مجله اینترنتی علمی و آموزشی کامیاب

مجله سرگرمی,مطالب جالب روز دنیا,سایت سرگرمی,مطالب جدید روز

۲۵ جمله زیبا از آلبرت اینشتین که شما را با تفکرات و حال و هوای ذهن او آشنا می کنند

در طول تاریخ، جهان محققان و محققان بسیار زیادی رو به خود دیده، اما به جربزه میشه گفت که هیچ کدوم از اونا نتونستن جایگاه آلبرت اینشتین رو پیدا کنن. فیزیکدان آلمانی تونست در طول زندگی خود خدمات زیادی به آدمی ارائه کنه و مسائلی رو کشف کرد که زندگی آدما رو از این رو به اونو ساختن. هوش اون به اندازه ای بالا بود که امروزه واژه «اینشتین» در فرهنگ بیشتر به معنی فرد نخبه و دارای هوش زیاد تفسیر می شه.

ایشون در زمینه های مختلفی اظها نظر کرده که شاید بشه نظریه نسبیت و هم ارزی جرم و انرژی رو مهم ترین اونا دونست. خیلی از ما با جنبه های علمی این اعجوبه آشنایی داریم، اما ایشون سخنان و نظراتی درباره مسائل جورواجور هم به زبون آورده که کمتر کسی درباره اونا آگاهی داره.

تصاویر و توضیحاتی که در ادامه آورده شده، شما رو با این جملات آشنا می کنن. شما می تونین با به کار گیری اونا، زندگی بهتری داشته باشین و نصایح اونو در طول عمر خود به کار ببرین. پیشنهاد می دیم جملات رو بخونین و لذت ببرین.

درباره قدرت

احترام کور کورانه به قدرت بزرگترین دشمن حقیقته.

درباره هدف

طبیعت تنها دم شیر رو به ما نشون میده. اما من شک ندارم که این دم همون شیره؛ هرچند اون شیر نمی­ تونه به دلیل بزرگی زیادش خودشو به ما نشون بده.

درباره سیاست

من به طور ارثی یهودی هستم، شهروند سوییس شناخته میشم و از نوع بشر به حساب میرم. تنها آدم بودن فارغ از وابستگی به هر گونه ایالت و ملی بودن مهمه.

درباره یقین

قوانین ریاضی در جایی که به واقعیت مربوط می شن، به طور کامل قابل اطمینان نیستن و اگه قطعی باشن هم ارتباطی با واقعیت ندارن.

درباره تواضع و فروتنی

به عنوان آدم، یه نفر خودشو با هوش کافی وقف کرده تا بتونه به طور روشن هوش نا کافی خود رو در روبرو شدن با چیزایی که هست، مشاهده کنه (نامه به ملکه الیزابت بلژیک.)

درباره نسبیت

وقتی که مردی واسه یه ساعت کنار دختری قشنگتر می شینه، زمان بسیار سریع میگذره و ۱ ساعت تنها یه دقیقه به نظر می رسه. اما اگه اونو ۱ دقیقه روی اجاق داغ بذارین، این اندازه به اندازه تموم ساعتا می گذره. به این موضوع نسبیت می گن.

درباره دوران رشد در زندگی شخصی

این مسئله که والدین من به خاطر دیر صحبت کردنم نگران شدن، حقیقت داره.
اونا با یه دکتر هم مشورت کردن. من نمی دونم که در اون زمان چند سال داشتم، اما سنم کمتر از سه سال نبود.

درباره عقل سالم

عقل سالم یه سری از قضاوتا و پیش داوری هاست که تا سن ۱۸ سالگی به دست اومده ان.

درباره موفقیت

اگه A رو برابر موفقیت در نظر بگیریم، اون گاه میشه معادله رو به این صورت نوشت: A= X+Y+Z که در اون X و Y نشون دهنده تفریح و بازی و Z علامتی واسه بسته نگه داشتن دهن هستن.

درباره ملی گرایی

ملی گرایی مریضی دوران ابتدایی بشر هستش.
این مربوط به نژاد بشره و با رشد اون ریشه کن می شه.

درباره راز

تجربه های اسرار آمیز بهترین تجربه ها هستن. مرموز بودن رو میشه اصل هر هنر و علم دونست. کسی که این موضوع رو درک نمی کنه و یا دیگه نمی تونه اونو تجربه کنه، از نظر من مرده و چشمانش تیره شدن.

درباره تنهایی

احساس من درباره عدالت و مسئولیتای اجتماعی، همیشه به صورت عجیبی با نبود ایجاد ارتباطات مستقیم با جامعه و دیگه آدما در اختلاف بوده.
من یه مسافر تنها هستم و هیچ وقت به خونواده، دوستان، کشورم و حتی بستگان نزدیکم تعلق نداشته ام. در مقابل تموم اونا، من هیچوقت حس دوری و نیاز به تنهایی رو از دست ندادم.

درباره ظاهر

اگه به ظاهرم زیادتر از اندازه توجه می کردم، دیگه خودم نبودم.

درباره تخیل و خلاقیت

تخیل مهمتر از دانشه. چون علم محدود بوده اما تخیل تموم جهان رو در بر میگیره.

درباره انگیزه

مهربانی، زیبایی و حقیقت، ایده آلایی هستن که همیشه راه رو به من نشون داده و جربزه رو به رو شدن با چهره جدید زندگی رو به من بخشیده ان. بدون همزاد پنداری با انسانایی با تفکر مشابه و بدون سرگرم کردن خود با جهان مقصود، موفقیت در مورد هنر و جنبه های علمی نشدنی بود و زندگی واسه من پوچ می شد.
تلاشای آدم واسه رسیدن به چیزای بی ارزش مانند ثروت، موفقیتای ظاهری و لوکس گرایی، همیشه در نظر من بدون اهمیت و ارزش بوده.

درباره آموزش

هدف از آموزش باید تمرین و یاد دادن استقلال و تفکر فردی باشه؛ با اینکه خدمت رسانی به جامعه بزرگترین مسئله زندگی هستش.

درباره جاه طلبی

هیچی مهمی از جاه طلبی و یا احساس وظیفه به دست نمیاد.
عشق آدما به کاراس که موفقیت رو شکل میده.

درباره یادگیری

بیشتر معلما وقت دانش آموزان رو با پرسیدن سوالات سخت تلف می کنن. هنر پرسیدن اینه که سوالاتی رو مطرح کنین که دانش آموزان درباره موضوعات اون آگاهی داشته باشن و بتونن جواب مناسب رو پیدا کنن.

درباره تفکر

من با احتمال خیلی کم درباره کلمات فکر می کنم. فکر خودش میاد و من کلمات رو با به کار گیری اون میگم.

درباره زندگی

راز خوشحال زیستن اینه که از زندگی الان خود لذت ببرین و ذهنتون رو درگیر مسائل آینده نکنین.

درباره حس کنجکاوی

اینجاش خیلی مهمه که هیچ وقت از سوال پرسیدن دست نکشید. واسه هر کنجکاوی پاسخی هست.

درباره اخلاق کاری

اگه کار کردن یه نفر از روی علاقه باشه و اجباری وجود نداشته باشه، همه‌ی کارا از روی باور قلبی انجام می شن.

درباره دوران کودکی

هیچ انسانی ذهنش رو درگیر مسائل زمان و فضا نمی کنه.
اما من به طور کامل برعکس بودم و بعد از رسیدن به بزرگسالی، تازه به مسائل فضا و زمان علاقه مند شدم. بعد بیشتر از هر فرد بالغ و یا کودکی اونا رو بررسی و مو شکافی نمودم.

درباره نقش علم

من در طول زندگی خود دریافتم که تموم علم ما در مقایسه واقعیت، ابتدایی و بچه گونه به نظر می رسه. به هر حال، این با ارزش ترین چیزیه که در اختیار داریم.

درباره فساد

تنها راه جلوگیری از اثر داغون کننده ستایش شدن، اینه که به کار خود ادامه بدین.

مقاله دیگر :   افشاگری های مدیر سابق