول صبح گرفته بودن، در اولین اکران ما به لطف مسعود نجفی دوست خوبم موفق به دیدن فیلم در اولین سانس در ساعت دوازده ونیم شب شدیم، حالا که مدتیه از اکران میگذرد شکلای جور واجور نقدها به اون انجام شد و در نهایت «فروشنده» نماینده ی ایران برای شرکت در اسکار شد.

دوست دارم بنویسم که فروشنده تا چه حد اخلاقی و انسانیه و آثار جناب فرهادی چقدر رو به رشده، فیلمی که در عین سادگی بسیار عمیقه و به قول دوستان درست لحظه ای که تموم می شه تازه شروع شده، و ذهن آدم رو به چالشی می اندازد که انگار رقابت زندگی اونه، درهرحال تبریک به سینمای ایران و اصغر فرهادی و امیدوار به حضور پررنگش.

یکی از پستای باحال اون با نیوشا ضیغمی بود که در کمپین قانونی فیلم ببینیم منتشر شد و در زیر تصویرش رو توجه می کنین.

آزاده نامداری رو در این نشانی دنبال کنین.

نجم الدین شریعتی

و آخر نوبت نجم الدین شریعتی رسید که چند سالیه با برنامه سمت خدا شبکه سوم سیما، مخاطبان زیادی رو به سمت برنامه های مذهبی رسانه ملی کشونده. اون پستای مذهبی با تم فرهنگی میذاره و البته بخشی از سبک زندگی خود رو هم در این صفحه به اشتراک میذاره.

ایشون رو در این نشانی دنبال کنین که ۶۶ هزار مخاطب داره.

حسین وکیلی

از دیگر مجریان اینستا باز صدا و سیما میشه به حسین وکیلی اشاره کرد که از مجریان طنز پرداز شبکه یزده.

حسین وکیلی رو در این نشانی دنبال کنین که ۱۴ هزار مخاطب داره.