مجله اینترنتی علمی و آموزشی کامیاب

مجله سرگرمی,مطالب جالب روز دنیا,سایت سرگرمی,مطالب جدید روز

رسوم بسیار عجیب برخی از کشورها که باورشان سخت است

هر گوشه از دنیا یه رسم عجیبی هست که شنیدن اون واسه بقیه مردم جهان غیر قابل تصوره. مثلا در جمهوری مصر رسم بر اینه که دوستان عروس قبل از مراسم اونو نیشگون بگیرن چون باور دارن این کار واسه اون خوش‌شانسی میاره.

از اونجا که شنیدن این رسوم عجیب تقریبا واسه همه جالبه ما در این مطلب ۱۵ سنت قدیمی و عادی در کشورای جور واجور جهان رو براتون برشمرده‌ایم تا با فرهنگ‌های متفاوت مردم جهان بیشتر آشنا شید. اگه شمام در شهر یا استان خود رسمی دارین که شنیدن اون واسه بقیه عجیبه اونو در قسمت نظرات واسه ما و دیگه مخاطب‌های وب‌سایت ما بنویسین.

همراهمون باشین.

۱- در اندونزی عروس و داماد بعد از مراسم عروسی اجازه ندارن دستشویی برن!

یکی از قبایل اندونزی به نام  Tidong رسمشون خیلی عجیب و غیر قابل درکه. به موجب این فرهنگ، عروس و داماد حق ندارن تا سه روز پس از ازدواج دستشویی برن!اگه این کار رو بکنن واسه ازدواج بدیمنی به دنبال داره.
عجیب‌تر اینکه اعضای خونواده و فامیل در طول این سه روز همه حواسشون به این دو نفره تا نکنه سنت‌شکنی کرده و به دستشویی برن. واسه اینکه در این مدت مشکلی واسه زوج تازه ازدواج کرده پیش نیاد، اونا تلاش می‌کنن خیلی کم آب و غذا بخورن.

۲- در قبیله ماسایی واسه احوالپرسی تف می‌کنن!

در حالیکه تف کردن در خیلی از فرهنگ‌ها یه رفتار پر از گستاخی و بی‌ادبی بشمار می‌رود، اما مردم قبیله ماسایی از این روش واسه سلام و احوالپرسی با همدیگه استفاده می‌کنن. اعضای این قبیله قبل از دست دادن در کف دست خود تف می‌کنن و بعد دست میدن.
از این کار واسه نوزادان تازه متولد شده و عروس و داماد هم استفاده می‌کنن چون باور دارن خوش شانسی می‌آورد.

۳- در مکزیک به هیچ‌کسی گل زرد هدیه ندین

رز همیشه نشونه عشق و دوست داشتنه. اما در بعضی از کشورها رنگ‌های جور واجور رز نماد اعتقادات متفاوتیه. به طور مثال در کشور مکزیک واسه نمایش محبت خود به بقیه فقط و فقط گل رز قرمز به بقیه هدیه کنین و اصلا سراغ رز زرد نرید چون این گل نشونه مرگ در فرهنگ مکزیکه.

۴- شکستن گلدان سفالی قبل از مراسم عروسی در آلمان هم یه رسم عجیب دیگه س

چند هفته قبل از مراسم عروسی در کشور آلمان، مراسمی به نام Polterabend برگزار می‌شه. مهمون‌های هر دو طرف عروس و داماد ظرف‌های سفالینی می‌بیارن و در خونه زوج می‌شکنند. بعد عروس و داماد این به‌هم‌ریختگی‌ها رو پاک می‌کنن تا به این وسیله خوش شانسی و اقبال رو به ازدواج خود تزریق کنن. هم اینکه اونا براین باور هستن که با این کار، زن و شوهر یاد می گیرن که در کارای گروهی با هم همکاری موفقی داشته باشن.

۵- در دانمارک به افراد مجرد در روز تولدشون دارچین می‌پاشند

یه رسم باقی مونده از قرن ۱۶ در کشور دانمارک بازم پابرجاست. براساس این رسم اگه یه نفر در روز تولد خود مجرد مونده باشه، دوستانش سرتاپایش رو با پودر دارچین می‌پوشانند. اصل این رسم یه تاجر دانمارکی ادویه س که به خاطر همیشه در سفر بودنش فرصتی واسه ازدواج نداشته.

۶- در ونزوئلا مردم رسم دارن که دیر سر قرار حاضر شن!

یکی از بدترین مشکلات عصر مدرن اینه که آدما به دلیل ترافیک یا مشغله کاری زیاد، دیر سر قرارهای خود حاضر می‌شن. اما جالبه بدونین در ونزوئلا مردم طوری برنامه‌ریزی می‌کنن که از قصد دیر در مراسم یا قرارهای خود حاضر شن. این رسم و آداب اجتماعی اوناس!

۷- در مجارستان هنگام نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی نباید لیوان‌ها رو به هم زد

در کشورای غربی رسم بر اینه که هنگام نوشیدن نوشیدنی‌ها، لیوان‌های خود رو واسه سلامتی به هم می‌زنند. اما در مجارستان اینجور رسمی وجود نداره. این کار از سال ۱۸۴۸ در این کشور ممنوع شده.
در اون تاریخ نیروهای ارتش اتریش، انقلاب مجارستان رو شکست دادن و با به هم زدن لیوان‌ها این پیروزی رو جشن گرفتن. از همون زمان مجاری‌ها در سرزنش این رفتار عزمشونو جزم کردن که هیچوقت در زندگی خود اینجور کاری انجام ندن.

مقاله دیگر :   شستشوی گوش چیست و چه موقع باید به پزشک مراجعه کرد؟

۸- در برزیل با مورچه‌های گلوله‌زن به استقبال بلوغ پسرها می‌روند

مورچه‌های گلوله‌زن به این خاطر به این اسم مشهور هستن که نیش اونا مثل گلوله خوردن درد داره.
حالا تصور کنین در قبیله‌ای به نام Sateré-Mawé در برزیل وقتی پسرها به بلوغ می‌رسند باید رقص سنتی قبیله رو بکنن. اما رسم عجیب اینه که باید دستکش‌هایی پر از مورچه‌های گلوله‌زن به دست کنه و بعد برقصد. این مراسم واسه این پسرا خیلی مهمه چون باید در برابر درد بسیار زیاد نیش این مورچه‌ها دووم بیارن.

۹- در وانواتو واسه داشتن محصول خوب بانجی جامپینگ می‌کنن

جمهوری وانواتو کشوری جزیره‌ای و کوچیک در جنوب اقیانوس آرومه و در اون مردها واسه داشتن اجناس کشاورزی خوب از بالای برج‌های چوبی بلندی به پایین می‌پرند. این در حالیه که هیچ طنابی به اونا وصل نیس و فقط یه شاخه تاک به قوزک پای خود بسته‌ان. اونا فکر می کنن این کار باعث تقویت سلامت جسمی مردها می‌شه و در فصل برداشت محصول هم خوش شانسی بدنبال داره.

۱۰- در فرانسه مجردها کلاه‌های عجیب به سر می‌گذراند

در کشور فرانسه در روز ۲۵ نوامبر مراسم بزرگداشتی واسه کاترین مقدس برگزار می‌شه. اون یه قدیس مسیحی و حامی زنان مجرده. در این روز، زنائی که به ۲۵ سالگی رسیده و مجرد باشن کلاه‌های سبز و زرد به سر می‌گذارن که نشونه عقل و ایمانه. بعضی از مریدان کاترین مقدس هم این روز رو به امید زودتر ازدواج کردن جشن می‌گیرند.

۱۱- در آفریقای جنوبی صندلی‌های خود رو از پنجره به بیرون پرتاب می‌کنن

در شب سال نو تقریبا همه کشورای غربی با آتیش‌بازی و جشن به پیشواز سال جدید می‌روند اما این رسم در آفریقای جنوبی کمی فرق داره.
پس از به صدا درآمدن زنگ سال نو، مردم مبلمان و صندلی‌های خود رو از پنجره به بیرون پرتاب می‌کنن. البته پلیس حواسش هست که کسی در این مراسم خراب نشه. این مراسم عجیب پس از پایان پیدا کردن نظام آپارتایدی (جدایی نژادها / نفاق بین سیاهان و سفیدها) عادی شد.

۱۲- در فنلاند قرارهای کاری در سونا برگزار می‌شه!

سونا یکی از فاکتورهای مهم زندگی در فرهنگ فنلاندی‌هاست. به این صورت که نه فقط زایمان‌ها ممکنه در سونا انجام شه، بلکه جلسه‌های کاری و صحبت کردن در مورد مسایل مهم کاری هم در این حموم‌های آبگرم صورت می‌گیرند. همکارها با هم به سونا می‌روند تا در محیطی پر از آرامش در مورد مسایل بیزینسی صحبت کنن.

۱۳- گریه کردن قبل از عروسی هم در چین مرسومه

با اینکه در بیشتر کشورای جهان مراسم عروسی پر از خنده و شادیه اما چینی‌ها رسم دارن که عروس یه ماه قبل از تاریخ عروسی رو به گریه کردن بگذرونه. بعد، چند روز بعد پیش خونواده بره و به اونا نشون بده که چقدر از ازدواج آینده خود خوشحاله!

۱۴- در بعضی از کشورای خاورمیانه غذاخوردن با دست چپ بی ادبی حساب می‌شه

در بعضی از کشورای خاورمیانه اگه کسی با دست چپ غذا بخوره یا دست بده، حمل بر بی ادبی می شه.
اونا بر این باور هستن که چون بیشتر ما از دست چپ واسه شستن خود در دستشویی استفاده می‌کنیم، اصلا غلطه که با همون دست غذا بخوریم یا به بقیه دست بدیم.

۱۵- هندی‌ها از دستمال توالت  استفاده نمی‌کنن

در کشور هند هیچ‌گونه دستمالی در توالت وجود نداره. عوضش یه سطل کوچیک آب در کنار توالت قرار داره که باید با اون خود رو تمیز کنن. این موضوع واسه دیگه کشورای جهان غیر قابل درکه. اما هندی‌ها باور دارن که به کار گیری دستمال اصلا ایده خوبی نیس و باعث گرفتگی لوله‌ها و بسته شدن راه فاضلاب می‌شه.